پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به نامه‌های رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین:

دلهای ما در صحنه مبارزات شما حاضر است؛ پیروز نهایی را خواهید دید

رزمایش مشترک «سپر آسمان ۱۴۰۰» با حضور یگان‌های راهبردی جنگ الکترونیک نیروهای چهارگانه ارتش، فردا سه شنبه، چهارم خردادماه با محوریت منطقه عمومی اصفهان در گستره وسیعی از کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۷۱۵۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، رزمایش مشترک «سپر آسمان 1400» با حضور یگان های راهبردی جنگ الکترونیک نیروهای چهارگانه ارتش از فردا سه شنبه با محوریت منطقه عمومی اصفهان در گستره وسیعی از کشور برگزار می‌شود.

آن طور که روابط عمومی ارتش منتشر کرده، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، فرماندهی این رزمایش را در قرارگاه تاکتیکی ذوالفقار برعهده دارد.
به گفته امیر سیاری، رزمایش سپر آسمان 1400 کاربردی ترین تمرین مشترک حوزه جنگ الکترونیک ارتش در سال‌های اخیر است.

وی همچنین گفته ارتش جمهوری اسلامی ایران زیر ساخت های لازم برای دفاع و جنگ الکترونیک را ایجاد کرده و یگان های ارتش در این رزمایش در حوزه های مختلف از جمله جمع آوری اطلاعات سیگنالی در همه ابعاد در قالب یک رزم الکترونیک دوسویه کنترل شده عملیات های رزمی محوله را اجرا خواهند کرد.

تمرین قابلیت های دفاع الکترونیک در برابر ریزپرنده ها و پهپادهای مهاجم، تمرین نفوذ پهپادها و ریزپرنده های هوشمند به مناطق مورد نظر جهت انهدام اهداف از پیش تعیین شده با استفاده از پوشش جنگ الکترونیک، تمرین عملیات رهگیری هوایی و دفاع سایبری و بررسی و تحلیل عملیاتی میزان دقت و سرعت در کشف، رصد و پایش سامانه های شنود الکترونیکی بخشی از رزمایش سپر اسمان1400 خواهد بود.

پدافند هوایی یکی از مهمترین حوزه‌ها در نیروهای مسلح است که به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، در اولویت اول قرار دارد و وظیفه اصلی آن حراست از امنیت آسمان کل کشور است.

پدافند هوایی کل کشور از سال 1387 به صورت یکپارچه تحت کنترل یک قرارگاه مرکزی به نام خاتم الانبیا(ص) اداره می‌شود که زیر نظر ارتش فعالیت می‌کند. تمامی یگان های پدافندی ارتش، سپاه، بسیج و... در زمان عملیت تحت فرماندهی این قرارگاه هستند.

از سال 1398، نیروی پدافند هوایی ارتش از این قرارگاه جدا شد و به عنوان چهارمین نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اخیرا با حکم فرمانده معظم کل قوا تغییر کرد و هم اکنون امیر قادر رحیم زاده فرماندهی آن را برعهده دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها