معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر؛

شناور خدماتی مراد 3 در بندر بوشهر تعمیر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: تا پایان نیمه نخست سال جاری با اتمام فاز اول مجتمع بندری نگین، این مجتمع آماده پذیرش سرمایه‌گذاری در حوزه جنرال کارگو، کانتینری و نفتی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۸۸۳۶

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر؛سیاوش ارجمندزاده روز سه‎ شنبه به رسانه‌‏ها اعلام کرد: در ۲.۵ سال گذشته تاسیسات زیربنایی، جاده‌های دسترسی به ترمینال‌ها، شبکه آبرسانی، برق، فاضلاب، اطفاء حریق این مجتمع در دستور کار قرار گرفته و با جدیت در حال انجام است.

وی بیان کرد: در حوزه کانتینری ظرفیتی معادل ۶۰۰ هزار  تی.ایی.یو، در حوزه نفتی ۲ میلیون تن و در حوزه جنرال کارگو ظرفیتی معادل یک میلیون تن برای مجتمع بندری نگین دیده شده است.
ارجمندزاده اظهار داشت: علاوه بر این یک میلیون تن نیز برای صادرات اسکله نفتی لحاظ شده تا ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا هشت میلیون تنی بندر بوشهر به ۱۶ میلیون تن ارتقا یابد.
وی افزود: در صورت سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی، امکان توسعه مجتمع بندری نگین در آینده باز هم وجود دارد.
ارجمندزاده ادامه داد: با توجه به اینکه بندر بوشهر یکی از بنادر قدیمی کشور است، از نظر پشتوانه‌های اجتماعی  و مردمی از شرایط مناسبی برخوردار و علاوه بر این دارای پسکرانه بندری است که بر ظرفیت‌های بندر اضافه می‌کند.
وی اظهار داشت: پس از تکمیل فاز نخست مجتمع بندری نگین، امکان فعالیت های ارزش افزوده ای و لجستیکی فراهم می شود و با توجه به ترمینال‌های موجود امکان صادرات فراهم خواهد شد.
ارجمندزاده گفت: شرایط برای صادرات با ایجاد مجتمع بندری نگین تسهیل می شود و فعالان اقتصادی می توانند به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها