پسماندهای پیشرفت
چطور تجهیزاتی که به پیشرفت بشر در گذشته کمک کرده‌‌اند ممکن است سد راه آینده باشند؟

پسماندهای پیشرفت

مراحل ساخت نخستین کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی برق در شمال غرب کشور در شهرستان نمین آغاز شد.
مراحل ساخت نخستین کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی برق در شمال غرب کشور در شهرستان نمین آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۱۹۱۲۴
به گزارش جام جم انلاین اردبیل عملیات احداث کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی برق با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون یورو در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل آغاز شد.

این پروژه بزرگ که با مشارکت حقوقی بانک ملی ایران و بخش خصوصی ایجاد می‌شود  برای ۲۰۰ نفر  اشتغالزایی خواهد داشت.

 سیری سرمایه کذار کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی برق اردبیل گفت:کل تولید انرژی خورشیدی کشور در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ مگاوات است و ما با تولید محصولات این کارخانه می‌توانیم معادل تولید انرژی خورشیدی سالانه و ۵۰۰ مگاوات دیگر  را در کشور فراهم کنیم.

ایرج زاده معاون بانک ملی کشور نیز گفت: کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی برق در اردبیل اولین مورد مشارکت حقوقی بانک ملی در پروژه‌های ایجادی است به این مفهوم که اعطای وام یا تسهیلات نیست، بلکه خود بانک ملی با ایجاد شرکت در تاسیس و بهره برداری این کارخانه تا پایان مشارکت دارد و برابر قانون مکلف است بعد از به اتمام رسیدن و بهره برداری سهم خودش را به صورت بورسی و عرضه عمومی واگذار کند.

بهنامجو استاندار اردبیل نیز گفت:همزمان با شروع عملیات اجرایی این طرح ، تفاهم نامه ایجاد نیروگاه تولید برق صنایع مستقر در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل نیز بین سرمایه گذار و هیات امنای شهرک صنعتی شماره ۲ به امضا رسید تا شش ماه آینده شاهد به بهره برداری رسیدن ۲۵ مگاوات پنل خورشیدی باشیم.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها