نماینده مردم شهریار در مجلس گفت: قطع مکرر آب و برق در حال تبدیل به مسئله حاد امنیتی است و مسئولان دولتی و وزیر نیرو در این رابطه مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۱۳۱۷۰۰۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حسین حق وردی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 2 خرداد) مجلس شورای اسلامی و در تذکر شفاهی اظهار داشت: در چند روز گذشته قطع مکرر برق در بخش‌هایی از کشور مشکلات متعددی را ایجاد کرده بود و حتی یک نفر هم پاسخگوی علت قطعی برق نیست
.
وی افزود: علت عدم مدیریت صحیح برق مصرفی کشور چیست؟ دولت و وزارت نیرو دستاورد 8 ساله خود در مورد انرژی به ویژه برق را چگونه ارزیابی می‌کنند. آیا دستاوردی برای ارائه وجود دارد؟

نماینده مردم شهریار در مجلس تصریح کرد: آیا حاصل مدیریت دولت تدبیر و امید پس از 8 سال ائتلاف سرمایه ملی قطع مکرر برق و آب در مناطق وسیعی از کشور است، چرا برای توجیه نادرست مدیریت ناکارآمد دولت در مدیریت منابع انرژی و پیش بینی دقیق افزایش مصرف و برنامه ریزی برای تامین انرژی موردنیاز مردم به فعل و انفعلات اجرام سماوی و حرکت ستارگان و همچنین کم و زیاد بودن بارش‌ها متوسل می‌شوید.

حق وردی اظهار داشت: در زمستان برای اولین بار در چند ماه گذشته شاهد قطعی مکرر برق بودیم و علت آن را نبود سوخت اعلام کردند، در تابستان‌ها برق قطع می‌شود، می‌گویند بارش‌ها کم بوده است پس وزارت نیرو در این رابطه چه کاره است؟

وی گفت: سال گذشته که بار مصرفی برق به 56 هزار مگاوات می‌رسید برق قطع می‌شد اکنون مصرف به 44 هزار مگاوات نرسیده شاهد قطعی مکرر برق هستیم.

نماینده شهریار در مجلس افزود: تمامی تولید برق ما از سدها 10 هزار مگاوات بیشتر نیست که اگر 30 درصد هم کاهش تولید برق داشته باشیم ناشی از کمبود بارش‌ها یعنی 3 هزار مگاوات کاهش تولید است در حالی که طبق گزارش‌ها افت تولید مانند سال گذشته 12 هزار مگاوات است.

وی گفت: قطع مکرر آب و برق در حال تبدیل به مسئله حاد امنیتی است و مسئولان دولتی و وزیر نیرو در این رابطه مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها