فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران:

بستری‌ های کرونا در پایتخت دوباره از هزار نفر فراتر رفت

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: تعداد بستری‌های جدید کرونایی در چند روز گذشته به کمتر از ۹۰۰ بیمار کاهش پیدا کرده بود اما مجددا در ۲۴ ساعت گذشته به هزار و ۴۴ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۱۳۱۷۰۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر علیرضا زالی روز یکشنبه اظهار کرد: مجموع بیماران جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته دچار تغییر شده است و مجددا این تعداد به یک هزار ۴۴ نفر افزایش یافت.

وی که در حاشیه مراسم آیین امضای تفاهم نامه تامین مالی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی شهید بهشتی سخن می گفت ادامه داد: از این تعداد ۱۷۷ بیمار در بخش های ویژه بستری شدند.

زالی بیان کرد: اگر در ۴۸ ساعت آینده با همین روند، این عددها تکرار شود، ممکن است تهران شرایط متفاوتی را تجربه کند.

وی افزود: اما اگر فقط این آمار مختص به ۲۴ ساعت گذشته باشد و در روزهای آینده تکرار نشود، نشان می‌دهد که شاهد تنها یک نوسان بودیم.

زالی گفت: معمولا در تهران بعد از خیزهای بیماری، مدت ها حرکت سینوسی را تجربه می‌کنیم تا به افول اصلی بیماری برسیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در استان تهران بیش از ۵ هزار و ۳۶۱ بیمار است که از این تعداد یک هزار ۵۶۳ بیمار در بخش های ویژه هستند.

زالی بیان کرد: از این تعداد ۳۵۰ نفر بیمارانی هستند که به دستگاه تهویه مکانیکی متصل هستند و شرایط بدحال تری دارند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، یک هزار ۲۲ بیمار کرونایی ترخیص شدند که نسبت به روزهای قبل رشد داتشه است.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: تعداد بیماران اورژانسی نیز ۱۰۸ بیمار هستند که نسبت به تعداد ۱۲۳ بیمار در ۲۴ ساعت قبل با کاهش روبرو بوده است.

زالی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران تعداد مراجعان سرپایی بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ بیمار بوده که ۶ هزار و ۱۰۰ نفر از این افراد به بخش های درمان و مابقی نیز به مراکز بهداشتی مراجعه کردند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها