کنار رفتن بنیامین نتانیاهو، از نخست وزیری رژیم صهیونیستی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که مورد توجه بسیاری از روزنامه‌های جهان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۱۸۷۰۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

برخی اخبار امروز (۱۱ خردادماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

*«لوفیگارو»، نشریه فرانسوی نوشته است: بنیامین نتانیاهو را متحد پیشینش، برکنار کرد. نفتالی بنت، رهبر حزب تندرو راست‌گرا گفت که آماده ائتلاف با دیگر احزاب برای تشکیل دولت تازه است.

*«گاردین»، نشریه انگلیسی نوشته است: سیاستمدار تند راست‌گرا با ائتلاف پیشنهادی، نخست‌وزیر آینده خواهد بود.

*«اکونومیست»، نشریه انگلیسی نوشته است: جناح مخالف، سرانجام بنیامین نتانیاهو را از قدرت پایین خواهد کشاند.
این روزنامه در گزارشی با عنوان «پیری جمعیت چین»، نوشته است: پس از تصویب حکومت چین در سال ۲۰۱۶ و اقبال کم چینی‌ها، مبنی بر داشتن دو فرزند، اکنون به سبب پیر شدن جمعیت کشور، چین قانون داشتن سه فرزند را نیز تایید کرد. با این همه، گفته می‌شود اقبال کمی از این قانون شده است. سال‌ها بود که حکومت چین زوج‌ها را تشویق به داشتن فقط یک فرزند می‌کرد، اما در سال ۲۰۱۶ داشتن فرزند دوم هم توصیه شد و اکنون فرزند سوم. تصمیم حزب حاکم برای داشتن فرزند سوم به دلیل پیر شدن جمعیت آن کشور است. در سال گذشته در چین فقط ۱۲ میلیون نوزاد زاده شد. یعنی کاهش بیست درصدی زاد و ولد به نسبت سال ۲۰۱۹.

*روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی با عنوان «شنود آمریکایی» نوشته است: سازمان اطلاعاتی آمریکا به کمک دانمارک بر مکالمات کشورهای اروپایی، شنود داشته است. افشای شنود خشم رهبران اروپایی را سبب شده است. اکنون آنگلا مرکل و امانوئل مکرون خواستار روشن شدن حقیقت این جاسوسی از سوی حکومت دانمارک شده‌اند. آنها از واشنگتن و کپنهاگ خواسته‌اند در این‌ زمینه توضیح بدهند. مکرون می‌گوید این اقدام آن هم میان متحدان، پذیرفتنی نیست.
 
*از سوی دیگر روزنامه فرانسوی «لوموند» در گزارشی با عنوان «خروج از مالی پس از کودتا در مالی»، نوشته است: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه اکنون مایل به فراخواندن سربازان خود از مالی است. مالی در طول ۹ ماه گذشته، شاهد دومین یورش نظامی علیه دولت در آن کشور است و این بی ثباتی، فرصت مناسبی را برای خروج نیروهای فرانسه از آن کشور فراهم کرده است.



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها