ادویه‌ها دارای خاصیت ضد میکروبی بوده به همین دلیل تصور می‌شود شرایط خاصی برای نگهداری آن لازم نیست در صورتی که مصرف ادویه‌های فله‌ای می‌تواند مشکلات جدی را به دنبال داشته باشد.
ادویه‌ها دارای خاصیت ضد میکروبی بوده به همین دلیل تصور می‌شود شرایط خاصی برای نگهداری آن لازم نیست در صورتی که مصرف ادویه‌های فله‌ای می‌تواند مشکلات جدی را به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۱۶۸۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر براتی زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی اظهار کرد: در راستای توجه به سلامت مواد غذایی و در نتیجه سلامت آحاد جامعه، مردم از خرید ادویه های فله ای خودداری کنند.

وی با بیان این که در ادویه‌ های فله‌ای احتمال وجود آفت‌کش وجود دارد، گفت: ادویه‌ های فله ای، سرب موجود در هوا را به راحتی جذب کرده و عوارض زیادی برای فرد مصرف کننده دارد و در صورت عدم نظارت صحیح، امکان دارد بقایای آفت‌کش‌ها در تولید گیاهان در ادویه فله باقی بماند.

وی بیان داشت: اسپور، نوع مقاوم باکتری‌ها است که می‌تواند چندین سال در خاک زنده بماند و ادویه فله‌ای حاوی مقادیر بالایی از اسپور است و چنانچه در طبخ غذا مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند منجر به مسمومیت شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ادویه، معمولا در اواخر طبخ به غذا اضافه می‌شود و اگر حاوی اسپور باشد، غذا را فاسد می‌کند.

وی با اشاره به این که ادویه های نمونه برداری شده مانند فلفل سیاه و ... دارای آلودگی‌های میکروبی بوده و مواد اولیه آن‌ها با استفاده از رنگ‌ های مصنوعی و غیر قابل مصرف انسانی تهیه شده است، افزود: با توجه به نمونه برداری از ادویه در تعدادی از کارگاه و بررسی جواب نمونه ها مشخص شد آلودگی‌های میکروبی ادویه جات به دلیل استفاده از رنگ‌های مصنوعی و غیر قابل مصرف انسانی است.

وی تاکید کرد: شهروندان در هنگام خرید ادویه جات بیشتر دقت کنند و حتما ادویه های بسته بندی شده و دارای برچسب غذا و دارو (سیب سلامت) و تاریخ تولید و انقضاء خریداری کنند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها