در ۹ ماه گذشته سال جاری رخ داد؛

مرگ ۳۴۵ نفر بر اثر حوادث کار

سازمان بهداشت جهانی و سازمان بین‌المللی کار اعلام کردند:

فوت سالانه 750 هزار نفر به خاطر کار کردن طولانی

سازمان بهداشت جهانی و سازمان بین‌المللی کار اعلام کردند که سالانه 745 هزار نفر به خاطر ساعت کاری زیاد جان خود را در جهان از دست می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۱۷۰۸۶

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، یک مطالعه مشترک از سوی سازمان بهداشت جهانی و سازمان بین‌المللی کار نشان داد که به خاطر ساعت کاری زیاد، سالانه صدها هزار نفر در جهان جان خود را از دست می‌دهند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که در سال 2016 حدود 745 هزار نفر به خاطر سکته قلبی و بیماری قلبی ناشی از ساعت کاری طولانی مدت جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به سال 2000 میلادی 29 درصد افزایش داشته است.

این مطالعه می‌گوید: در سال 2016، معادل 488 میلیون نفر در سراسر جهان در معرض ساعت کاری طولانی مدت قرار داشته‌اند و این بدان معناست که آنها در هفته بیش از 55 ساعت کار می‌کردند.

این مطالعه می‌گوید: به خاطر کار کردن بیش از 55 ساعت در هفته در سال 2016، 398 هزار نفر به خاطر سکته قلبی و 347 هزار نفر به خاطر بیماری‌های قلبی جدی جان خود را از دست داده‌اند.

به طور کلی از سال 2000 تا سال 2016 میزان مرگ و میر ناشی از بالا بودن ساعت کار به خاطر بیماری‌ های قلبی 42 درصد و به خاطر سکته قلبی 19 درصد بیشتر شده است.

این گزارش می‌افزاید: بیشتر کسانی که به خاطر این مسئله جان خود را از دست داده‌اند، شامل کسانی بوده‌اند که بین 60 تا 79 سال سن داشته‌اند و بین 45 تا 74 سالگی در معرض کار کردن بیش از حد قرار داشته‌اند.

این مطالعه همچنین می‌گوید: کسانی که بیش از 55 ساعت در هفته کار می‌کنند 35 درصد بیشتر در معرض سکته قلبی و 17 درصد بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند.

البته دبیر کل سازمان بهداشت جهانی می‌گوید: شیوع ویروس کرونا الگوی کار کردن را در سراسر جهان تغییر داده و حالا دورکاری به یک الگوی پذیرفته شده در جهان تبدیل شده است.

وی گفت: هیچ شغلی ارزش سکته قلبی و یا ابتلا به بیماری قلبی را ندارد و دولت‌ها، کارفرماها و کارگران باید با هم توافق کنند تا از قلب کارگران محافظت کنند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها