نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تزریق تنها یک دز واکسن در برابر گونه هندی کرونا محافظت ایجاد نمی‌کند.
کد خبر: ۱۳۱۷۵۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تزریق تنها یک دز واکسن در برابر گونه هندی کرونا محافظت ایجاد نمی‌کند.

«راوی گوپتا»، از دانشگاه کمبریج و عضو کمیته مشورتی دولت انگلیس در زمینه بیماری‌ های تنفسی (NERVTAG) می‌گوید: علاوه بر عدم اثربخشی یک دز واکسن در برابر گونه جهش مضاعف که در هند رخ داده، اگر قبل از واکسیناسیون جوانان محدودیت‌های قرنطینه برداشته شود ویروس می‌تواند از کنترل خارج شود.

داده های جدید بهداشت عمومی انگلستان (PHE) نشان می‌دهد، یک دز مصرفی واکسن به ویژه در برابر گونه هندی کرونا محافظت نمی‌کند و این وضعیتی است که بسیاری از بزرگسالان در دوره کاهش محدودیت‌ ها در آن قرار دارند.

به گفته کارشناسان، گونه هندی کرونا سازگاری با سیستم ایمنی بدن افراد را نشان می‌دهد، به این معنی که می‌تواند نسخه‌هایی از خود را سریع‌تر ساخته، سریع‌تر وارد سلول‌ها شود و درنهایت سریع‌تر باعث بیماری شود.

«راوی گوپتا» هشدار می‌دهد: موج جدیدی که بواسطه شیوع گونه هندی کرونا رخ داده می‌تواند مسیر بازگشایی جامعه را از بین ببرد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد در هند افرادی که واکسینه شده‌اند یا قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند مجدد باه گونه جدید این ویروس آلوده شده‌اند؛ بنابراین، این گواه خوبی بر سازگاری ویروس است و این مسئله در طولانی مدت نگران کننده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها