زن جوان در دادگاه اعترافاتش را پس‌ گرفت

اجاره 2 قاتل برای کشتن شوهر

زن جوان که برای قتل شوهرش سه مرد را اجیر کرده بود، در دادگاه جنایی تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. متهم در حالی در این جلسه منکر اتهامش شد که عامل اصلی جنایت هنوز دستگیر نشده و غیابی محاکمه شد.
کد خبر: ۱۳۱۸۶۷۸

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، رسیدگی به این پرونده از چهار سال قبل و با گزارش قتل مرد جوانی در شرق تهران آغاز شد. این مرد هنگامی که همسر و پسرش مهمانی بودند، از سوی قاتلی آشنا با ضربه‌ های چاقو به قتل رسیده بود.

همسر مقتول در بازجویی‌ها گفت: من و همسرم رابطه خوبی با هم داشتیم. من و پسرم برای مهمانی به خانه خواهرم رفته بودیم که پس از بازگشت از آنجا با جسد غرق در خون همسرم روبه‌رو شدیم. نمی‌دانم چه کسی همسرم را کشته است.

کارآگاهان با بررسی محل جنایت متوجه شدند قاتل به‌راحتی و با داشتن کلید وارد خانه شده و مقتول را در خواب غافلگیر کرده و با ضربه‌ های چاقو کشته بود.

ماموران که به اظهارات همسر مقتول مشکوک شده بودند، تحقیقات را روی او متمرکز کرده و متوجه ارتباط این زن با مرد جوانی به نام امیر شدند.

با افشای این موضوع مینا تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: من با امیر درباره مشکلاتم در زندگی درددل می‌کردم اما از قتل همسرم هیچ اطلاعی ندارم. شاید امیر او را کشته باشد.

تحقیقات برای دستگیری امیر آغاز شد اما او همزمان با این جنایت ناپدید شده بود. در شاخه دیگری از تحقیقات ماموران متوجه شدند مینا به حساب دو مرد 25میلیون تومان واریز کرده است.

مینا دوباره تحت بازجویی قرار گرفت و این‌بار لب به اعتراف گشود و گفت: من و شوهرم با هم اختلاف شدیدی داشتیم. می‌خواستم جدا شوم اما شوهرم مخالف بود. موضوع را با امیر در میان گذاشتم. او نقشه قتل را طراحی کرد و از من خواست 25میلیون تومان به حساب دو نفر به نام‌های سهیل و رامین واریز کنم. من پول را واریز کرده و کلید خانه را به امیر دادم، او هم با همدستی دو مرد دیگر شوهرم را کشت.

در ادامه دو قاتل اجاره‌ ای دستگیر شدند و به مشارکت در قتل اعتراف کردند. با گذشت چهار سال از این جنایت، پلیس ردی از امیر به دست نیاورد و پرونده با صدور کیفرخواست برای رامین و سهیل به اتهام مشارکت در قتل و برای مینا به اتهام معاونت در قتل به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

متهم دیروز در شعبه 12 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدا وکیل اولیای‌دم برای متهمان درخواست قصاص کرد.

سپس سهیل در جایگاه قرار گرفت و گفت: با کلیدی که مینا به امیر داده بود، وارد خانه شده و به مقتول ضرباتی را وارد کردیم اما ضربه اصلی که به سینه او وارد شد را امیر زد. ضربه‌های ما کشنده نبود.

رامین هم در دفاعیاتش همین ادعا را مطرح کرد و گفت: عامل جنایت امیر بود.

در ادامه مینا در جایگاه قرار گرفت و گفت: من از ماجرای قتل خبر نداشتم و اعترافات قبلی‌ام در اداره آگاهی تحت فشار بازجویی بود. امیر بدون این‌که به من بگوید شوهرم را کشت.

رئیس دادگاه: چرا برای متهمان پول واریز کردید؟

مینا: امیر به من گفته بود به پول نیاز دارد و من هم برای کمک به او به حساب‌هایی که گفته بود پول واریز کردم.

رئیس دادگاه: چرا با امیر ارتباط برقرار کردی؟
مینا: شوهرم به من توجه نمی‌کرد و من با امیر درددل می‌کردم.

رئیس دادگاه: می‌دانی کجاست؟
مینا: نه خبر ندارم. شاید از کشور خارج شده است.

پس از آخرین دفاع متهمان، قضات برای تصمیم‌گیری درباره این پرونده وارد شور شدند.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها