از مردم عادی گرفته تا سیاستمداران و جامعه پزشکان و پرستاران ژاپنی خواهان لغو کلی رقابت های المپیک 2021 هستند اما دولت ژاپن تمام قد مقابل همه ایستاده است و می خواهد به هر شکل ممکن این المپیک را برگزار کند چون نمی خواهد خسارت بیش از 13 میلیارد دلار را متحمل شود.
کد خبر: ۱۳۱۷۳۸۷

به گزارش جام جم آنلاین ، ترس از همه گیری مجدد کرونا در شرق قاره آسیا که قطعا به تمام نقاط آسیا و حتی جهان هم نفوذ می کند مخالفت ها را با برگزاری رقابت های المپیک بسیار زیاد کرده است. المپیک توکیو مخالفان بسیار زیادی دارد. این مخالفان چه کسانی هستند؟

 

1-مردم ژاپن

جدی ترین مخالفان المپیک توکیو مردم ژاپن هستند. آخرین نظرسنجی نشان داد 80 درصد از جمعیت این کشور به دلیل ترس از کرونا به هیچ عنوان نمی خواهند کشورشان میزبان رویداد المپیک باشد. البته بخش دیگری از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی خواهان لغو المپیک هستند اما تعداد افرادی که از شیوع شدید کرونا می ترسند بیشتر است.

نکته بسیار جالب اینجاست هر بار که ژاپنی ها اقدام به برگزاری نظرسنجی مردمی می گفتند تعداد مخالفان المپیک در هر نظرسنجی نسبت به نظرسنجی قبلی بیشتر می شود.

 

2-پزشکان و پرستاران ژاپنی

پیش از این کادر درمانی ژاپنی ها در بیانیه های مختلف خواهان لغو المپیک 2021 شده بودند چرا که نمی خواهند بیشتر از این تحت فشار قرار بگیرند. مخالفت آنها وقتی بالاتر رفت که در مراسم حمل مشعل المپیک تست کرونای چند نفر از حمل کنندگان مثبت اعلام شد. در میان افراد و سازمان هایی که مخالف برگزاری المپیک هستند کادر درمان این کشور جز شدیدترین مخالفان هستند.

 

3-سازمان جهانی بهداشت

WHO و یا همان سازمان جهانی بهداشت تا امروز هیچ بیانیه رسمی در رابطه با برگزاری المپیک نداشته و مسئولان این سازمان نیز صریحا در رابطه با لغو المپیک صحبت نکرده اند اما این نهاد یکی از بزرگ ترین مخالفان برگزاری المپیک است و با گزارش های مختلف بارها به طورغیرمستقیم این موضوع را نشان داده است.

 

4- دولت های مختلف

ایتالیا، آمریکا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، استرالیا و ... کشورهایی هستند که نسبت به اعزام ورزشکاران خود به توکیو نگرانی زیادی دارند. حتی شرایط سرسختانه در این رقابت ها نیز باعث نشده که نگرانی ها فروکش کند.

امروز نیز آمریکا هشدار جدی در رابطه با اعزام ورزشکاران کشورش به این رویداد داده بود هر چند ژاپنی ها گفته اند که ورزشکاران آمریکایی در نهایت بدون هیچ مشکلی در محل برگزاری رقابت ها استقرار می یابند.

 

5-مردم جهان

نه تنها مردم ژاپن که مردمان بسیاری در جهان خواهان لغو رقابت های المپیک هستند. تعداد زیادی از مردم جهان در دادخواست آنلاین خواستار لغو المپیک توکیو شدند. تا این لحظه 350 هزار نفر مخالفت خود را اعلام کرده اند.

 

6-شرکت‌های ژاپنی

نظرسنجی جدید رویترز نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد شرکت‌های ژاپنی می‌گویند در شرایطی که کادر درمان برای مدیریت ویروس کرونا تحت‌فشار قرار دارد، باید المپیک لغو شود یا به تعویق افتد. افزایش ۷۰ درصدی شرکت‌های مخالف برگزاری المپیک، در حالی است که بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی مشابه در بهمن، فقط ۲۹ درصد از شرکت‌ها خواستار لغو یا تعویق مسابقات بودند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها