جزئیات 2 حادثه مرگبار در 2 معدن کشور در کمتر از 3 روز

خاک مرگ بر جان 4 معدنچی (+عکس)

حادثه سقوط سنگ در معدن سنگ نمک شهرستان نیشابور و ریزش تونل در معدن خاک نسوز شهید نیلچیان چهارمحال و بختیاری، جان چهار معدنچی را گرفت.
کد خبر: ۱۳۱۷۴۰۴

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، ابراهیم مهربانی 48ساله با خانواده‌اش درروستای باغشن گچ ومحمدبرفرازی 38ساله همراه خانواده‌اش در روستای میرآبادمازول درشهرستان نیشابور استان خراسان رضوی زندگی وسال‌ها می‌شد در معدن سنگ نمک آبقوی نیشابوردرجاده فیروزه کار می‌کردند.

آنها اولین روزخرداد امسال ازخانه‌هایشان درروستا بیرون آمده و راهی معدن شدند،غافل ازاین‌که چه حادثه تلخی در انتظارشان است.

وقتی عقربه‌های ساعت به12و28 دقیقه ظهر رسید سواربالابری شدند تا بقایای دیواره سنگ نمک‌ها را جدا کنند.

ناگهان قطعه سنگی بزرگ ازدیواره جدا شد و بعد از برخورد با آنها، دو معدنکار را از بالابر به پایین پرت کرد. همکاران ابراهیم و محمد قبل از حضور امدادگران اورژانس آنها را سوار خودرو کرده و به بیمارستان حکیم رساندند اما به دلیل شدت مصدومیت فوت شدند.

این خبر تلخ به سرعت پیچید و به گوش همکاران‌شان در معدن رسید. حالا این دو نفرنقاب در خاک کشیدند و داغ سنگینی بردل همسران و فرزندان خود گذاشتند.

ابراهیم مهربانی 48ساله بود ،دختر و پسر جوانش به خانه بخت رفته بودند و پسر شش‌ساله‌اش با وی و همسرش زندگی می‌کرد. پسرش همیشه با پدر حرف می‌زد و شب‌ها اگر پدر با او بازی نمی‌کرد و برایش قصه نمی‌گفت نمی‌خوابید.

او اکنون چند روزی است که پدر را ندیده و صدایش را نشنیده و به دنبال ردی از پدر است که با او حرف بزند. قاب عکس پدر را محکم بغل گرفته وکنجی نشسته و به در خانه خیره شده است. خواهر، برادر و مادرش لباس سیاه به تن دارند و صدای ضجه یک لحظه از داخل خانه خاموش نمی‌شود.

یکی از اقوام خانواده ابراهیم، قربانی حادثه معدن به خبرنگار جام‌جم گفت: «ابراهیم سال‌ها بود در معدن سنگ نمک کار می‌کرد.

روز شنبه که حادثه رخ داد، از طریق برادرش متوجه ماجرا شده و خودمان را به بیمارستان رساندیم. دعا می کردیم زود خوب شوند اما آن دو فوت شدند. حال و روز خانواده اش خوب نیست .هنوز مرگ او را باور ندارند و کل روستا در ماتم نبود او هستند.»

در خانه دیگر در روستای میرآباد مازول همسر، دو دختر نوجوان و خردسال محمد برفرازی، دیگر قربانی حادثه معدن رخت سیاه برتن کرده‌اند.

یکی ازهمکاران دو قربانی حادثه نیز به خبرنگار جام‌جم گفت: «ابراهیم 16سال و محمد هشت سالی می شد که با ما درمعدن سنگ نمک کار می‌کردند. 40سال است این معدن فعال است و این اولین حادثه رخ داده در آنجا بود. ما در بخش دیگری از معدن کار می‌کردیم و آن دو سوار بر سبد بالابر بودندتا ضایعات دیواره سنگ نمک را بریده و به پایین بیندازند. همان موقع یک سنگ جدا شد و افتاد. چند دقیقه بعد سنگ دوم از دیواره رها شد، وزن زیادی داشت و به بالابر آنها برخورد کرد و باعث شد از ارتفاع پنج متری سقوط کنند.»

خاک مرگ برجان 4 معدنچی (+عکس)

خاک مرگ برجان 4 معدنچی (+عکس)

 

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها