شرکت دانش‌بنیان «درسا صنعت تهران» با ارائه مشاوره به افرادی که قصد راه اندازی شرکت یا کسب‌وکاری را دارند کمک می‌کند تا علاوه بر کاهش ریسک‌های سرمایه‌گذاری، سود بالاتری را هم کسب کنند

مشاوره کسب‌وکار با درسا صنعت تهران

متخصصان شرکت «فرتاک ارتباطات لاهیج» موفق شده‌اند شرکت‌های پخش و تأمین‌کنندگان را در بستر پلتفرمی به‌نام «ویزیت‌ اپ» به فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی خُرده‌فروش متصل کنند

تحول در پخش محصولات با ویزیت‌اَپ

«ثبت سفارش آنلاین» از ویژگی‌های فروشگاه‌های اینترنتی است و خریدار می‌تواند بدون حضور در مغازه یا فروشگاه، از طریق وبگاه یا نرم‌افزار همراه فروشنده و فقط با چند کلیک ساده عملیات خرید را انجام دهد.
کد خبر: ۱۳۱۷۰۳۲

اما اگر محصول یا خدماتی که فروشنده ارائه می‌دهد برای مشتریان عام نباشد و خریدار آن خودش یک فروشگاه باشد، باز هم امکانی به‌عنوان ثبت سفارش آنلاین وجود دارد؟! جواب این پرسش مثبت است و اکنون این امکان برای فروشگاه‌های مختلف وجود دارد که بتوانند محصولات مورد نیازشان را به‌صورت اینترنتی از شرکت‌های پخش‌کننده خریداری کنند؛ درواقع می‌توان گفت امروزه با پیشرفت فناوری، صنعت پخش نیز دچار تحول شده است و عملیات سفارش‌گیری از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به‌مرور زمان از حالت سنتی خارج می‌شود.

تحول در پخش محصولات با  ویزیت‌اَپ

با ادامه این روند، در سال‌های آینده دیگر شاهد حضور ویزیتورها در مغازه‌ها نخواهیم بود و هر کسب‌وکاری خواهد توانست محصولات مدنظرش را از هر جا و در هر زمانی که اراده کند، به‌صورت آنلاین سفارش دهد. شرکت «فرتاک ارتباطات لاهیج» از شرکت‌های خلاق و فناور است که صنعت پخش را به‌عنوان حوزه فعالیتش انتخاب کرده و فعلا ایده‌اش را در سطح استان گیلان اجرا کرده است.

به گفته مصطفی رضی، مدیرمحصول شرکت «فرتاک ارتباطات لاهیج»، ایده اولیه ورود به صنعت پخش در خرداد سال 97 شکل گرفت و در پایان همان سال، این شرکت فعالیت خودش را به‌طور رسمی آغاز کرد. محصول شرکت فرتاک ارتباطات لاهیج که یک پلتفرم سفارش‌گیر آنلاین است «ویزیت‌اَپ» نام دارد.

این مجموعه در سال 98 موفق به اخذ گواهی خلاقیت از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری شده است و اکنون در پارک علم‌وفناوری استان گیلان و در مرکز نوآوری صنایع خلاق مستقر است.

«ویزیت‌اَپ» را بیشتر بشناسید

مدیرمحصول اپلیکیشن ویزیت‌اَپ درخصوص این اپلیکیشن به جام‌جم می‌گوید: «پلتفرم‌ها معمولا بازارهای دوسویه یا چندسویه هستند و پلتفرم ویزیت‌اپ نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ درواقع ما مدل تجارت «بی‌تو‌بی» (B2B) را انتخاب کرده‌ایم و به‌عنوان یک پل ارتباطی بین دو کسب‌وکار مختلف قرار گرفته‌ایم. بازار اینترنتی ویزیت‌اپ دو سمت دارد و شرکت‌های پخش و تأمین‌کنندگان را به مغازه‌ها و واحدهای صنفی خُرده‌فروش وصل می‌کند. به‌دلیل همین رویکرد است که نرم‌افزار ما دو نسحه دارد: یک نسخه مخصوص شرکت‌های پخش و نسخه دیگر برای خرده‌فروشی‌ها.»

رضی در ادامه تصریح می‌کند: «یکی دیگر از ویژگی‌های ویزیت‌اپ این است که فقط محدود به پخش موادغذایی نیست و همه صنوف، از موادغذایی، کالاهای تندمصرف و لوازم آرایشی‌وبهداشتی گرفته تا لوازم‌مصرفی خودرو و سایر کالاها را در برمی‌گیرد؛ درواقع هرجایی که صنفی وجود دارد و یک سمت آن شرکت پخش و سمت دیگرش تعدادی واحد صنفی خرده‌فروش هستند که نیاز به تأمین کالا از آن شرکت‌های پخش دارند، ما وارد می‌شویم و بخش سفارش‌گیری را برعهده می‌گیریم.»

امکانات نسخه‌های پخش‌کننده و خرده‌فروش

مدیرمحصول شرکت فرتاک ارتباطات لاهیج درباره نسخه‌های موجود در پلتفرم ویزیت‌اپ و قابلیت‌های هرکدام از این نسخه‌ها می‌گوید: «یکی از چالش‌هایی که در حال حاضر شرکت‌های پخش با آن روبه‌رو هستند، تغییرات مدام در قیمت‌ کالاهاست و به‌همین دلیل به‌روزرسانی سریع قیمت‌ها بسیار مهم است. نسخه‌ای از نرم‌افزار ویزیت‌اپ که در اختیار تأمین‌کنندگان و شرکت‌های پخش قرار می‌گیرد، شامل یک پنل کاربری است که در آن امکان مدیریت موجودی و قیمت محصولات به‌طور لحظه‌ای وجود دارد. یکی دیگر از قابلیت‌های این پنل کاربری، این است که تأمین‌کنندگان می‌توانند از طریق آن سفارش‌هایی که برایشان ثبت شده را مدیریت کرده و باتوجه به جزئیات هر سفارش، آن را تأیید یا رد کنند؛ همچنین گزارش‌های متنوعی از روند فروش و محصولات نیز در پنل مدیریتی قابل مشاهده است.»

وی می‌افزاید: «در سوی دیگر از فرآیند سفارش‌گیری، فروشندگان واحدهای خرده‌فروشی هستند که تعداد بیشتری از مخاطبان ما را تشکیل می‌دهند. این دسته از کسب‌وکارها برای استفاده از نسخه‌ای که مختص واحدهای صنفی خرده‌فروش طراحی شده است، ابتدا باید در اپلیکیشن ثبت‌نام کنند؛ در این مرحله ما یک اعتبارسنجی از اطلاعاتی که آنها در مراحل ثبت‌نام ثبت کرده‌اند انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم قطعا با یک خرده‌فروشی همکاری خواهیم داشت. پس‌از گذر از مرحله اعتبارسنجی، این گروه از کاربران می‌توانند وارد اپلیکیشن ویزیت‌اپ شوند و باتوجه به شهر و صنفی که هنگام ثبت‌نام اعلام کرده بودند، امکان دسترسی و سفارش کالاها و محصولات شرکت‌های پخش مربوط به شهر و صنف خودشان را داشته باشند.»

تحول در پخش محصولات با  ویزیت‌اَپ

طبق اظهارات رضی، واحدهای فروشگاهی خرده‌فروش امکان مشاهده جزئیات محصولات را خواهند داشت تا پیش از ثبت سفارش، اطلاعاتی مانند قیمت مصرف‌کننده، شکل بسته‌بندی، تعداد کالای موجود در هر بسته و... را دریافت کرده و حتی بتوانند پروموشن‌های محصولات را نیز مشاهده کنند.

برنامه‌ های «ویزیت‌ اَپ» برای توسعه خدمات

به گفته مدیر محصول اپلیکیشن ویزیت‌اپ، در حال حاضر این اپ به مرحله‌ای رسیده است که قصد خروج از استان گیلان را دارد و برای توسعه خدماتش، درحال بازاریابی و اعطای نمایندگی در سراسر کشور است. درخصوص فعالیت‌های بین‌المللی نیز ویزیت‌اپ در نسخه‌های بعدی‌اش نیم‌نگاهی به افزودن زبان‌های دیگر دارد و حتی تیم مدیریتی این اپلیکیشن به‌فکر بازطراحی آن متناسب با فرآیندهای پخش در کشورهای همسایه، ازجمله کشورهای عربی و ترک‌زبان است.

علاوه‌بر موارد ذکر شده، باتوجه به رویکرد شرکت فرتاک ارتباطات لاهیج که طراحی و ساخت نرم‌افزارهای مرتبط با صنعت پخش و خرده‌فروشی است، چشم‌انداز این شرکت افزودن اپلیکیشن‌های دیگری است که مکمل ویزیت‌اپ باشند تا بتواند زنجیره‌ای از نرم‌افزارهای یکپارچه صنعت پخش را در سبد محصولات خود داشته باشد؛ ازجمله این نرم‌افزارها می‌توان به نرم‌افزارهای فروشگاهی برای واحدهای صنفی خرده‌فروش و همچنین نرم‌افزارهای جامع پخش مویرگی برای شرکت‌های پخش و تأمین‌کنندگان اشاره کرد.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد ویزیت‌ اَپ

عضو گروه مدیریتی شرکت فرتاک ارتباطات لاهیج، درباره ویژگی‌های ویزیت‌اپ می‌گوید: «کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهینه منابع، از دغدغه‌های اصلی هر کسب‌وکار است و استفاده از اتوماسیون در فرآیندهای کسب‌وکار می‌تواند با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، منجربه توسعه آن کسب‌وکار شود. باتوجه به‌همین مسأله، یکی از ارزش‌های اصلی ویزیت‌اپ را کاهش هزینه‌ها در بخش سفارش‌گیری تعیین کرده‌ایم و مدعی هستیم درمقایسه با مجموع منابع و پرداختی‌هایی که در این بخش صرف پرسنل می‌شود، می‌توانیم هزینه‌های سفارش‌گیری را بیش‌از 90درصد کاهش دهیم.»

او در ادامه می‌گوید: «کاری که ما در رابطه با کاهش هزینه‌های سفارش‌گیری انجام می‌دهیم این است که درصدی از فروش را دریافت نمی‌کنیم، بلکه هنگام عقد قرارداد با شرکت‌های پخش، بر سر دریافت یک رقم ثابت به‌عنوان حق‌العمل‌کاری به توافق می‌رسیم که این مبلغ به‌ازای هر سفارش/فاکتور موفق به ما تعلق خواهد گرفت.»

رضی اضافه می‌کند: «یکی دیگر از قابلیت‌های ویزیت‌اپ برای شرکت‌های پخش، امکان فیلترکردن بازه قیمت سفارش‌گیری است؛ به‌این‌معنی که آنها می‌توانند از طریق پنل مدیریتی، رقم حداقلی را برای سفارش‌ها در نظر بگیرند تا فقط سفارش‌هایی که بیشتر از رقم مدنظرشان هستند را ببینند. این کار به‌بهینه‌سازی سفارش‌ها کمک به‌سزایی می‌کند و همچنین هزینه‌ای که ما برای هر سفارش موفق دریافت می‌کنیم نیز ثابت مانده و به مبلغ سفارش‌ها بستگی نخواهد داشت.»

او در ادامه می‌گوید: «مزیت دیگری که همکاری با ویزیت‌اپ دارد، رایگان بودن شروع استفاده از این پلتفرم است؛ به‌طوری که شرکت‌های پخش ملزم به پرداخت هیچ هزینه‌ای بابت آغاز همکاری با ما و استقرار نرم‌افزار نیستند. همچنین خدمات ویزیت‌اپ به‌صورت «پرداخت به‌ازای مصرف» (Pay as you go) ارائه می‌شود؛ به این معنی که تأمین‌کنندگان در ابتدا به‌صورت رایگان شروع به استفاده از این خدمات می‌کنند و فقط درخصوص سفارش‌هایی که خودشان تأیید می‌کنند که به‌طور موفق تحویل داده شده‌اند، هزینه توافق شده را از طریق درگاه پرداخت بانکی و به‌صورت آنلاین می‌پردازند.»

وی می‌افزاید: «یکی دیگر از خدمات اختصاصی ویزیت‌اپ «باشگاه مشتریان» ماست که واحدهای صنفی خرده‌فروش می‌توانند از طریق فعالیت‌هایی مانند ثبت سفارش، تعیین وضعیت سفارش و ... امتیازاتی را کسب کنند و در قرعه‌کشی‌های ما از شانس بیشتری برای برنده‌شدن برخوردار شوند. همچنین فضای تبلیغات درون ویزیت‌اپ هم می‌تواند به‌عنوان یکی دیگر از جذابیت‌ها برای شرکت‌های پخش عمل کند که شرایط برای سفارش بنرهای تبلیغاتی، فروش‌های ویژه، تخفیف‌ها و ... نیز در این بستر فراهم است.»

مسیرهای ارتباط با «فرتاک ارتباطات لاهیج»

وبسایت: visitapp.ir
ایمیل:
info@visitapp.ir
visitappir@gmail.com

اینستاگرام: visitapp.ir
تلفن تماس: 01333338188
آدرس: رشت، خیابان امام خمینی (ره)، نرسیده به‌میدان فرهنگ، قبل‌از انبار دخانیات، کوچه شهید‌شیرمحمدی، نبش‌کوچه اول، پارک علم‌و‌فناوری گیلان، ساختمان مرکز نوآوری صنایع خلاق، طبقه سوم، واحد 11

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها