کارشناسان شرکت دانش‌ بنیان «فناوری توحیدی آرمانشهر»، سامانه هوشمندی طراحی و تولید کرده‌اند که دما و رطوبت محیط گلخانه‌ها را پایش و تنظیم می‌کند

مدیریت هوشمند اقلیم گلخانه‌ ها با محصولات آرمانشهر

کارشناسان شرکت «سامانه توزیع هوشمند نو» با طراحی و ساخت پلتفرم «توزینو»، تحولی در حوزه بازاریابی و تبلیغ محصولات شرکت‌ها ایجاد کرده‌اند

مدیریت هوشمند بازاریابی با توزینو

بازاریابی حوزه‌ای است که شاخه‌های بسیار زیادی دارد، اما معمولا اولین چیزی که با شنیدن واژه بازاریاب به ذهن می‌رسد، شخصی است که به‌عنوان ویزیتور از مغازه‌ای به مغازه دیگر و از فروشگاهی به فروشگاه دیگر می‌رود و تلاش می‌کند با تبلیغات موثری که از محصولات یک شرکت خاص ارائه می‌دهد، تا حد ممکن سفارش‌های بیشتری را برای آن دسته از محصولات دریافت کند.
کد خبر: ۱۳۱۶۸۱۶

کارآفرینی که این‌بار سراغش رفته‌ایم، زمانی خودش در همین زمینه فعالیت می‌کرده و بازاریاب سمپلینگ و پروموشن (Sampling & Promotion) بوده است؛ او امروز بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت «سامانه توزیع هوشمند نو» است.

محمدصابر رستگاری، مدیرعامل شرکت «سامانه توزیع هوشمند نو» از سال 98 در حوزه تبلیغات میدانی فعالیت می‌کند. این شرکت به‌نوعی پیمانکار تبلیغاتی محسوب می‌شود و در همین راستا، پلتفرمی به‌نام «توزینو» را طراحی و تولید کرده است.

مدیریت هوشمند بازاریابی با  توزینو

توزینو شامل دو اپلیکیشن می‌شود که یکی برای نیروهای بازاریاب و دیگری مختص مدیران شرکت‌هاست. شرکت توزیع هوشمند نو با جذب نیروهای بازاریاب، شبکه گسترده‌ای را به‌وجود آورده است که ضمن عقد قرارداد با شرکت‌های مختلف، توانایی انجام امور بازاریابی و توزیع محصولات آنها را دارد.

ماجرای تولد «توزینو»

رستگاری در خصوص نحوه شکل‌گیری ایده ایجاد چنین سامانه‌ای، به جام‌جم می‌گوید: «زمانی که به‌عنوان بازاریاب فعالیت می‌کردم، یکی از مشکلاتی که در این حوزه به‌چشم می‌خورد و راه‌حلی برای آن ارائه نشده بود، ناتوانی مدیران شرکت‌های کارفرما در جهت نظارت بر کار بازاریاب‌ها بود.
درواقع بازاریابی به‌عنوان یک فعالیت برون‌سازمانی درنظر گرفته می‌شد و زمانی که بازاریاب‌ها از شرکت خارج می‌شدند، دیگر هیچ امکانی برای اطلاع از موقعیت مکانی آنها و نظارت بر حُسن انجام کاری که به آنها محول شده بود وجود نداشت. به‌همین دلیل بود که ایده راه‌اندازی کسب‌وکاری که بتوان به‌کمک آن شکل جدیدی از بازاریابی میدانی را اجرا کرد، به‌فکرم رسید.»

او در ادامه می‌‎گوید: «ما در طراحی اَپ توزینو دو هدف مهم را دنبال کرده‌ایم: تأمین نیروی پروموتر (Promoter) یا همان ویزیتورها و همچنین ایجاد امکان مدیریت این نیروها برای کارفرمایان از طریق اپلیکیشن. خوشبختانه در حال حاضر، توزینو در حوزه بازاریابی کشور به‌خوبی شناخته شده است و افرادی که تمایل دارند به‌عنوان پروموتر با ما همکاری داشته باشند، در وبسایت ما ثبت‌نام می‌کنند یا از طریق گروه‌هایی که در همین رابطه فعالیت می‌کنند به مجموعه ما معرفی می‌شوند.»

امکانات سامانه «توزینو»

سامانه توزینو برای مدیران شرکت‌ها که به‌عنوان کارفرمایان نیروهای بازاریاب محسوب می‌شوند، امکانات بسیار مفیدی در نظر گرفته است؛ مدیرعامل سامانه توزیع هوشمند نو در این خصوص تصریح می‌کند: «ما این امکان را به مدیران شرکت‌ها می‌دهیم که از طریق اپلیکیشن مخصوصی که برای آنها طراحی و تولید کرده‌ایم، در هر لحظه بتوانند به‌شکل آنلاین از موقعیت جغرافیایی نیروهای ویزیتور اطلاع پیدا کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد توزینو برای کارفرما، این است که درون اپلیکیشن مدیران، امکاناتی برای طراحی، چاپ و توزیع اوراق تبلیغاتی تدارک دیده شده است.»

وی می‌افزاید: «دیگر اقدام ما آماده‌کردن فرم‌هایی به‌عنوان قالب گزارش‌کار است که آنها را در اختیار پروموترها قرار می‌دهیم تا در هر لحظه بتوانند تکمیل کنند و به کارفرما ارائه دهند. درکنار این فرم‌ها، امکانات بسیار خوبی نیز برای مرتب‌سازی، بایگانی‌کردن و تسهیل در دسترسی سریع به محتوای گزارش کارها برای مدیران در نظر گرفته شده است. همچنین در اپلیکیشن توزینو امکان مکالمه بین پروموتر و مدیر شرکت، از طریق پیام‌رسان اختصاصی فراهم شده است تا بتوانند متن، عکس و صدا را منتقل کنند.»

مزایای رقابتی

رستگاری در ادامه ضمن اشاره به شرکت‌هایی که در زمینه‌ای شبیه توزینو فعالیت دارند، خاطرنشان می‌کند: «در این حوزه برخی از کسب‌وکارهای سنتی نیز وجود دارند که به‌طور مثال برای آگاهی یافتن از موقعیت مکانی بازاریاب‌ها، دستگاه جی‌پی‌اِس (GPS: Global Positioning System) در اختیار آنها قرار می‌دهند؛ واضح است که این کار علاوه‌بر هزینه بسیار زیادی که برای این شرکت‌ها در پی دارد، هیچ‌گونه امکانات جنبی دیگری را در اختیار مشتریان‌شان قرار نمی‌دهد و درواقع هیچ ارزش‌افزوده‌ای ندارد. البته اخیرا از حضور یک شرکت هم مطلع شده‌ام که کاملا مشابه ما عمل می‌کند و حتی در برخی از ویژگی‌ها، رقابت تنگاتنگی با آنها خواهیم داشت.»

این کارآفرین در ادامه اظهار می‌کند: «یکی از بارزترین مزیت‌های پلتفرم توزینو، امکانات نظارتی بهینه‌ای است که ما در اختیار کارفرما قرار می‌دهیم تا به‌کمک آنها بتواند مدیریت بهتری بر عملکرد نیروهای بازاریابش داشته باشد. همچنین برتری اساسی دیگری که توزینو نسبت به سایر کسب‌وکارهای مشابهش دارد، حذف کاغذ از روند تحقیقات بازار است که در کنار کاهش چشمگیری که در هزینه‌های مربوط به دستمزد بعضی از پرسنل شرکت به‌وجود می‌آورد، از نظر اقتصادی نیز برای مدیران شرکت‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود؛ برای مثال در بسیاری از شرکت‌ها، نیروهایی حضور دارند که کارشان فقط انتقال اطلاعات و داده‌های موجود در فرم‌های گزارش‌کار و پرسشنامه‌های کاغذی به رایانه است.
با حذف این‌ قبیل پرسنل و همچنین جلوگیری از مصرف بی‌دلیل کاغذ، همه این فرآیندها از طریق اَپ توزینو امکان‌پذیر هستند و تنها با فشردن انگشت روی یک دکمه، اطلاعات در قالب یک فایل اِکسل به رایانه منتقل می‌شود.»

چشم‌انداز توزینو

بنیان‌گذار سامانه توزینو می‌گوید در آینده‌ای نه‌چندان دور، امکان انجام آنالیزهای آماری روی داده‌هایی که از طریق فرآیند تحقیقات بازار جمع‌آوری می‌شود، به‌وجود خواهد آمد. او درباره سایر برنامه‌هایی که برای ادامه راه توزینو درنظر گرفته شده است می‌گوید: «یکی از قابلیت‌هایی که به‌دنبال افزودن آن به سیستم اعلام وضعیت جغرافیایی بازاریاب‌ها هستیم، مشخص‌کردن مسیری است که آنها طی می‌کنند؛ در این راستا، مسیر پیموده شده از سوی هر پروموتر به‌شکل خط‌کشی‌هایی روی نقشه مشخص خواهد شد.»

این کارآفرین حوزه استارت‌آپی در پایان می‌افزاید: «خدمات پلتفرم توزینو تنها محدود به بخش تبلیغات و بازاریابی نمی‌شود. درواقع هر کسب‌وکاری که نیروهای برون‌سازمانی دارد و نیازمند دریافت خدماتی در جهت نظارت بر عملکرد این نیروهاست، می‌تواند از امکانات سامانه توزینو بهره بگیرد؛ برای مثال شرکت‌های ساختمانی، ارائه‌دهندگان خدمات تعمیر در محل، بازرسان ناظر بر خطوط تولید کارخانه‌ها و ... در جامعه هدف توزینو قرار می‌گیرند. حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها نیز باتوجه به گزارش کارهایی که در اختیارشان قرار می‌دهیم، می‌توانند مدیریت قفسه‌هایشان را بهبود ببخشند و آمار قفسه‌ها را درلحظه داشته باشند و متعاقب آن، هزینه‌هایشان را نیز کاهش دهند.»

مدیریت هوشمند بازاریابی با  توزینو

 

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها