مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: سد بالاخانلو در محدوده شهرستان بویین زهرا با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی با تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: سد بالاخانلو در محدوده شهرستان بویین زهرا با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی با تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۷۷۹۴

به گزارش جام جم آنلاین قزوین ، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: تکمیل سد حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و اولویت ما آبگیری سد در نیمه اول سال جاری است و امیدواریم در تداوم مساعدت‌های سازمان برنامه و بودجه و اختصاص به موقع اعتبارات بتوانیم ساخت سد را سرعت بخشیده و مرحله آبگیری را انجام دهیم.

ملکی افزود: با پیگیری انجام شده تلاش می‌کنیم این سد در دو سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری برسد و ضمن تامین آب شرب مورد نیاز جنوب استان گام موثری در رونق اقتصادی منطقه برداشته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین اضافه کرد: برآورد اولیه ساخت این سد ۳۹۴ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۴۶ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و حدود ۶۷ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌کنیم آبگیری آن امسال انجام شود.

او با ارئه گزارشی از روند احداث این سد اظهار داشت: سد بالاخانلو در محدوده شهرستان بویین زهرا و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان واقع شده و با احداث آن آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان تامین خواهد شد.

ملکی تصریح کرد: ساخت این سد که ظرفیت مخزن آن ۳۸.۵ میلیون مترمکعب است در سال ۹۱ آغاز شد و به عنوان طرح استانی ملی شده عملیات اجرایی سرعت گرفت و از سال ۹۶ نسبت به نصب ابزار دقیق و سال ۹۷ نصب تجهیزات هیدرومکانیکال اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: تامین آب کشاورزی ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پایین دست، یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب مصرف زیست محیطی و ۳ میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی از اهداف احداث این سد مخزنی است.

ملکی در ادامه گفت: تخصیص به موقع اعتبارات، تملک اراضی و تخلیه روستای بالاخانلو (با آبگیری سد روستای بالاخانلو زیر آب خواهد رفت) از مشکلاتی است که برای رفع آن باید اقدام مقتضی صورت گیرد.

او تصریح کرد: خوشبختانه سد بالاخانلو از نظر عملیات اجرایی فنی و کیفی در ردیف بهتربن سد‌های کشور محسوب می‌شود.

معاونین سازمان برنامه و بودجه کشور و همراهان در ادامه از تونل انحرافی، گالری تزریق، سرریز و قسمت‌های مختلف عملیات ساخت سد بالاخانلو بازدید و از روند احداث و سرعت عملیات اجرایی ابراز رضایت کردند.

حمیدرضا عدل معاون امور زیربنایی، تولیدی و فنی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان از پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرستان آبیک و سد در دست احداث بالاخانلو در شهرستان بویین زهرا بازدید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها