در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری مطرح شد

ضرب الاجل یک ماهه استاندار چهار محال به مدیرعامل کارخانه خمیرمایه ناغان

استاندار چهارمحال و بختیاری در گفتگوی دولت و بخش خصوصی مدیرعامل کارخانه خمیر مایه ناغان را ملزم به رعایت استاندارد های محیط زیستی نمود در غیر اینصورت کارخانه تعطیل خواهد شد
کد خبر: ۱۳۱۷۰۵۰

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیرعامل کارخانه خمیرمایه ناغان تا پایان خردادماه فرصت دارد استانداردهای محیط‌زیستی را رعایت و میزان آلودگی این کارخانه را تا حد مجاز و استاندارد پایین بیاورد، در غیر اینصورت از فعالیت این کارخانه جلوگیری و این واحد پلمب خواهد شد.

اهلیت سرمایه گذار باید توسط دستگاه های متولی سنجیده شود

 عباسی ظهر امروز یکشنبه دوم خرداد ماه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اهلیت سرمایه‌گذار باید توسط دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صمت، جهادکشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و ... سنجیده شود، اظهار کرد: اگر پس از تائید اهلیت و آغاز به کار سرمایه‌گذار، تخلف و سوء استفاده‌ای رخ دهد آن زمان باید دستگاه قضایی به مسئله ورود و به پرونده رسیدگی کند.

به هیچکس اجازه داده نخواهد شد اراضی واگذار شده در امر سرمایه گذاری بلوکه شود

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: پس از واگذاری اراضی به سرمایه‌گذار باید فرآیند سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود، نباید اجازه بدهیم که اراضی واگذار شده برای مباحث تولید و اشتغال توسط سرمایه‌گذار بلوکه شود.

وی در خصوص طرح پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در دریاچه سد کارون چهار به ‌صورت همزمان، گفت: مسائل فنی مربوط به پرورش ماهی در حیطه اختیارات سازمان دامپزشکی است و این سازمان باید بی‌ خطر بودن این موضوع را تائید کند، استعلامات باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

کارخانه خمیر مایه ناغان باعث آلودگی و گلایه مردم منطقه شده

عباسی در ادامه با اشاره به وضعیت کارخانه خمیرمایه ناغان در شهرستان اردل، گفت: پساب این کارخانه در سالیان اخیر، آلودگی بسیاری به محیط‌ زیست وارد کرده است و این مسئله همواره محل گلایه‌ مردم منطقه بوده، متاسفانه با وجود تذکرات و تعیین مهلت برای کاهش آلودگی، این امر تاکنون محقق نشده است.

ضرب الاجل یک ماهه به مدیرعامل کارخانه خمیرمایه ناغان جهت اجراء استانداردهای لازم

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مدیرعامل کارخانه خمیرمایه ناغان تا پایان خرداد ماه فرصت دارد استانداردهای محیط‌ زیستی را رعایت و میزان آلودگی این کارخانه را تا حد مجاز و استاندارد پایین بیاورد، در غیر اینصورت از فعالیت این کارخانه جلوگیری و این واحد پلمب خواهد شد، نمی‌توان به بهانه صادرات و تولید اجازه فعالیت به واحدی داد که پساب آن موجب آلودگی زیست‌ محیطی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرک صنعتی شهرکرد با مشکل تامین آب شرب مواجه شده است، گفت: نمی‌توان از تانکرهای سازمان مدیریت بحران برای آبرسانی به این شهرک استفاده کرد، زیرا این تانکرها در حال حاضر مسئولیت آبرسانی سیار به روستاهای استان را بر عهده دارند، شرکت شهرک‌های صنعتی برای حل مشکل اقدام به اجاره و خرید تانکر کند.

عباسی خاطر نشان کرد: پس از کش و قوس‌های فراوان و با پیگیرهای لازم، بحث آسفالت جاده ورودی شرکت شهرک‌های صنعتی شهرکرد حل شد و عملیات اجرایی از امروز آغاز می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه سرمایه‌گذار احداث شهرک صنعتی خصوصی در خانمیرزا از روند سرمایه‌گذاری انصراف داده است، گفت: این شهرستان تازه تاسیس نیازمند یک شهرک صنعتی است، بنابراین شرکت شهرک‌های استان روند احداث شهرک صنعتی عمومی را در این منطقه پیگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها