مهدی مهدوی‌کیا اهالی فوتبال را به حمایت همه جانبه از تیم ملی فوتبال دعوت کرد و گفت صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ به نفع همه است.
کد خبر: ۱۳۱۷۵۸۷

به گزارش جام جم آنلاین  به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران از هشت روز دیگر بازی‌های خود را در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 در بحرین برگزار خواهد کرد. مهدی مهدوی‌کیا چهره ملی و بین‌المللی فوتبال ایران در فاصله‌ای اندک تا شروع این رقابت‌ها با ابراز امیدواری برای موفقیت تیم ملی صحبت‌های خود را آغاز کرد و گفت: تیم ملی در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته است و برای صعود به مرحله بعدی نیاز مبرم به موفقیت در بازی‌های پیش رو دارد. همه ما امیدواریم تیم با موفقیت هر چهار بازی را پشت سر بگذارد. با حمایت همه جانبه از سوی مردم و رسانه‌ها و مدیران این اتفاق شدنی است.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: متأسفانه در بازی‌های قبلی دو مسابقه را مقابل بحرین و عراق از دست دادیم. این نشانه ضعف تیم ملی ایران نبود و فکر می‌کنم شرایط روحی و روانی تیم استانداردهای لازم را نداشت. به گذشته هم نمی‌خواهم برگردم و همه ما می‌دانیم که چه پیش آمد و چه شد. الان هنوز چیزی تمام نشده و همه چیز دست خودمان است و از هر نظر برتر از حریفان هستیم.

وی با اشاره به شرایط فنی تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: همین الان لیست تیم ملی را که نگاه می‌کنیم به لیستی از بازیکنانی باانگیزه، باقدرت و حرفه‌ای می‌رسیم. چند نفر از آنها بهترین عملکرد ممکن را در فوتبال اروپا داشته‌اند و آینده فوتبالی درخشان‌تری در انتظار آنهاست. آنهایی هم که در لیگ ایران بازی می‌کنند فوتبالیست‌هایی آماده و تأثیرگذار هستند. کادر فنی هم قطعاً تلاش زیادی کرده است تا برای تیم ملی برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد.

مهدوی‌کیا یادآور شد: از همه مهمتر این است که ما ایرانیم. فوتبال فراز و نشیب دارد و همیشه شما روی دور بردن نیستید. در دوره خود ما هم یک بار در چنین شرایطی قرار گرفته بودیم و با اتحاد و همدلی توانستیم صعود کنیم و اتفاقاً در نهایت به جام جهانی رفتیم. الان هم من هیچ شکی به اراده و توان بالای تیم ملی و بچه‌ها ندارم. ما از عراق و بحرین با اختلاف بالاتر و برتر هستیم و به همین دلیل صعود دور از دسترس نیست.

کاپیتان سابق تیم ملی در پاسخ به این سؤال که «طبق شرایط جدول بهتر است تیم ملی هر چهار مسابقه خود را ببرد. این موضوع مشکلی برای تیم درست نمی‌کند؟»، گفت: به نظر من همه چیز به تیم ملی خودمان بستگی دارد و بچه‌ها باید با ذهنیت برنده وارد زمین شوند. با تمام مشکلاتی که در فوتبال کشور می‌بینیم، با تمام اتفاقات و بحران‌های بدی که اتفاق افتاده است، همه باید حمایت کنند تا این مرحله را پشت سر بگذاریم. الان وقت انتقاد، حاشیه و جنجال نیست. ما باید به جام جهانی برویم و این به نفع همه است. کادر فنی، خود بازیکنان که قطعاً بالاترین هدف‌شان بازی کردن در جام جهانی است، رسانه‌ها، باشگاه‌ها و اهالی فوتبال. همه از موفقیت تیم ملی علاوه بر خوشحال شدن نفع می‌بریم چون حال فوتبال‌مان بهتر می‌شود.

مهدوی‌کیا درباره حضور کریم باقری در کنار تیم ملی در موقعیت کنونی گفت: می‌توانم بگویم که بهترین اتفاق ممکن بود. از نظر فوتبالی کریم باقری قطعاً یک پشتوانه بزرگ برای تیم ملی خواهد بود و او نیازی به تعریف هیچکدام از ما ندارد. اسم، تجربه و سابقه آقاکریم یک وزنه است و خیلی امیدوارم که در این موقعیت سخت بتواند به تیم ملی کمک کند. او سال‌هاست در پرسپولیس بهترین عملکرد را داشته و فضای همدلی و رفاقت را در پرسپولیس ایجاد کرده است. او در موفقیت‌های این تیم قطعاً نقشی تاثیرگذار داشت. من از شنیدن این خبر واقعاً خوشحال شدم. با بودن آقای باقری از بابت مسائل روحی روانی تیم هم خیال ما تا حدود بسیار زیادی راحت می‌شود.

وی تأکید کرد: من گفتم که تیم ما برتر از حریفان است، اما اصلاً نباید حریفان را دست‌کم گرفت و باید به آنها احترام گذاشت. فوتبال ما پر از استعداد است و برای تحول مثبت باید روی پایه‌ها بیشتر کار کنیم. در فوتبال پایه با مدیریت جدید فدراسیون اگر تحول مثبت اتفاق بیفتد و شاهد حرکت در مسیر حرفه‌ای‌گری باشیم، قطعاً در سال‌های آینده پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت. ما نمی‌توانیم کار نکنیم و بگوییم برتر از حریفان هستیم. اگر کار نکنیم و فوتبال پایه را نادیده بگیریم در سال‌های بعد همین امتیاز مثبت را هم دیگر با توجه به برنامه‌ریزی سایر کشورها نخواهیم داشت.

کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتبال در پایان گفت: باز هم می‌گویم الان وقت حمایت است. هر کسی با هر عقیده و فکری باید به تیم ملی نگاه مثبت داشته باشد. ان‌شاءالله با دعای مردم و انرژی مثبت آنها مثل همیشه، بازی به بازی را با موفقیت پشت سر می‌گذاریم. بازی در بحرین قطعاً سخت است، اما با مجموعه این شرایط من خودم فکر می‌کنم با درایت آقای اسکوچیچ و همکارانش صعود می‌کنیم و تیم ملی بازی‌های خوبی انجام خواهد داد. چون آینده فوتبالی خیلی از بازیکنان هم به موفقیت در همین بازی‌ها گره خورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها