معاون امور خدام حرم امام زاده صالح تایید کرد

معاون عمرانی آستان امام‌زاده صالح (ع) به قتل رسید (+عکس)

دزد سابقه‌دار كه متهم به قتل نگهبان ساختمانی بود، با بررسی پرونده‌اش در دادگاه كیفری از اتهام قتل تبرئه شد. با تبرئه تنها متهم پرونده، ماجرای قتل مرد نگهبان پیچیده‌تر شد.
کد خبر: ۱۳۱۸۰۸۷

به گزارش گروه حوادث جام‌ جم آنلاین، این قتل مرداد سال 95 در بومهن استان تهران رخ داد. مأموران با تماس اهالی محل در جریان درگیری خونین قرار گرفتند.

زمانی‌ كه پلیس به محل رسید، مرد مجروح كه بریده‌بریده صحبت می‌كرد، گفت جوانی قصد سرقت داشت؛ اما من متوجه شدم و برای این‌كه جلوی سارق را بگیرم، با هم درگیر شدیم كه این درگیری باعث شد مرد جوان مرا با ضربات چاقو بزند.

مرد مجروح در‌حالی‌كه با آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شد، در راه جان خود را از دست داد.

به‌ این‌ ترتیب پرونده با عنوان قتل به جریان افتاد. پلیس فیلم دوربین مداربسته كه صحنه درگیری را ضبط كرده بود، بازبینی كرد و یكی از افراد سابقه‌دار منطقه را به عنوان مظنون بازداشت كرد.

متهم در بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف كرد و گفت: «من برای سرقت از مغازه پرنده‌ فروشی كه مقابل خانه نیمه‌ساز است، به آنجا رفته بودم. وقتی اطراف را به‌دقت نگاه كردم، متوجه شدم یك دوربین مدار‌بسته درست مقابل پرونده‌ فروشی هست كه اگر بخواهم وارد مغازه شوم، حتما فیلم من را ضبط می‌كند؛ به‌همین‌خاطر تصمیم گرفتم قبل از هر كاری ابتدا دوربین را تخریب كنم. نزدیك رفتم و داشتم دوربین را می‌كندم كه سرایدار ساختمان نیمه‌كاره بیرون آمد و به ‌سمت من حمله كرد و گفت چرا می‌خواهی دوربین را بكنی. او فكر كرد من برای سرقت دوربین آمده‌ام. همین موضوع باعث درگیری بین ما شد و من هم از ترس با چاقویی كه برای سرقت همراه برده بودم، او را زدم.»

پرونده این جنایت با صدور كیفرخواست به اتهام قتل عمد برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شد.

در این جلسه اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص كردند. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: «من مرتكب قتل نشدم و تمام اعترافاتم در بازجویی‌ها دروغ و تحت فشار بود. به خاطر این‌كه سابقه‌دار بودم، كسی حرف‌هایم را در بازجویی‌ها باور نمی‌كرد. زمانی كه قتل رخ داد، من در شمال بودم و در استان تهران نبودم.»

وی درباره تصویرش كه توسط دوربین ضبط شده نیز گفت: «در آن تصویر قاتل هم‌هیكل من است و چهره او واضح نیست. مرتكب قتلی نشدم و اشتباه دستگیر شده‌ام.»

متهم در ادامه مداركی را ارائه كرد كه در زمان قتل در استان تهران نبوده و چهره ضارب هم در فیلم قابل تشخیص نیست. قضات با بررسی مدارك و شور قضایی، حكم به تبرئه و آزادی این متهم دادند. پرونده هم برای شناسایی ضارب به دادسرا بازگشت.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها