سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه

جای نگرانی در خصوص تاخیر در دوز دوم واکسن وجود ندارد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه گفت: برخی واکسن ها زمان طولانی تری برای دوز دوم دارند و جای نگرانی در خصوص تاخیر واکسن وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۱۹۱۶۴

به گزارش جام جم آنلاین تهران، دکتر عبدالمجید حسینی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه، در خصوص واکسیناسیون دوز دوم در این شهرستان تصریح کرد: افراد بالای ۸۰ سال که در این هفته زمان واکسیناسیون آنها رسیده بود، هنوز واکسن به دست ما نرسیده است؛ امیدواریم به زودی این امر محقق شود تا برای دریافت دوز دوم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: برخی واکسن ها زمان طولانی تری برای دوز دوم دارند و حتی یکی از واکسن ها زمان ۸ الی ۱۲ هفته برای دوز دوم زمان دارد؛ یکی از واکسن ها هم پروتوکل وزارتی دارد که بین ۸-۴ هفته قابل تزریق است؛ واکسن سوم هم در منابع علمی مشاهده شده در ۸-۴ هفته قابل تزریق است؛ بنابراین جای نگرانی در خصوص تاخیر واکسن وجود ندارد.

حسینی اذعان داشت: از نظر سلول های خاطره ای که تشکیل می شوند ۳-۲ ماه بعد از دوز اول حضور موثر دارند تا با دوز دوم واکسن فعال تر شوند و بتوانند ایمنی را حداقل برای چندین ماه و شاید بیشتر ایجاد کنند؛ این زمان را نمی توان قطعی بیان کرد چون این امر به تازگی در دنیا انجام می شود و مطالعه دقیق و کاملی درباره زمان قطعی ایمنی انجام نشده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه در خصوص تجهیزاتی که در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان، خاطرنشان کرد: ساختمان اکسیژن ساز تقریباً رو به اتمام است و نمای ساختمان باقی مانده است؛ دستگاه اکسیژن سازی که خریداری شده به راه می افتد؛ کارهای تاسیساتی برق و لوله کشی های اختصاصی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در خصوص ساختمان CTscan، نقشه اجرایی ساختمان و قرارداد اصلی کار که ساختمانی کاملی از نظر تصویربرداری است، در حال انجام است؛ این ساختمانی برای CTscan، رادیولوژی، سونوگرافی، محل استراحت و غیره است؛ بنابراین نقشه و قرارداد کاملی دارد که کار مقدماتی آن آغاز شده است؛ امیدواریم از هفته آینده فونداسیون ساختمان با سرعت قابل قبولی پیش رود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها