ما ضد کلیشه‌ایم
گفت‌وگو با کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه مستند «ضد»

ما ضد کلیشه‌ایم

اعلام ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی شبکه‌های سراسری، برون‌مرزی و مراکز استان‌های صداوسیما

صندلی داغ برای روزهای داغ

نقش مهم و بی‌بدیل صداوسیما به‌عنوان تأثیرگذارترین و مهم‌ترین رسانه کشور در آگاهی مردم در انتخابات بر کسی پوشیده نیست. از این رو صداوسیما برای جلب مشارکت گسترده و پرشور مردم، آگاهی‌بخشی برای انتخاب اصلح و همچنین ایجاد فضایی برای رقابت سالم و سازنده، تولید این دست برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌است.
کد خبر: ۱۳۱۶۹۲۸

به گزارش جم جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، در کنار شبکه‌های سراسری، شبکه‌های برون‌مرزی و مراکز استان‌ها نیز دوشادوش هم برنامه‌های بسیاری را برای مخاطبان خود تدارک دیده‌اند که در این گزارش به مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت:
 
چالش‌های انتخاباتی
 
نام برنامه: صندلی من
شبکه: یک
توضیحات: این برنامه در 31قسمت به 31استان کشور سفر می‌کند و از مردم شهرهای هر استان در خصوص انتخابات مهم ریاست‌جمهوری، معیارهای انتخاب، ویژگی انتخابات ایران و مسائل و مشکلات پیش روی استان خود که رئیس‌جمهوری آینده باید به آن توجه داشته‌باشد، نظرخواهی می‌کند. نماد این برنامه یک مبل است که مردم با نشستن روی آن به این سؤال نیز پاسخ می‌دهند که اگر روزی رئیس دولت شوند برای مردم چه‌کار می‌کنند؟
 
بررسی مسائل کشور
 
نام برنامه:کلید اینجاست
شبکه: یک
توضیحات: این ویژه‌برنامه کاری از گروه برنامه «ثریا» است که روزهای زوج حوالی ساعت18 به‌طور زنده روی آنتن می‌رود. این برنامه قصد دارد مسائل مهم کشور را در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ بررسی کند. «کلید اینجاست» به تهیه‌کنندگی محسن مقصودی کاری از گروه‌اجتماعی شبکه یک سیماست.
 
خاطرات چهره‌های برجسته از انتخابات
 
نام برنامه: مجری
شبکه: 5
توضیحات: «مجری» ویژه‌برنامه انتخاباتی در 13قسمت روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۲0و۲1‌دقیقه تماشایی می‌شود و روز بعد ساعت۱۰ بازپخش خواهد شد. این برنامه به‌مرور خاطرات،ناگفته‌ها و گپ‌وگفت چهره‌های برجسته سیاسی کشور درباره ۱۲دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کشور می‌پردازد. این برنامه چهره‌های شناخته‌شده‌ای از عرصه سیاست کشور را که از احزاب مختلف با سلایق گوناگون هستند، میزبانی می‌کند تا خاطرات و رویدادهای تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری از ابتدای انقلاب تاکنون را بازگو کند.
 
مطالبات مردمی از نامزدها
 
نام برنامه: این خانه را نسیمی خوش‌تر است
شبکه: 5
توضیحات: این مستندنمایشی به تهیه‌کنندگی رضا صراف و کارگردانی زهرا سادات دلاور پخش می‌شود که باهدف پیگیری مطالبات مردمی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در 15قسمت30دقیقه‌ای تولیدشده‌است. زنده‌یاد بیژن افشار در هشت قسمت از مجموعه «این خانه را نسیمی خوش‌تر است» به نمایندگی از مردم، مطالبات به‌حق شان را از رئیس‌جمهوری آینده در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پیگیر بود و در ادامه پروژه، محمود مقامی ایفای این نقش را به‌عهده گرفت.
 
راهی به سوی انتخاب اصلح
 
نام برنامه: هدی
شبکه: قرآن و معارف سیما
توضیحات: تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «هدی» از تولید ویژه‌برنامه‌انتخاباتی با هدف توجه به ویژگی‌های حاکم اسلامی و شناخت بهتر نامزدهای انتخابات خبر داد. در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، تهیه‌کننده برنامه هدی از پرداخت ویژه این برنامه به موضوع انتخابات خبر داد. این برنامه جمعه‌ها ساعت 22 پخش می‌شود.
 
 
بررسی عملکرد اقتصادی دولت‌ها
 
نام برنامه: عیار
شبکه: افق
توضیحات: برنامه زنده ترکیبی «عیار» که به محک مدیریت و اقتصاد ایران با ساختارهای مختلف از قبیل گزارش، گفت‌وگو و موشن‌گرافی و... می‌پردازد، یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ساعت 22 پخش می‌شود. بررسی عملکرد اقتصادی دولت‌ها و مطالبات و دغدغه‌های نخبگان و مردم از نامزدهای ریاست‌جمهوری در حوزه اقتصادی و معیشت مردم ازجمله مسائلی است که در هفته‌های منتهی به انتخابات این برنامه سراغ آنها خواهد رفت.
 
 
انتخاب رای‌اولی‌ها
 
نام برنامه: با اولی‌ها
شبکه: امید
توضیحات: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری و ضرورت تهیه و پخش برنامه‌هایی با محوریت آگاهی‌بخشی به نوجوانان برای انتخاب هرچه بهتر، شبکه‌امید برنامه «اولی‌ها» را برای نوجوانان رای‌اولی روی آنتن می‌برد.
برنامه اولی‌ها با نگاهی طنز به مسؤولیت اجتماعی و سواد سیاسی نوجوانان به اولین و مهم‌ترین انتخاب آنها در شکل‌گیری سرنوشت ایران اسلامی می‌پردازد.
 
معرفی ظرفیت‌های اقتصادی ایران
 
 
نام برنامه: مجموعه مستند ایران 1400
شبکه: یک
توضیحات: این مجموعه به معرفی ظرفیت‌های اقتصادی کشور در بخش‌های گوناگون و در استان‌های مختلف کشور می‌پردازد که علاوه‌بر نمایش ظرفیت‌ها در گفت‌وگو با کارشناسان و فعالان حوزه‌های اقتصادی مختلف، انتظارات از دولت و رئیس‌جمهوری آینده برای تحقق بخشیدن به ظرفیت‌های اقتصادی کشور را نیز مطرح می‌سازد. مجموعه‌مستند «ایران 1400» به تهیه‌کنندگی هومن نیری کاری از گروه‌سیاسی شبکه یک سیماست که روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت۱۶ از این شبکه پخش خواهدشد.
 
اولویت‌های دولت آینده
 
نام برنامه: 1400
شبکه: 2
توضیحات:ویژه‌برنامه انتخاباتی1400 با هدف برگزاری انتخاباتی آگاهانه روانه آنتن می‌شود.
هدف اصلی ویژه‌برنامه انتخاباتی1400 آگاه‌سازی مردم و مطالبه‌گری اجتماعی و مردمی برای برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالا و انتخاب درست است. پرسشگری و ایجاد چالش‌های سازنده مسیری است که این برنامه برای رسیدن به هدف یادشده از آن استفاده می‌کند.
 
سفرنامه انتخاباتی
 
نام برنامه: شهرآرا
شبکه: 5
توضیحات: این برنامه سعی دارد در قالب سفرنامه‌ای متنوع، ضمن سفر به شهرهای مختلف استان تهران به بیان ظرفیت‌ها، دغدغه‌ها، انتظارات مردم و معیارهای انتخاب‌شان بپردازد. این مستند با آیتم‌های مختلف نخبگان، دوربین مخفی و... در 30قسمت20دقیقه‌ای تهیه و تولیدشده‌است که دوشنبه‌ها ساعت ۱۱ و پنجشنبه ساعت ۱5و۱6دقیقه پخش می‌شود.
 
بازخوانی تاریخ دوران پهلوی و انقلاب
 
 نام برنامه: قرن 14
شبکه: افق
توضیحات: این برنامه با موضوع وقایع تاریخی قرن معاصر به‌ویژه بازخوانی تاریخ دوران پهلوی و انقلاب اسلامی می‌پردازد. بازخوانی و بیان ناگفته‌هایی از ایام انتخابات دوره‌های گذشته در گفت‌وگو باشخصیت‌های مهم و تأثیرگذار تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی دستاویز تولید قسمت‌های جدید قرن 14 در ایام منتهی به انتخابات خرداد1400 است. این برنامه چهارشنبه‌ها ساعت22 پخش می‌شود.
 
مطالبه گری برای مردم
 
نام برنامه: جهان‌آرا
شبکه: افق
توضیحات: برنامه زنده ترکیبی «جهان‌آرا» که شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت22 پخش می‌شود به بررسی مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روز کشور با حضور کارشناسان حوزه‌های مختلف و مسؤولان کشوری و لشکری می‌پردازد. قسمت‌هایی از این برنامه در ایام انتخابات به مسائل مرتبط با انتخابات به‌ویژه در حوزه مطالبه‌گری می‌پردازد.
 
یک مسابقه تلویزیونی
 
نام برنامه: رخداد
شبکه: افق
توضیحات: مسابقه تلویزیونی «رخداد» با اجرای محمدرضا شهبازی که شنبه و یکشنبه ساعت21 روی آنتن می‌رود در تلاش است در قالب یک مسابقه به‌مرور وقایع مهم سیاسی - اجتماعی پس از انقلاب اسلامی بپردازد. در ایام منتهی به انتخابات برخی از آیتم‌ها و پرسش‌های این برنامه با موضوعات مرتبط طراحی و اجرا خواهند شد.
 
برنامه‌ای درباره شاخصه‌های دولت اسلامی
 
نام برنامه: مصباح
شبکه: قرآن و معارف سیما
توضیحات: مهدی صفری، تهیه‌کننده برنامه دراین‌باره گفت: ما پیش از این در برنامه «مصباح» به رصد و دیده‌بانی فعالیت‌های معارفی و قرآنی کشور می‌پرداختیم و در نظر داریم با ورود به فضای انتخابات ریاست‌جمهوری اهمیت این موضوع را تبیین کنیم.
تهیه‌کننده برنامه مصباح افزود: خبرخوانی و رصد اخبار قرآنی و اخبار روز مرتبط با انتخابات بخشی از سری جدید برنامه مصباح است و در ادامه هر برنامه با حضور کارشناسان خبره به موضوعات مهمی که پیشتر عنوان شد از دیدگاه اسلام خواهیم پرداخت تا بتوانیم بازتعریفی از این موضوعات براساس آموزه‌های دینی و قرآنی به مردم ارائه دهیم.
برنامه مصباح، کاری از گروه‌اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیماست که روزهای زوج ساعت 22 روی آنتن می‌رود.
 
شور انتخابات در شبکه‌های برون‌مرزی
 
معاونت برون‌مرزی رسانه ملی بر مبنای سیاست و راهبرد اصولی و تعریف‌شده، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات 1400 برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان فرامرزی خود در اقصی‌نقاط دنیا با لحاظ سلایق و دغدغه‌های آنها تولید می‌کند و در معرض دید جامعه مخاطبان هدفش قرار می‌دهد. پرس تی‌وی هم به‌عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تمام امکانات خود را بسیج کرده تا با دست پر به میدان آمده و برنامه‌های متنوعی را با محوریت انتخابات ریاست‌جمهوری برای بینندگان انگلیسی‌زبان خود تدارک دیده‌است.

تولید ویژه‌برنامه‌ها و مستندهای انتخاباتی، پوشش مستقیم ثبت‌نام داوطلبان، پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی، تولید اینفوگرافی، طراحی گرافیک منحصربه‌فرد و متمایز و نرم‌افزار واقعیت افزوده، ایجاد هشتگ انتخاباتی و صفحات مخصوص انتخاباتی در فضای مجازی و راه‌اندازی استودیوی مجازی انتخابات ازجمله اقدامات شبکه پرس تی‌وی برای پوشش هر چه بهتر انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 است.

ارائه یک دورنما از انتخابات ایران

مدیر برنامه‌های پرس تی‌وی درباره ویژه‌برنامه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این شبکه عنوان‌کرد: برنامه «ایران امروز» در یک هفته انتهایی به انتخابات هر روز به این موضوع خواهد پرداخت. در این برنامه، نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری طی مناظره‌هایی از برنامه‌های نامزدهای مطلوب خود دفاع خواهند کرد.

یوسف پورانوری، از پخش میان‌برنامه‌هایی درباره نظرات مردم و خواسته‌هایشان از رئیس‌جمهوری‌ آینده خبر داد و افزود: همچنین اینفوگرافی‌هایی که به تبیین سازوکار انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر می‌پردازند، روی آنتن می‌رود.

وی درباره رویکرد کلی ساخت برنامه‌های انتخاباتی برای مخاطبان انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی توضیح داد: قصد داریم در این برنامه‌ها بیشتر نامزدها و اهداف‌شان را معرفی کنیم، چراکه مخاطب خارجی ما نیاز به تصور یک دورنما از انتخابات ایران در ذهن خود دارد.

پورانوری ادامه داد: در برنامه‌های ویژه انتخابات نگاهی خواهیم داشت به چالش‌ها، فرصت‌ها، موفقیت‌ها، شکست‌ها و دستاوردهای دولت قبلی که دوره‌اش در حال تمام‌شدن است. همچنین به کارکردهای شوراهای شهر و روستا، اهمیت نظام تصمیم‌گیری، اجرا و شیوه انتخابات در ایران و تفاوت آن با دنیا خواهیم پرداخت.

مدیر برنامه‌های پرس تی‌وی درباره موضوعات اینفوگرافی‌های انتخاباتی نیز گفت: شیوه انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، جایگاه و اختیارات رئیس‌جمهوری و هیات دولت، دامنه فعالیت قوه مجریه، مقایسه انتخابات ایران با کشورهای دیگری که آمریکا آنها را متحد می‌داند، ساختار دموکراتیک انتخابات در ایران و مصاحبه‌های مردمی در مورد خواست‌هایشان از رئیس‌جمهوری‌ جدید و میزان رضایت‌شان از اوضاع فعلی، محور موضوعی این اینفوگرافی‌هاست.

پورانوری از ویژه‌برنامه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در پرس تی‌وی برای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: صفحه‌ای به اسم «پرس پلاس» را راه‌اندازی کرده‌ایم و در آن به معرفی سازوکار انتخابات و طرف‌های مشارکت‌کننده و نظرات‌شان در شیوه اداره کشور و... می‌پردازیم.

وی در تشریح راه‌های ارتباطی با مخاطبان پرس تی‌وی نیز گفت: تمام برنامه‌های پرس تی‌وی ایمیل و صفحات مخصوص به خود را در شبکه‌های اجتماعی دارند و همچنین سایت شبکه نیز برای دریافت پیام‌ها و نقطه‌نظرات مخاطبان در دسترس است.

انتخابات ایران و دموکراسی ایرانی

مدیر تولید مستند پرس تی‌وی نیز درباره تولیدات مستند این شبکه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران عنوان کرد: شبکه پرس تی‌وی برای انتخابات، دو مستند در دست تولید دارد که یکی مستند «انتخابات ایران» به کارگردانی مصطفی حریری است و دیگری «دموکراسی ایرانی» به کارگردانی مهدی خوش‌نژاد.

احسان کاوه ادامه داد: «انتخابات ایران» درباره انتخابات ایران است و شور و هیجان مردم در دوره قبلی ریاست‌جمهوری را به تصویر می‌کشد و «دموکراسی ایرانی» راجع به نقش معتمدین محلی و مشارکت مردم و نحوه برگزاری انتخابات در کشور است.

بخش‌های خبری ویژه انتخابات

مدیر اتاق خبر پرس تی‌وی درباره پوشش انتخابات ریاست‌جمهوری از این شبکه توضیح داد: از روز اولی که ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری کلید خورد، به نوعی پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه پرس تی‌وی هم آغاز شده‌است.

سیدوحید تهامی با اشاره به این‌که خبرنگاران پرس تی‌وی با حضور در وزارت کشور به شکل گسترده و زنده به پوشش اخبار انتخابات می‌پردازند، ادامه داد: از میان داوطلبانی که برای ثبت‌نام در وزارت کشور حضور پیدا می‌کنند با آنهایی که مطرح‌تر هستند به شکل زنده گفت‌وگو می‌کنیم و صحبت‌هایشان را پخش خواهیم کرد.
وی افزود: همچنین از نحوه ثبت‌نام و پروسه انتخاباتی در ایران برای بینندگان و مخاطبان پرس تی‌وی خواهیم گفت.

مدیر اتاق خبر پرس تی‌وی درباره زمان پخش ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری عنوان کرد: از حدود یک هفته قبل از تاریخ رای‌گیری، ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی ما هر روز در یک بخش خبری با گرافیک خاص روی آنتن می‌رود و تمام سعی و تلاش‌مان را خواهیم کرد تا اخبار انتخاباتی را به شکل همه‌جانبه انعکاس دهیم و اتفاقات داخلی ایران را با وجوهات مختلفش به تصویر بکشیم و به صحبت‌ها و وعده‌های انتخاباتی نامزدها و به‌طورکلی به متن و حاشیه بپردازیم.

تهامی افزود: در بخش خبر ۲۰:۳۰ شبکه هم یک بخش انتخاباتی داریم که گزارش‌ها و اخبار تکمیلی ویژه انتخابات را روی آنتن می‌بریم و در ساعاتی غیر از این هم، اگر خبر مهمی باشد برنامه روی آنتن قطع و خبر انتخابات به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

وی با تاکید بر متمایز بودن اخبار انتخاباتی از منظر شکل و شمایل عنوان کرد: باید اخبار انتخابات ریاست‌جمهوری از هر جهت با دیگر اخبار متمایز باشد و گرافیک خاص و منحصربه‌فرد خود را داشته‌باشد تا هرگاه مخاطب آن را از شبکه پرس تی‌وی ببیند، متوجه ویژه‌بودنش بشود.

پکیج گرافیکی منحصربه‌فرد

مدیر تامین برنامه‌های شبکه پرس‌تی‌وی درباره برنامه‌های انتخاباتی این شبکه گفت: پنج برنامه تولیدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در دست تولید است. همچنین دو مستند تولیدی را هم برای پخش روی آنتن خواهیم داشت.

نرگس‌خاتون رستمی ادامه داد: اتاق خبر شبکه پرس تی‌وی از ۲۱ اردیبهشت‌ماه با استقرار در وزارت کشور به‌صورت زنده ثبت‌نام نامزدها، برنامه‌ها و صحبت‌هایشان را روی آنتن برده‌است.
وی از ایجاد هشتگ انتخاباتی و ۱۱صفحه مخصوص انتخابات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: قرار است تمام مناظره‌های انتخاباتی را هم روی آنتن پرس تی‌وی داشته‌باشیم.

مدیر تامین برنامه شبکه پرس تی‌وی ادامه داد: همچنین شش اینفوگرافی درباره شیوه‌های انتخاباتی در ایران، جایگاه ریاست‌جمهوری و... خواهیم داشت. یک پکیج گرافیکی نیز برای انعکاس اخبار انتخاباتی طراحی شده که ویژه بحث انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران تدارک دیده شده‌است.

طراحی نرم‌افزار واقعیت‌افزوده

مدیر امور هنری پرس تی‌وی از طراحی و اجرای بسته‌های گرافیکی جدید در بخش‌های مختلف خبری این شبکه خبر داد: برنامه‌های مخصوص انتخابات که در بخش‌های مختلف خبری روی آنتن شبکه می‌رود، در قالب این بسته‌های گرافیکی ارائه خواهد شد.

محمدعلی قاسمی همچنین با اشاره به گرافیک‌های طراحی‌شده با هویت یکپارچه برای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی افزود: در طراحی این گرافیک‌ها سعی و تلاش خود را کرده‌ایم که هم‌جهت و هم‌راستا با رنگ‌های مشخص و استایل خود شبکه باشد و یک وحدت رویه در کار داشته‌باشیم تا مشخص باشد این برنامه در حال پخش مختص شبکه پرس تی‌وی است.

وی از طراحی نرم‌افزار واقعیت‌افزوده خبر داد و گفت: این نرم‌افزار یک سیستم درون‌سازمانی و پروژه‌ای منحصربه‌فرد در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار و کارهای گرافیکی است که طراحی مشابه خارجی آن چندین میلیون دلار هزینه به دنبال داشته‌است. ما با تلاش مهندسین و تلاشگران داخلی، این نرم‌افزار را طراحی و بومی‌سازی کرده‌ایم و در شبکه‌های خبری صداوسیما به‌خصوص شبکه پرس تی‌وی استفاده می‌کنیم.

قاسمی افزود: نرم‌افزار واقعیت افزوده به جذاب‌تر شدن بخش‌های انتخاباتی به‌خصوص در زمینه ارائه آمار و نمودارها و نمایش میزان مشارکت مردمی کمک می‌کند تا به بهترین و مناسب‌ترین شکل به مخاطب نشان داده شود.

وی همچنین از راه‌اندازی استودیوی مجازی انتخابات و هشتگ مخصوص انتخابات و اختصاص بخشی از وبسایت شبکه پرس تی‌وی برای پوشش اخبار مربوط انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هم خبر داد.
 
انتخاب درست با 88 برنامه
 
صندلی داغ برای روزهای داغ
 
سیمای مراکز استانی رسانه ملی با تولید و پخش 88 ویژه‌برنامه تلویزیونی با محوریت معیارهای انتخاب اصلح و اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی، به انتخابات خردادماه امسال می‌پردازند.

«فردای بهتر» عنوان ویژه‌برنامه‌انتخاباتی سیمای مرکز آبادان است که دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 22 روی آنتن می‌رود. همچنین مرکز آذربایجان‌شرقی هم دو برنامه «ملت اراده‌سی» و «ورا ایران» را طی روزهای مختلف با موضوع انتخابات پخش می‌کند.

«میزان» عنوان ویژه‌برنامه سیمای مرکز آذربایجان‌غربی است که شنبه و دوشنبه هر هفته پخش می‌شود و برنامه‌های «گله‌جک» و «رای ملت» هم در مرکز اردبیل تولید و پخش می‌شوند.

در مرکز اصفهان چهار ویژه‌برنامه‌انتخاباتی تدارک دیده شده؛ برنامه‌هایی با عناوین «هشتگ با هم»، «پرانتز»، «تفاوط» و «اصفهان امروز» که در روزهای مختلف هفته پخش می‌شوند.

«حق انتخاب» و «سرنوشت» ویژه‌برنامه‌های مراکز البرز و ایلام هستند و مرکز بوشهر هم دو ویژه‌برنامه «دریای افتخار» و «انتخاب با شما» را با محور انتخابات خردادماه تولید و پخش می‌کند.

در سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری سه ویژه‌برنامه‌انتخاباتی تولید می‌شود که شامل «تا فردا»، «بر بام افتخار» و «برای ایران» است. همچنین مرکز خراسان‌رضوی هم با هفت برنامه در این بین، سهم عمده‌ای دارد؛ «مثبت اراده»، «صبح خراسانی»، «شب شرقی» و «گرا» عناوین برنامه‌های انتخاباتی این مرکز هستند و در سه برنامه تلویزیونی «نسیم‌آبادی»، «در مسیر زندگی» و «پیشگام» هم به صورت غیرمستقیم، مساله انتخابات مورد توجه قرار می‌گیرد.

«به وقت مردم»، «فصل انتخاب» و «تا انتخاب» عناوین برنامه‌های مرکز خراسان‌شمالی است و خراسان‌جنوبی هم دو ویژه‌برنامه را برای این ایام در نظر گرفته که شامل «جمع ما» و «سلام به آینده» است.

در مرکز خلیج‌فارس «برگزین» و «گزین‌شو» روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هر هفته به مساله انتخابات می‌پردازند و پنج ویژه‌برنامه هم در مرکز خوزستان با این محوریت تولید می‌شوند که عناوین آنها شامل «فردای ما»، «کافه انتخابات»، «حوارالاسبوع»، «خانمانه» و «گام نو» است و در روزهای مختلف هفته روی آنتن می‌روند.

سیمای مرکز زنجان برای انتخابات پیش‌رو سه ویژه‌برنامه را تدارک دیده: «بیرلیک»، «انتخاب اصلح» و «گله‌جاق». مرکز سمنان نیز برنامه‌های «انتخاب برتر»، «انتخابی دیگر» و «مجازی‌ها» را روی آنتن می‌برد.

«همتپاکی» عنوان ویژه‌برنامه سیمای مرکز سیستان‌وبلوچستان برای انتخابات خردادماه است و مرکز فارس هم «سرنوشت»، «حرف نو»، «نقطه سر خط» و برنامه روتین «در استان» را به این امر اختصاص داده‌است.

در مرکز قزوین چهار ویژه‌برنامه برای انتخابات امسال تدارک دیده شده که شامل «آرمان ده شوراهای روستا» و «راه فردا» و همچنین «مناظره‌انتخاباتی» و «گفت‌وگوی خبری ویژه‌انتخابات» است.

مخاطبان سیمای مرکز قم می‌توانند تا زمان انتخابات، برنامه‌های «برگ سرنوشت»، «چهارده دو صفر» و «کلام بزرگان» را با این موضوع تماشا کنند و در مرکز کردستان هم برنامه «هلبرژین» روزهای زوج و با محوریت انتخابات تولید و پخش می‌شود.

«شور حضور»، «برای وطنم» و «در مسیر قانون» عناوین ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی مرکز کرمان و «اثر» و «کارنامه» ویژه‌برنامه‌های مرکز کرمانشاه است. همچنین مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم سه ویژه‌برنامه «همراه‌شو»، «هشتگ» و «نفس تازه» را روی آنتن می‌برد.

میزگرد «امی انتخاب» و «گیلان‌جان» در مرکز گیلان، «انتخاب حق شماست» «برگ زرین» و «همیشه حضور» در مرکز لرستان، «1400»، «ویشار»، «حرف حساب» و انتخاب اصلح» در مرکز مازندران و «من ایرانیم»، «انتخاب ما» و «مسیر آبادی» در سیمای استان مرکزی هم با محوریت انتخابات تولید می‌شوند یا دارای بخش‌هایی با موضوع انتخابات خردادماه امسال خواهند بود.

در سیمای مرکز مهاباد برنامه «هه لبژاردن» و «رومال» روزهای یکشنبه، چهارشنبه و جمعه هر هفته روی آنتن می‌روند و «مشتاقانه» هم عنوان ویژه‌برنامه‌انتخاباتی مرکز همدان است و در نهایت سه ویژه‌برنامه «سلام به آینده»، «شهر خوب» و «انتخاب خوب» هم در مرکز یزد با محوریت انتخابات امسال تولید و پخش خواهند شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها