درب‌های یک ساختمان، مهم‌ترین بخش‌ آن به حساب می‌آیند چرا که نقش کلیدی را در برقراری امنیت و حفظ حریم خصوصی افراد ایفا می‌کنند. درب‌های ساختمانی انواع مختلفی دارند. این درب‌ها بر اساس ویژگی‌ها و مواد به کار رفته در بدنه‌ی خود کاربردهای متفاوتی دارند.
کد خبر: ۱۳۱۷۳۰۶
 
انواع درب های ساختمان
 
از آنجایی که دربها هم قسمتهای مختلف درونی یک ساختمان را از جدا کرده و هم در بخش خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دو نوع کلی درب داخلی و درب خارجی تقسیم بندی می‌شوند.

هر دو نوع این درب‌ها در بهترین حالت باید از نوع درب ضد سرقت باشند تا در کنار زیبایی که به ساختمان شما می‌بخشند، امنیت و اطمینان خاطر را برای شما تامین کنند. در این مقاله قصد داریم، انواع مختلفی از درب‌های ضد سرقت ساختمانی را به شما معرفی کنیم تا شما براساس نیاز و سلیقه‌ی خود با آگاهی بیشتری خرید کنید.

 درب ضد سرقت ام دی اف

معنی کلمه‌ی ام دی اف، تخته فیبر با تراکم متوسط می‌باشد در واقع درب ضد سرقت ام دی اف، دربی چوبی است که با تخته‌ی فیبر تولید می‌شود. این درب‌ها را می‌توان پس از ساخت بدنه‌ی اولیه با مواد مختلفی، روکش کرد. این دربها براساس نوع روکشی که دارند، کارایی خاص خود را نیز دارند.

درب ضد سرقت رویه فلزی

درب ضد سرقت رویه فلزی، بدلیل مقاومت خوبی که در برابر تغییرات آب و هوا دارند،‌ برای شهرهای شمالی کشور و بیشتر به عنوان درب ورودی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین درب ضد سرقت رویه فلزی، که هم به صورت یک لنگه و هم دو لنگه طراحی می‌شود، براساس سلیقه‌ی شما می‌تواند روی قسمت داخلی خود، روکش چوبی داشته باشد تا با فضای داخلی ساختمان هم هماهنگ باشد.
 

درب ضد سرقت روکش چوب

درب ضد سرقت روکش چوب، همانطور که از نامش مشخص است، با لایه‌ای از چوب طبیعی روکش شده و سپس رنگ می‌شود. معمولا از روکش ملچ ، راش و گردو به عنوان روکش چوبی، درب ضد سرقت روکش چوب استفاده می‌شود. از مزایای خاص درب ضد سرقت ام دی اف روکش چوبی می‌توانیم به انتقال حس تازگی و شادابی ناشی از چوب طبیعی به کار رفته در بدنه‌ي درب ضد سرقت روکش چوب و امکان رنگ‌آمیزی چندباره‌ي روکش چوبی آن اشاره کرد.
 
درب ضد سرقت لابی

درب ضد سرقت لابی،‌ جز درب‌های ضد سرقت ساختمانی هست که به طور ویژه و برای نمایش زیبایی خاص در ساختمان طراحی می‌شود.

درب ضد سرقت لابی، در کنار ظاهر زیبا و منحصر به فردش که شامل روکوب و تاج‌ می‌باشد، امنیت فوق‌العاده‌ای هم دارد. به همین دلیل برای درب اصلی ساختمان یا ویلاهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.همچنین درب ضد سرقت لابی  ، به صورت تک لنگه یا دو لنگه و به صورت ساده یا شیشه‌ای براساس سلیقه‌ی شما طراحی می‌شود.


انواع درب های ساختمان
 
درب استیل

درب استیل که جز درب‌های لوکس و خاص محسوب می‌شود،‌ در کنار امنیت فوق‌العاده ای که برای صاحبانش فراهم می‌کند، مزایای خاص خود را هم دارد.

درب استیل که بیشتر برای نمای ساختمان به کار می‌رود،‌ بدلیل متریالی که در بدنه‌ي آن به کار می‌رود،‌ ضد زنگ بوده و در مقایسه با درب‌های آهنی قدیمی،‌ ماندگاری و مقاومت بسیار بالاتری درمقابل فرسایش و اکسید شدن دارد.
 
انواع درب های ساختمان

همچنین این درب ها براساس خواسته‌ي مشتری در کنار پروفیل‌های استیل می‌توانند با شیشه و چوب هم ترکیب شده و طراحی شوند.

از دیگر مزایای درب‌ استیل،‌قفل‌های آن است.  قفل اصلی این درب‌ها ۴ زبانه بوده و از امنیت بالایی برخوردار است. همچنین این دربها می‌توانند شامل آپشن‌هایی سفارشی نظیر قفل آژیر دار،‌سیلندر نشکن،‌ قفل مقابل برقی و جک آرام بند باشند.

درب ضد حریق با تاییدیه آتش نشانی

یکی از جدید‌ترین و متفاوت‌ترین درب های ساختمانی، درب ضد حریق است. زمانهایی که به طور ناگهانی آتش سوزی در ساختمان اتفاق می‌افتد،‌ در مهار این آتش سوزی درب ضد حریق تاثیر ویژه‌ای دارد. در واقع با هزینه‌ی اولیه‌ای که برای خرید درب ضد حریق با تاییدیه آتش نشانی می‌کنید، از ایجاد خسارتهای جانی و مالی در آینده جلوگیری کرده یا آنها را به حداقل می‌رسانید.

درب ضد حریق قبل از هرچیز باید به تاییدیه آتش نشانی رسیده و مراحل تست را در آزمایشگاه بگذارند. همچنین در خرید درب ضد حریق با تاییدیه آتش نشانی،‌باید به این مورد توجه کنید که مواد به کار رفته در درب ضد سرقت براساس شرکت سازنده‌ی آن ممکن است متفاوت باشد و این موضوع در مقاومت آن در برابر آتش نیز تاثیر گذار خواهد بود. به عنوان مثال متریال به کار رفته در بدنه‌ی در ممکن است ترکیبی از پشم سنگ و گچ نسوز یا پشم سرامیک باشد یا از تمام این مواد فقط به طور مجزا استفاده شده باشد.

درب داخلی

یکی از بخش‌های خانه که بسیار در نما و زیبایی آن تاثیرگذار است، درب داخلی خانه است. این درب‌ها نیز ویژگی‌های مختلفی دارند که می‌توانیم آنها را به دو نوع درب اتاقی و درب سرویس‌ های بهداشتی تقسیم کنیم.

درب اتاقی

درب اتاقی براساس نیاز و محل مورد استفاده‌ی آنها از مواد اولیه‌ی متفاوتی ساخته می‌شوند. همچنین نمای رویه‌ی این درب‌ها نیز می‌تواند با سلیقه و خواست خودتان طراحی شوند. از مدلهای خوب و رایج درب اتاقی می‌توان به  درب ام‌دی‌اف ۸ و ۵ میلی‌متر، درب ملامینه، درب اچ‌دی‌اف، درب تمام‌چوب راش و بلوط و درب پلی وود اشاره کرد.
 
 
انواع درب های ساختمان

درب سرویس های بهداشتی

 مهم‌ترین ویژگی‌ای که درب سرویس‌ های بهداشتی باید داشته باشد، ضد آب بودن و مقاومت در برابر رطوبت است. بهترین نوع این دربها، درب ضد آب ای بی اس ABS می‌باشد. این دربها کاملا ضد آب و مقاوم بوده و عایق صدا هستند. نوع ویژه‌ی آن با ضخامت ۳ میلی متر برای درب سرویس های بهداشتی بسیار خوب و کاربردی است.

در این مقاله انواع درب‌ های ساختمانی را در دو نوع داخلی و خارجی مورد بررسی قرار دادیم. مطمئنا قبل از خرید هر محصولی داشتن اطلاعات جامع و کافی در مورد آن به انتخاب هرچه بهتر شما کمک خواهد کرد. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها