کارشناسان شرکت دانش‌بنیان «آترین آذین فن‌آور» موفق به ساخت دستگاه پردازش تصویر به‌منظور کنترل کیفی هوشمند صنایع مختلف و به ویژه صنعت غذایی شده‌اند

سایبروکسی چشم هوشمند کنترل کیفی صنایع

شرکت «مانی پیمان بان» ارائه‎دهنده سرویس‎های آنلاین برای مدیریت و کنترل جایگاه‎ های سوخت و مشتریان آنهاست

مدیریت و خدمات هوشمند جایگاه ‎های سوخت با مانی بان

جایگاه‎های سوخت در سطح کشور، سوخت موردنیاز خودروها را از شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران تهیه می‎کنند و به‎دست ما می‏ رسانند.
کد خبر: ۱۳۱۷۰۲۰

بعضی از این جایگاه‎های سوخت دولتی هستند و به‎طور مستقیم زیرنظر شرکت پخش فرآورده‎های نفتی فعالیت می‎کنند و تعداد بیشتری از جایگاه‎ها نیز زیرمجموعه شرکت‎های خصوصی هستند.

شرکت ‎های خصوصی سوخت موردنیازشان را با ارائه ضمانت‎نامه به شرکت پخش فرآورده‎های نفتی یا با خرید نقدی تهیه می‎کنند، سپس از طریق حمل محموله سوخت با کامیون‎ها به جایگاه‎های زیرمجموعه‎ شان برای تخلیه ارسال می‎شود.

اموری از این دست، عملیات روزانه‌ای است که در جایگاه‎های سوخت انجام می‌شود. در این رابطه، شرکت دانش بنیان «مانی پیمان بان» با نام تجاری «مانی بان» پلتفرم‎هایی برای کنترل، مدیریت، نظارت و هوشمندسازی جایگاه‎های سوخت و همچنین امور مربوط به مشتریان آنها ارائه کرده است که فرایندی برد- برد را برای هر دو طرف استفاده کننده از این اپلیکیشن‌ها ایجاد کرده است.

شروع فعالیت، طراحی و راه‎اندازی نرم‎افزارها و پلتفرم‎های شرکت مانی پیمان بان درحوزه توزیع سوخت و مدیریت جایگاه‎های سوخت، به سفارش یکی از شرکت‎های فعال در زمینه واردات و صادرات فرآورده‎های نفتی و توزیع سوخت، در سال 96 کلید خورد.

ابوالفضل آریانی پارسا، مدیرعامل شرکت مانی پیمان بان درباره محصولات و فعالیت‎های این مجموعه می‎گوید: «ما در مانی بان سه نرم‎افزار در بخش‎های عمده فروشی (wholesaler)، خرده‎فروشی (retailer) و ارتباط با مشتری (Customer Relationship) بنا به احساس نیاز کسب‎وکار شرکت همکارمان طراحی و راه‎اندازی کرده‎ایم. برای مثال نرم‎افزار جامع مدیریت تجارت سوخت ما بانام «دایانا» تمام فرآیندهای سفارش‎دهی، فروش، عقد قرارداد و حسابداری این حوزه را پوشش می‎دهد. نرم‎افزار دوم ما با نام «پترولاین» برای جایگاه‏های سوخت طراحی شده و پاسخگوی نیازهای مختلف این جایگاه‎هاست. به‎علاوه ما نرم‎افزار سومی هم بانام «مانی بان» درقالب یک پلتفرم اپلیکیشن موبایلی دارای کیف پول و باشگاه مشتریان برای مباحث پرداخت‎های اعتباری و وفاداری مشتریان اجرا کرده‎ایم.»

مدیریت جایگاه‎های سوخت با پترولاین

پترولاین، نرم‎افزار همراهی برای مدیریت فرآیند توزیع سوخت و فعالیت‎های مختلف جایگاه‎های سوخت است که هم مدیران جایگاه‎های سوخت به‎طور مستقل و هم شرکت‎های خصوصی مدیریت جایگاه‎های سوخت می‎توانند از آن استفاده کنند.

مدیریت و خدمات هوشمند جایگاه ‎های سوخت با مانی بان

در اپلیکیشن پترولاین، مسئولان جایگاه‎های سوخت می‏توانند همه فرآیندهای خود را از ثبت سفارش گرفته تا وضعیت سفارش، صدور حواله و بارنامه از طرف شرکت پخش فرآورده‎های نفتی و زمان رسیدن، تخلیه بار و حساب‎وکتاب مالی خود را مشاهده کنند.

به‏ علاوه پترولاین امکانات جانبی را نیز بر پایه هوش مصنوعی در اختیار کاربرانش قرار می‎دهد. این قسمت وضعیت کسب‎وکار را از نظر سود و زیان مالی، وضعیت مطالبات، مقدار ورود و خروج سوخت و ... به‎همراه گزارش‎های تحلیلی و مدیریتی، در یک داشبورد در اختیار مدیر برند یا مدیر جایگاه سوخت قرار می‎دهد. قابلیت جدید دیگر این نرم‎افزار سامانه دیسپچینگ است.

این سامانه به‎کمک تعدادی حسگر نصب شده در داخل جایگاه‏های سوخت، موجودی تک‎تک مخازن جایگاه سوخت را در لحظه گزارش و به شرکت پخش فرآورده‏های نفتی ارسال می‎کند. با اضافه‎شدن سامانه دیسپچینگ به پترولاین، جایگاه‎داران می‎توانند وضعیت موجودی مخازن خود را پایش و ثبت سفارش خودکار برای جایگاه خود در این سامانه داشته باشند. درواقع جایگاه سوخت براساس سناریوهای مختلفی که تعریف می‎کند، در روزهای عادی یا تعطیل اگر ظرفیت مخازن از حد مشخصی کمتر شود، به‎صورت خودکار ثبت سفارش صورت خواهد گرفت.

ابوالفضل آریانی پارسا، درباره مهم‎ترین مزیت رقابتی این مجموعه می‎گوید: «فکر می‎کنم در ایران سه چهار شرکت دیگر وارد این حوزه شده باشند، ولی مانند ما اپلیکیشنی ندارند و معمولا کارهای پشتیبانی را اجرا می‎کنند، از طرفی این شرکت‎ها گاهی در بحث تأمین مالی ممکن است به مشکل بخورند. از آنجا که گردش مالی سالانه حوزه توزیع و پخش فرآورده‎های نفتی بالاست، شرکت‎های این بخش باید مبلغ هنگفتی را از بانک وام بگیرند و در این چرخه، به گردش درآورند. شرکت مانی بان باتوجه به سابقه خوبی که درزمینه نرم‎افزارهای پرداخت داشته است، توانسته تا حدودی این مسائل را تسهیل و گردش مالی را تسریع کند تا هزینه‎های مالی شرکت خصوصی کاهش یابد.»

مانی بان در آینده‎‏ای نزدیک

مانند بسیاری از بانک‎ها که بعضی از سرویس‎های خود را به‎صورت API (رابط برنامه‌نویسی کاربردی) به نرم‎افزارهای شرکت‎های استارت اپ خصوصی می‎سپارند، شرکت مانی‌بان نیز به‎دنبال اتصال به پرتال شرکت پخش و سامانه هوشمند است.

به‎این‎ترتیب جایگاه‎ها و شرکت‎های خصوصی به جای اینکه وارد پرتال شوند و به‎صورت دستی ثبت سفارش کنند، می‎توانند از طریق یک‎سری API و وب‌سرویس به شرکت پخش فرآورده‎های نفتی متصل شوند. ابوالفضل آریانی پارسا همچنین ادامه می‎دهد: «ما برای اتصال به سامانه هوشمند کارت سوخت نامه‎های مختلفی را به شرکت پخش فرآورده‎های نفتی فرستاده‎ایم تا بعضی از این سرویس‎ها را در اختیار ما قرار بدهند و ما آنها را به نرم‎افزار پترولاین اضافه کنیم. البته قول مساعدت هم به ما داده شده است. اگر این امر محقق شود، مشتریان ما می‎توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به جایگاه، موجودی کارت سوخت خود را روی اپلیکیشن ببینید یا عملیات خرید سوخت بدون نیاز به کارت سوخت قابل اجرا باشد و هزینه آن در سیستم کیف پول از حساب مشتری کم شود.»

مانی بان، کیف پول خرید سوخت شما

«مانی بان» یک پلتفرم کیف پول و باشگاه مشتریان است و ماموریت اصلی آن اتصال تعداد زیادی مشتری به تعداد زیادی پذیرنده است. شما می‎توانید همین حالا با اسکن کیوآر کد پایین صفحه با دوربین گوشی خود، اپلیکیشن مانی بان را روی گوشی نصب کنید تا دفعه بعدی که به جایگاه سوخت رفتید، با اسکن بارکد دوبعدی قبض خود، به جای کارت بانکی از کیف پول موبایل خود هزینه را پرداخت کنید.

مدیریت و خدمات هوشمند جایگاه ‎های سوخت با مانی بان

مانی‌بان، کیف پول‎های مختلف شما را در جایگاه‎ها قبول می‎کند و الزامی به نصب کیف پول خاصی وجود ندارد. به‎علاوه مانی‌بان امکان پرداخت اعتباری شخصی و سازمانی را نیز در پلتفرم کیف پول خود فراهم کرده است. اگر مشتری خوش‌حساب با گردش مالی خوبی باشید، این امکان وجود دارد تا برای مثال یک میلیون تومان یا بیشتر خرید کنید و تا زمان مشخصی بعد از خرید پرداخت کنید. همچنین سازمان‎ها نیز می‎توانند پرسنل خود را به مانی‌بان معرفی کنند و ماهیانه از محل حقوق آنها تسویه حساب صورت بگیرد. در باشگاه مشتریان مانی بان، امکان کَش‎بک (بازپرداخت نقدی) نیز وجود دارد.

مدیرعامل مانی‌بان درباره این ویژگی به جام‎جم می‎گوید: «تقریبا می‎توان گفت شما چنین قابلیتی را در هیچ جایگاه سوختی نمی‎بینید. ولی در مانی‌بان، افراد براساس امتیازهایی که کسب می‎کنند یا به‎صورت تصادفی، به عضویت این باشگاه درمی‎آیند و پنج یا 10درصد مبلغ هزینه سوخت‎گیری که داشته‏اند، همان زمان و درلحظه به کیف پول آنها بازمی‎گردد.» وی درادامه می‏افزاید: «درحال حاضر در تهران و چند شهرستان حدود 30 تا 40 جایگاه عضو این پلتفرم هستند و در حال توسعه تعداد این جایگاه‌ها هستیم.»

راه‎های ارتباط و استفاده از خدمات «مانی بان»

وبسایت: maniban.com

اینستاگرام و تلگرام:  manibancom

ایمیل: info@maniban.com

تماس:

02172069000
02171773

آدرس: تهران، پاسداران، خیابان صدف، نیستان سوم، پلاك ١، طبقه اول.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها