گفت‌ و گو با کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگران «احضار» سریالی که در ماه رمضان مخاطبان زیادی پیدا کرد

« احضار » در میرداماد

به بهانه پایان پخش پر بیننده ترین سریال شب های ماه رمضان

تخشید: «احضار» را بر پایه مبانی دینی و قرآنی ساختیم

بالاخره سریال «احضار» پر بیننده ترین سریال ماه رمضان امسال به پایان رسید.
کد خبر: ۱۳۱۷۳۵۹
سریالی که بعد از مدت ها در ژانر ماورایی و با شناسایی و مقابله با عرفان‌های کاذب و جریان‌های انحرافی دینی روی آنتن شبکه یک رفت و حواشی زیادی هم در پی داشت.
تختشید: «احضار» را صد در صد بر پایه مبانی دینی و قرآنی ساختیم / از شر شیطان به خدا پناه ببر و خیالت را راحت کنمحمودرضا تخشید، تهیه کننده این سریال که سوابق طولانی هم در مدیریت تلویزیونی دارد در پاسخ به جام جم آنلاین مبنی بر اینکه تصویری که از احضار روح و تجسم شیطان در سریال «احضار» نشان داده شد تا چه اندازه پایه دینی و اعتقادی داشت؟ توضیح داد: صد در صد. نه تنها علیرضا برازش به عنوان کارشناس مذهبی در ساخت این سریال یاری مان کردند بلکه به کتب علمای دینی مانند آیت الله جوادی آملی یا آیت الله سید محمدحسین طباطبایی و... هم مراجعه کردیم. بر این اساس از جز به جز آنچه در سریال به تصویر کشیدیم دفاع می کنیم. در روز عید فطر هم که تلویزیون میزبان حاج آقا محمدی برای بررسی این سریال از منظر دینی بودند به مفاهیم و مواردی اشاره کردند که در این سریال گنجانده شده بود. مانند اینکه روح احضار نمی شود مگر توسط خواص. چنانکه در روایات هم آمده ائمه به دلیل روح پاکی که داشتند قادر به انجام این کار بودند و بنابراین هر کسی نمی تواند مدعی انجام این کار شود.
   
او ادامه داد: اگر بعضی ها به غلط در این گونه مراسم شرکت می کنند و تصور دارند روح کسی را دیده اند یا اینکه جسمی روی میز حرکت می کند یا... ،توجه داشته باشند آن چه که بر فرض دیده یا حس کرده اند شیطان یا جن بوده، نه روح.
 
این تهیه کننده در پایان تصرف نیروهای شیطانی بر زندگی انسان را نادرست خطاب کرد و یادآور شد: نیروهای شیطانی از آنجا که جسمیت ندارند قادر به دخالت در نظم زندگی انسان نیستند و تنها می توانند انسان را وسوسه به انجام گناه یا افکار پلید بکند. چه بسا در پایان سریال دیدیم وقتی مینو (فالگیر) توبه کرد هر چه شیطان فریاد زد و او را وسوسه کرد روی او دیگر تاثیری نداشت و گویی اصلا صدایی نمی شنید. به این خاطر که خودش از شیطان دور شده بود و شیطان دیگر نمی توانست به او نزدیک شود. آن چه مهم است پناه بردن به خداوند تبارک و تعالی‌ است از شر شیطان. قرآن می فرماید  اگر می خواهی شیطان را خودت دور کنی ؛ «أعوذ بالله من الشیطان الرجیم (از شر شیطان به خدا پناه می برم) را بخوان و خیالت راحت باشد.
 
 ساناز قنبری / جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها