رییس کل دادگستری استان کرمان بابیان اینکه که قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای است گفت: اراده عمومی برای مشارکت در مدیریت کشور و اقتدار ملی نظام جمهوری اسلامی در انتخابات نهفته است.
کد خبر: ۱۳۱۷۶۱۹
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ یدالله موحد در آئین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید حوزه قضایی شهرستان راور افزود: ملت هوشیار، با بصیرت و قهرمان ایران بنا به غیرت ملی خود در طول سال های پس از پیروزی انقلاب با اقتدار و عظمت از آرمان های انقلابی خود دفاع کرده و به موقع در صحنه حضور پیدا کرده اند و ان شاالله در این دوره نیز همان حضور گسترده و دشمن شکن محقق خواهد شد و برآیند برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شکل گیری یک دولت مطابق با معیارهای مطرح شده در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که در ابتدای سال، خواهد بود.

وی با اشاره به این مطلب که مهمترین مساله امروز کشور ما برگزاری دو انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز در 28 خردادماه است، تاکید کرد: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب عالی ترین مقام اجرایی کشور و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دو رویداد مهم و سرنوشت ساز کشور به شمار می روند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انتخابات های پرشماری در کشور برگزار شده است، تاکید کرد: در هر یک از ادوار برگزاری انتخابات همواره شاهد بوده ایم که از مدت ها قبل از برگزاری انتخابات، دشمنان و معاندین تمامی امکانات فکری و تبلیغی خود را برای تخریب انتخابات به کار می گیرند.

موحد خاطرنشان کرد: اتاق فکر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره قبل از ورود کشور به فضای انتخاباتی و قبل از آغاز مراحل انتخابات فعال می شود و آنها با ساخت کلید واژه، فیلم و تصاویر مختلف، تمام توان خود را برای تخریب انتخابات، دلسرد و نگران کردن مردم و شبهه افکنی به کار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با دو رویکرد برای جلوگیری از حضور پرشور مردم در انتخابات تلاش می کند، ادامه داد: دشمن در ابتدا سعی می کند که مردم را دچار یاس و ناامیدی کرده و از حضور گسترده آنها در پای صندوق های رای جلوگیری کند و در صورتی که در این رویکرد خود موفق نشود، بر مبنای تغییر رویکرد، سعی می کند که با ایجاد فتنه به اهداف خود دست یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: تحقق دولت با کفایت، با ایمان، عدالت خواه، فساد ستیز، معتقد به توانمندی های داخلی، امیدوار به آینده و مردمی را از مطالبات مردم برشمرد و تاکید کرد: مردم انتظار دارند دولتی زمام امور را در دست گیرد که به جوانان کشور به عنوان نیروهای پیشرو در حرکت عمومی اعتماد داشته باشد و توجه به کرامت و عزت مردم و حرکت در زمینه ارتقای منزلت عمومی مردم را همواره مد نظر قرار دهد.

موحد، تحقق عدالت اقتصادی و اقتصاد عدالت محور را از دیگر مطالبات عمومی برشمرد و تصریح کرد: قوه قضاییه محور مبارزه با مظاهر فساد به ویژه فساد اقتصادی است و در این رابطه تمرکز اصلی باید بر مبارزه با کانون های بروز فساد باشد.

وی افزود: امروز بسیاری از مراکزی که موجب شکل گیری فساد در کشور می شود، در دستگاه های اجرایی است و اگر رئیس جمهوری با روحیه فساد ستیزی زمام امور کشور را در دست گیرد می تواند تحول بسیار بزرگی را در این زمینه ایجاد کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه نقش برجسته ای در مبارزه با فساد دارد، گفت: باید ریشه های فساد را دید و با آنها مقابله کرد.

موحد ضمن بیان اینکه ان شاالله که این دولت فساد ستیز با رای مردم شکل خواهد گرفت، اظهارداشت: باید توجه داشت که دولت با پشتیبانی، رفع موانع موجود در مسیر تولید و سیاست گذاری صحیح می تواند زمینه رشد اقتصاد کشور را فراهم کند و ان شاالله در آینده بر مبنای حمایت دولت از بخش تولید، اقتصادی پویا و متحرک در کشور شکل گرفته و بسیاری از مشکلات معیشتی و گرفتاری های مردم برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما بر مبنای اتکا به داشته های داخلی و توانمندی های خود می تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند، ادامه داد: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی در تحقق آرمان های نظام نقش کلیدی و مهمی دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کر: همکاران قضایی و اداری ما باید عنایت داشته باشند که قوه قضاییه در رده های مختلف خود در بستر گام دوم انقلاب و در چارچوب سند تحول قضایی باید به وظایف اساسی خود که به موجب قانون اساسی، اسناد بالادستی و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی تعریف شده، عمل کند.

موحد یاداور شد: وضعیت فعلی نظام قضایی ما با وضعیت مطلوب در تراز بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول قضایی فاصله دارد اما حرکت های خوبی در این زمینه آغاز شده و گام های بلندی نیز برداشته شده اما در ابتدای راه هستیم و باید با عزم راسخ و مجاهدت فراوان در مسیر رسیدن به وضعیت مطلوب گام برداریم زیرا هر چه به وضعیت مطلوب نزدیک شویم، رضایت مندی مردم نیز افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در یک بستر همدلی، هماهنگی و انسجام بین مسئولان قضایی، اجرایی و بین نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی می توانیم خدمات بزرگی را به مردم ارائه کنیم.

موحد اظهارداشت: تمامی ظرفیت های قانونی قوه قضاییه باید فعال شود تا در کنار فعالسازی ظرفیت سایر سازمان های اجرایی، امنیتی و اطلاعاتی؛ بیشتر از گذشته در مسیر تامین منافع و مصالح عمومی به نحوی حرکت شود که قابل ارزیابی باشد .

وی بیان کرد: سند تحول قضایی کار دقیق علمی و متناسب با نیازهای امروز دستگاه قضایی کشور است و باید همه فعالیت های خود را در چارچوب این سند تنظیم کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از محورهای مهم سند تحول قضایی مشارکت جویی و به کارگیری ظرفیت های حاکمیتی و اجتماعی است، گفت: از تمامی قضات و همکاران قضایی انتظار می رود که وجهه همت خود را در خدمت به مردم و حفظ کرامت و منزلت مراجعان به دستگاه قضایی قرار دهند زیرا میزان رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رییس کل داگستری استان کرمان با بیان این مطلب که بیش از 70 درصد مراجعان به دستگاه قضایی استان از خدمات ارائه شده رضایت داشته اند، گفت: باید تلاش شود که این میزان ارتقاء یابد.

موحد با تاکید بر این مطلب که امنیت مردم امری بسیار مهم و خط قرمز دستگاه قضایی است، ادامه داد: هیچ فردی تحت عنوان سارق، اراذل و اوباش و مخل نظم و امنیت عمومی نباید جرات کند با حضور رئیس حوزه قضایی، دادستان و قضات مقتدر؛ در بین مردم عرض اندام کند.

وی با اشاره به این مطلب که رافت و رحمت اسلامی در جای خود باید همواره مورد توجه باشد، تاکید کرد: اما فردی که به نوامیس، اموال و جان مردم و اموال عمومی تعرض می کند نباید احساس امنیت کند.

رییس کل داگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه امنیت عمومی باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: شهرستان راور به رغم همه تهدیداتی که متوجه آن است از شهرستان های امن استان کرمان به شمار می رود که این مهم با اراده و همت عمومی مردم شهرستان راور و تلاش مسئولان قضایی، امنیتی و اجرایی کشور حاصل شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها