در پی افزایش غیرقانونی قیمت نان در البرزصورت می گیرد

با متخلفان برخورد می‌شود

بر اساس دو مطالعه جدید که در مجله نیچر منتشر شد، واکسن‌های کرونا برای سال‌های طولانی از بدن انسان محافظت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۳۱۸۲۴۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دو مطالعه جدید نشان می‌دهد که واکسن‌های کووید-۱۹ ممکن است حداقل برای یک سال و احتمالا حتی یک عمر از افرادی که قبلا در معرض ویروس بودند، محافظت کنند.

نیویورک تایمز گزارش داد هر دو مطالعه افرادی را که در معرض سندرم حاد تنفسی ویروس کرونا ۲ (SARS-CoV-۲) قرار داشته‌اند، بررسی کرده‌اند. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله نیچر منتشر شد، سلول‌هایی که ویروس را به یاد می‌آورند در مغز استخوان باقی مانده و ممکن است هر زمان که لازم باشد آنتی بادی تولید کنند. مطالعه دیگر که به صورت آنلاین در سایت تحقیقات زیست شناسی BioRxiv ارسال شده است، نشان می‌دهد که سلول‌های حافظه B حداقل تا ۱۲ ماه پس از ابتلا به ویروس کرونا به بلوغ و تقویت ادامه می‌دهند.

به گفته تایمز این یافته‌ها نشان می‌دهد بیشتر افرادی که از عفونت سارس-کووید ۲ بهبود یافته و سپس واکسینه شده‌اند، نیازی به تزریق‌های تقویت کننده نخواهند داشت، اما این احتمال وجود دارد که افراد واکسینه شده‌ای که هرگز آلوده نشده‌اند، نسبت به آن دسته از افرادی که مبتلا شده، اما پاسخ ایمنی شدیدی نسبت به بیماری نشان نداده‌اند، نیاز بیشتری به تزریق‌های تقویت کننده داشته باشند.

میشل نوستزویگ، ایمونولوژیست دانشگاه راکفلر در شهر نیویورک، در گفتگو با تایمز گفت: سلول‌های حافظه B که در پاسخ به عفونت ویروس کرونا تولید و توسط واکسن‌ها تقویت می‌شوند، آنقدر قدرتمند هستند که می‌توانند حتی با انواع ویروس مقابله کرده و نیاز به تقویت کننده‌ها را برطرف کنند.

طبق گفته میشل نوسنزویگ، افرادی که آلوده و سپس واکسینه شده‌اند، واقعا یک واکنش فوق‌العاده آنتی بادی دارند، زیرا آن‌ها همچنان به تکامل آنتی بادی خود ادامه می‌دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها