دبیر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به عدم حضور وزیر نیرو و معاونین وی در این کمیسیون به منظور بررسی خاموشی‌های برق گفت: با وجود آنکه از هفته گذشته این جلسه برنامه‌ریزی شده بود، اما اردکانیان در این نشست در حالی حضور پیدا نکرد که قطعی‌های برق در شرایطی است که هنوز به پیک مصرف نرسیده‌ایم.
کد خبر: ۱۳۱۷۱۹۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، هادی بیگی‌نژاد دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برنامه‌ریزی این کمیسیون از هفته گذشته برای بررسی وضعیت تولید برق و یا کمبودهای آن و حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در این کمیسیون و اطلاع وی و معاونینش از این نشست اظهار داشت: قرار بود طبق این برنامه‌ریزی این جلسه صبح امروز ساعت 8:30 برگزار شود، اما وزیر نیرو، معاونین وی و مدیرعامل توانیر در این نشست حضور پیدا نکردند که این عدم حضور غیرقابل گذشت و مشکوک است، چرا که قطعی‌های چند روز اخیر رق در سراسر کشور موجب بروز خسارت‌های مختلفی به مردم و صنعت شده است. 

وی افزود: کمیسیون انرژی از زمستان سال گذشته موضوع کمبود تولید برق را به صورت مستمر بررسی کرده است تا بتوانیم پاسخ قانع‌کننده‌ای را از مسئولین وزارت نیرو و توانیر دریافت کنیم که چرا کارمان به اینجا رسیده که شاهد قطعی‌های مکرر برق باشیم. 

وی ادامه داد: متأسفانه وزارت نیرو خیلی جدی پای کار نیست و یکی از مصادیق این موضوع، عدم حضور وزیر نیرو و معاونین وی در کمیسیون انرژی به منظور بررسی بحران برق است. 

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هفته گذشته برنامه‌ریزی لازم به منظور حضور اردکانیان در کمیسیون انرژی انجام شده بود و وزیر نیرو هم از زمان تعیین شده برای بررسی موضوع برق و بحران خاموشی‌ها مطلع بود. 

نماینده مردم ملایر در مجلس خاطرنشان کرد: در پیک مصرف برق در کشور امکان تولید 57 هزار مگاوات برق وجود دارد، این در حالی است که هم‌اکنون میزان تولید برق در کشور حدودا 52 هزار مگاوات است و این رقم در گذشته ثبت شده است این در حالی است که هم‌اکنون امکان تولید همین رقم 52 هزار مگاوات رق در شرایط فعلی را هم نداریم، ضمن اینکه نسبت به سال گذشته هم هزار مگاوات در تولید برق کمبود داریم. 

وی درباره دلایل قطعی برق در کشور گفت: اورهال نیروگاه‌ها و یا کمبود سوخت و یا دلایل مختلف می‌تواند در قطعی‌های برق تأثیر داشته باشد و متأسفانه تا پیک مصرف برق 5 هزار مگاوات فاصله وجود دارد و عملاً‌ این مقدار از تولید برق توسط نیروگاه‌ها وارد مدار نشده است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها