معاون اقتصادی و بازرگانی و عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: در راستاي چشم‌انداز اين شركت مبني بر تبديل به هلدينگ موفق پتروپالايشي و ايجاد ارزش‌افزوده مشترك به واسطه سرمايه گذاري در صنايع پایین‌دستی و استفاده از پتانسیل‌های بالقوه مشتريان عمده و همچنين افزايش سودهاي غیرعملیاتی، بلوک 16.67 درصدی سهام عرضه‌شده شرکت نفت سپاهان در بورس، خريداري شد.
کد خبر: ۱۳۱۷۳۷۶

به گزارش جام جم انلاین  اصفهان ;

مهدی صرامی در تشريح روند خريد سهام شسپا افزود: شركت پالايش نفت اصفهان بیش از یک میلیارد و 583 میلیون و 333 هزار سهام «شسپا» عرضه‌شده در بورس را با قیمت پایه هر سهم 2148 تومان و قیمت پایه کل 3.4 هزار میلیارد تومان خريداري كرد.

وي تصريح كرد: براي قطعيت خريد، «شپنا» 40 درصد مبلغ را به‌صورت نقد خواهد پرداخت و مابقي (60 درصد) را در چارچوب شرايط و ضوابط مندرج در آگهي مزايده به‌صورت اقساط مساوي تسويه خواهد كرد.

صرامی بابیان اینکه پالایشگاه اصفهان حدوداً 100 درصد خوراک شركت نفت سپاهان را تأمین می‌کند، اظهار داشت: با تبدیل‌ شركت پالايش نفت اصفهان به پترو پالایش و سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستي که به پالایشگاه وابسته هستند و خوراك خود را از اين مجتمع عظيم صنعتي دريافت می‌کنند، نیاز سایر صنایع نيز تأمین می‌شود و افزون بر آن، از فرصت­هاي خلق ارزش در شرکت‌های زیرمجموعه، استفاده مطلوب خواهد شد.

عضو هيئت‌مديره شرکت پالايش نفت اصفهان  با اشاره به مالکيت اين شركت بر 42 درصد سهام پتروشيمی اصفهان، كه تمام خوراك خود را از پالايشگاه دريافت می‌کند، تأكيد كرد: پالايشگاه اصفهان گام‌های اساسي را براي تبديل‌شدن به پترو پالايش و هلدينگ بزرگ در اين بخش برداشته و آماده استفاده از تجارب بيش از 40 سال فعاليت ارزشمند در مديريت مجموعه­هاي پتروپالايشي است.

گفتني است 85 درصد توليدات شركت پالايش نفت اصفهان به 6 فرآورده اصلي بنزين، نفت سفيد، نفت كوره، نفت گاز، گاز مايع و سوخت‌های جت اختصاص دارد كه اين نوع فرآورده‌ها به‌منظور تسويه بهاي نفت خام خريداری‌شده به‌طور كامل به دولت تحويل می‌شود. بيش از 30 نوع فرآورده ويژه و غير اصلی ديگر پالايشگاه (15 درصد) نيز در اختيار شرکت است؛  ضمن اينكه پالايشگاه اصفهان  خوراك صنايع پايين‌دست کوچک و بزرگی مانند نفت سپاهان، نفت جی، پتروشيمی اراک، پتروشيمی اصفهان و صنايع شيميايي ايران و شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتي را نيز  تأمين می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها