چهار سناتور جمهوریخواه آمریکا:

به جای کمک به غزه «گنبد آهنین» را بازسازی کنید

چهار سناتور جمهوریخواه به دنبال ارائه لایحه‌ای هستند تا از طریق آن هزینه کمک بشردوستانه که آمریکا مدعی است برای غزه در نظر گرفته را به بازسازی سامانه پدافندی موسوم به «گنبد آهنین» اختصاص دهند.
کد خبر: ۱۳۱۷۰۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، چهار سناتور جمهوریخواه آمریکایی خواستار تخصیص بودجه‌ای که از سوی «جو بایدن» برای کمک‌های بشردوستانه به غزه در نظر گرفته شده، به کمک به اسرائیل برای بازگرداندن سامانه پدافندی موسوم به گنبد آهنین رژیم صهیونیستی به شرایط قبل شدند.

در حالی که در درگیری‌های ۱۲ روزه مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی، ۲۴۳ فلسطینی در پی حملات این رژیم به مناطق مسکونی و غیرنظامی به شهادت رسیدند، «مارک روبیو» سناتور فلوریدا، «بیل هاگرتی» سناتور تنسی، «تام کاتن» سناتور آرکانزاس و «تد کروز» سناتور تگزاس در بیانیه‌ای مقاومت فلسطین را «تروریست» خواندند و مدعی شدند: در حالی که حماس و سایر تروریست‌های فلسطینی تحت حمایت ایران به حملات کور راکتی علیه اسرائیل ادامه می‌دهند، آمریکایی‌ها شاهد تصاویری بوده‌اند که در آن‌ها سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل مکرراً راکت‌ها را رهگیری کرده و جان غیرنظامیان بیشماری را نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، علاوه بر آمار بالای شهدا و زخمی‌ها در غزه، بیش از ۷۷ هزار فلسطینی هم در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی که صدها آپارتمان و ساختمان را ویران کرد، آواره شده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا که در بیش از ده روز درگیری، نه تنها مانع رژیم صهیونیستی نشد، بلکه بارها از جنایات آن به بهانه دفاع از امنیت خود حمایت کرد، بعد از اعلام آتش بس در روز جمعه مدعی شد ایالات متحده به غزه کمک بشردوستانه ارسال خواهد کرد اما افزود روند این اقدام با تشکیلات خودگردان به نحوی هماهنگ خواهد شد که حماس نتواند بار دیگر زرادخانه نظامی خود را پر کند.

به گزارش اسپوتنیک، اقدام جمهوریخواهان در حالی است که برخی از دموکرات‌ها به دنبال مسدود کردن فروش تسلیحات آمریکابه تل‌آویو هستند.

یک نماینده کنگره آمریکا اخیراً قطعنامه‌ای معرفی کرده که خواستار جلوگیری از معامله تسلیحاتی ۷۳۵ میلیون دلاری آمریکا با رژیم صهیونیستی است.

«الکساندریا-اوکازیو کورتز» این قطعنامه را برای جلوگیری از این معامله که با مخالفت‌های گسترده‌ای در نهاد قانونگذار آمریکایی روبروست، معرفی کرده است.

پیش از این منابعی در کنگره آمریکا گفته بودند دولت آمریکا به ریاست بایدن با فروش تسلیحاتی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به اسرائیل در بحبوحه درگیری‌های این رژیم با گروه‌های مقاومت فلسطین موافقت کرده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها