34 ساعت جست‌وجوی بی‌نتیجه برای یافتن مرد گرفتار زیر آوار

آوار مرگ در تونل (+عکس)

مرد میانسال، صبح وسایلش را برداشت و به زیرزمین خانه رفت. با کمک طنابی که به داخل چاه آویزان بود خود را به عمق ده‌ متری رساند و کنده‌ کاری را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۳۱۸۹۲۴

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، عقربه‌های ساعت به 9صبح رسیده بود که انگار زمین لرزید. خانواده مرد 55ساله خود را به دهانه چاه رساندند اما هیچ خبری از او نبود. چند بار صدایش کردند ولی جوابی نشنیدند. بخشی از دیوار تونل ریزش کرده بود. مرد میانسال زیر آوار گرفتار شده بود. آنها سریع با اورژانس و آتش‌نشانی تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.

مجتبی قاسمی، رئیس شورای‌شهر فردیس که در محل حادثه حاضر بود به جام‌جم گفت: «ساعت 9صبح دوشنبه این حادثه از طریق خانواده مرد 55ساله به سازمان آتش‌نشانی فردیس گزارش شد. سریع یک تیم از آتش‌نشانان راهی محل حادثه در شهرک منظریه، خیابان گلستان19 شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد، عمق چاه ده متر بوده و مرد میانسال پس از رسیدن به عمق ده‌ متری تونلی نیز در انتهای چاه حفر کرده و در این تونل گرفتار شده است.»

با حضور آتش‌نشانان، اهالی محل هم آنجا جمع شده و روایت‌های مختلفی از حادثه داشتند. یکی از همسایه‌ها می‌گفت: مدت‌هاست که این مرد از خانه‌اش خاک خارج می‌کرد و در حال حفر چاه فاضلاب در خانه بود.

یکی دیگر ادامه داد: زمین این منطقه سست است و نباید بدون شمع‌ گذاری تونل می‌کند.

آتش‌نشانان برای نجات این مرد دست به کار شدند. با بررسی محل متوجه شدند، دیوارکناری چاه سست است و امکان دارد چاه فاضلاب همسایه که در کنار آن قرار دارد، ریزش کند و جان امدادگران به خطر بیفتد.

قاسمی ادامه داد: بهترین راه برای رسیدن به مرد گرفتار، حفر تونلی موازی با چاه بود که با کمک بیل‌مکانیکی از خیابان حفر شد. آتش‌نشانان به‌صورت شبانه‌روزی عملیات جست‌وجو را آغاز کرده و توانستند لباس‌های مرد میانسال و طنابی را که از آن استفاده می‌کرد در همان ساعات اولیه پیدا کنند.

وی درباره علت حفر این تونل گفت: هنوز به‌طور قطع نمی‌توان درباره علت حفر چاه صحبت کرد اما با توجه به این‌که چاه فاضلاب در خانه ویلایی بود احتمال حفر چاه برای فاضلاب بعید به نظر می‌رسد. از سوی دیگر حفاری به‌ صورت غیرمجاز انجام‌شده و در خانه حجم زیادی خاک وجود داشت که نشان می‌داد چند ماه است این حفاری ادامه داشته که احتمال حفر تونل برای پیداکردن گنج هم مطرح شد.

حسین عاشوری، رئیس سازمان آتش‌نشانی فردیس عصر دیروز به جام‌جم گفت: پس از اطلاع از حادثه، ماموران آتش‌نشانی با چهار خودروی سبک و سنگین و ابزار نجات و ۳۰نیروی آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. عملیات نجات ابتدا از داخل زیرزمین آغاز شد که به دلیل سست‌ بودن خاک انجام نشد و نیرو‌های امدادی با حفر تونل از داخل خیابان این عملیات را ادامه می‌دهند. با گذشت 34ساعت از ریزش آوار و حفر 10 متر تونل آتش‌نشانان هنوز موفق به یافتن این مرد نشده‌اند.

آوار مرگ در  تونل (+عکس)

آوار مرگ در  تونل (+عکس)

 

محمد غمخوار - دبیر حوادث / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها