معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به دستگیری عاملان تبلیغ تقلب امتحانات نهایی در فضای مجازی، از تمام دانش‌آموزان و دانشجویان خواست به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند.
کد خبر: ۱۳۱۸۱۱۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم؛ سرهنگ رامین پاشایی با اعلام خبر بازداشت عاملان تبلیغ تقلب در امتحانات نهایی اظهار کرد: برابر رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی اعضای دو باند تبلیغ تقلب و دسیسه در امتحانات نهایی دانش‌آموزان و دانشجویان که در پیام‌رسان تلگرام و اینستاگرام تبلیغات می‌کردند، شناسایی، پس از کسب مجوز قضائی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات ذیصلاح شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ادامه داد: اعضای این دو باند در مواجهه با ادله و سایر شواهد به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و اذعان داشتند در بسیاری از موارد پس از دریافت وجه و بیعانه از داوطلبان در ازای شرکت در امتحانات نهایی آنها، هیچگونه خدماتی به آنها ارائه نکرده و با این ترفند از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کردند.

وی افزود: هم‌اکنون با راه‌اندازی کارگروه‌های ویژه در پلیس فتا تهران بزرگ، استانها و سایر شهرستانهای کشور، بیش از 100 پایگاه عملیاتی نظارت و برخورد قانونی  این نوع تخلف و جرایم را رصد  می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این راستا با همکاری ویژه با وزارت‌خانه آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیدگی با اینگونه تخلفات در جریان بوده و در صورت رؤیت موارد مشابه و مجرمانه درباره دسیسه و تقلب در جریان امتحانات نهایی دانش‌آموزان و دانشجویان برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

پاشایی با بیان اینکه در هنگام کشف موارد مجرمانه در این حوزه، صورت اسامی دانش‌آموزان و دانشجویان متخلف نیز به نهادهای اجرایی دو وزارت‌خانه یاد شده برای اعمال برخوردهای لازم و قانونی اعلام خواهد شد، از تمام دانش‌آموزان و دانشجویان خواست به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند.

معاون اجتماعی پلیس فتا تصریح کرد : خانواده‌ها باید  با توجه به اینکه ارتکاب این اعمال مجرمانه و متخلفانه بعضاً توسط فرزندان آنها به صورت مخفیانه صورت می‌گیرد، ضمن راهنمایی فرزندان نظارت مستمر و دائمی را بر نحوه فعالیتهای تحصیلی و امتحانات آنها داشته باشند.

وی متذکر شد: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک می‌توانند موضوع را برای برخورد قانونی با متخلفان و مجرمان از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  یا شماره تلفن 096380 به پلیس فتا منعکس کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها