«نوآوران فرهام سرزمین پارس» خدمات متنوعی را در زمینه نظافت خودرو، به ویژه کارواش آنلاین ارائه می کند

نظافت سریع و با کیفیت به روش آن واش

کارشناسان شرکت «زیب‌ اندام آریایی» موفق به طراحی و ساخت پلتفرمی شده‌اند که مربیان، باشگاه‌داران و به‌طور کلی هر شخصی که در حوزه تناسب‌ اندام فعالیت می‌کند را به جامعه گسترده‌ای از مخاطبان متصل می‌کند

تناسب‌ اندام را بسپار به زیب‌ اندام

امروزه در دنیای وبگاه‌ها و نرم‌افزارهای همراه، شاهد استقبال چشمگیری از محصولات مرتبط با حوزه ورزش و تغذیه ورزشی هستیم.
کد خبر: ۱۳۱۶۷۹۶

در همین رابطه، اپلیکیشن‌های زیادی به بازار عرضه شده‌اند که خدمات اختصاصی در زمینه تناسب‌اندام ارائه می‌دهند.

همه‌گیری کرونا که منجر به تعطیلی موقتی باشگاه‌ های ورزشی و پرورش‌ اندام شده است، فرصت بسیار خوبی را در اختیار اَپ‌های فعال در این حوزه قرار داده است تا بتوانند مانع بروز اختلال در روند تمرینی ورزشکاران شوند و تمرین‌های ورزشی مناسبی را برای ایام قرنطینه آنها درنظر بگیرند.

«زیب‌اندام آریایی» نام شرکتی خلاق و فناور است که پس‌از سال‌ها فعالیت در شبکه‌های اجتماعی گوناگون، سرانجام از اواخر سال 98 فعالیتش را به‌طور رسمی آغاز کرده و در حال حاضر خدمات ارزنده‌ای را در حوزه تناسب‌اندام و سلامت ارائه می‌دهد.

علی چاووش‌ یزدی، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت «زیب‌ اندام آریایی» معتقد است نسخه جدید از پلتفرم «زیب‌اندام» که در آینده‌ای بسیار نزدیک پا به عرصه خواهد گذاشت، اولین و تنها سامانه بازار اینترنتی (Market Place) در زمینه تناسب‌اندام در کشور خواهد بود. شرکت زیب‌اندام آریایی در حال حاضر وبگاه کاربردی و مفیدی دارد که کارشناسان علم تمرین و متخصصان تغذیه ورزشی از طریق آن برنامه‌های تمرینی و رژیم‌های غذایی ویژه‌ای را متناسب با شرایط بدنی هریک از کاربران طراحی کرده و در اختیار آنها قرار می‌دهند؛ اما این شرکت قصد دارد در مرحله جدیدی از فعالیت‌هایش، پلتفرم زیب‌اندام را در قالب یک اپلیکیشن موبایلی عرضه و آن را به محلی برای برقراری ارتباط میان کاربران و ارائه‌دهندگان خدمات و محصولات تناسب اندام تبدیل کند.

داستان تولد «زیب‌ اندام»

چاووش‌یزدی درخصوص نحوه شکل‌گیری اپلیکیشن زیب‌اندام به جام‌جم می‌گوید: «از آنجایی که من خودم چاق بودم، در سال 91 تصمیم به ورزش گرفتم و در یک باشگاه بدنسازی ثبت‌نام کردم؛ اما پس‌از یک‌سالی که از باشگاه رفتنم گذشت، متوجه شدم بسیاری از اطلاعاتی که من از ورزش بدنسازی به‌دست آورده‌ام، برخلاف باورهای رایج در جامعه است. به‌دنبال همین اتفاق و از آنجایی که تحصیلاتم در رشته نرم‌افزار بود و مدت‌ها در حوزه اینترنت فعالیت می‌کردم، سال 92 یک صفحه در فیسبوک ایجاد کردم و در آنجا اطلاعات ورزشی‌ام را با افرادی که دنبالم می‌کردند به‌اشتراک گذاشتم. به‌مرور متوجه شدم تقاضا برای دریافت برنامه‌های تمرینی و رژیم غذایی افزایش قابل‌توجهی داشته است و به‌همین دلیل با مربی ورزشی‌ام گروه دو نفره‌ای تشکیل دادیم؛ مسائل مربوط به کارهای نرم‌افزاری و پشتیبانی فنی برعهده من بود و امور مرتبط با ورزش و بررسی شرایط فیزیکی متقاضیان برای ارائه برنامه‌های تمرینی را مربی‌ام برعهده گرفت.»

تناسب‌ اندام را بسپار به زیب‌ اندام

بنیانگذار شرکت زیب‌ اندام آریایی در ادامه می‌گوید: «مدتی را به‌همین منوال گذراندیم و حتی تا حدود دو سال بعد، خدمات ورزشی و تغذیه‌ای را کاملا رایگان در اختیار مخاطبان قرار دادیم؛ تا اینکه در سال 94 به‌روزرسانی تازه‌ای برای اپلیکیشن تلگرام عرضه شد و در نسخه جدید، قابلیت ایجاد کانال میسر شد. در این مقطع بود که اولین کانال تلگرامی مربی‌ آنلاین در ایران را راه‌اندازی کردیم. در ادامه حدود چهار سال دیگر نیز مشغول خدمات‌دهی تخصصی در زمینه ورزش و تغذیه در بستر تلگرام بودیم و مخاطبان زیادی جذب این شکل جدید از کسب‌وکار ما شدند.»

وی می‌افزاید: «سرانجام در اواخر سال 98 وبگاهمان را راه‌اندازی کردیم که متأسفانه همزمان شد با شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان. البته در ماه‌های ابتدایی همه‌گیری بیماری کووید-19 همچنان استقبال خوبی از خدمات ما می‌شد، اما تقریبا از خرداد 99 بود که با تغییر رفتار شدیدی از سمت مخاطبان‌مان روبه‌رو شدیم؛ به‌نظر می‌رسید دیگر کسی علاقه‌ای به ورزش‌کردن با استفاده از وبگاه ندارد و کاربران دوست دارند حالا که مجبورند در قرنطینه به ورزش ادامه دهند، حداقل بتوانند مربی‌شان را آنلاین ببینند و تحت نظارت مستقیم او تمرین کنند. تمام این اتفاقات درکنار تجربه تقریبا هشت‌ساله‌ای که در این حوزه کسب کرده‌ایم، ما را بر این داشت که در کنار وبگاهمان، اقدام به طراحی و ساخت پلتفرم جدیدی در قالب اپلیکیشن کنیم که از تیر ماه سال جاری وارد بازار خواهد شد.»

ویژگی‌های اپلیکیشن «زیب‌ اندام»

چاووش‌یزدی درباره امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزار همراه زیب‌اندام که قرار است به‌زودی منتشر شود، این‌گونه توضیح می‌دهد: «اپلیکیشن زیب‌اندام اولین و تنها بازار اینترنتی (مارکت‌پلیس) تخصصی تناسب‌اندام است که در سال 1400 وارد عرصه می‌شود؛ درواقع این پلتفرم بستری خواهد بود که مربیان، باشگاه‌داران و به‌طور کلی هرشخصی که در حوزه تناسب‌اندام فعالیت می‌کند را به جامعه گسترده‌ای از مخاطبان متصل می‌کند. ما در حال حاضر امکان دسترسی به مربی آفلاین را در وبسایت‌مان ایجاد کرده‌ایم، اما از طریق راه‌اندازی اپلیکیشن زیب‌اندام، به‌دنبال عملی‌کردن ایده مربی آنلاین واقعی هستیم.»

او در ادامه می‌گوید: «پلتفرم زیب‌اندام به‌صورت دو زبانه عرضه خواهد شد و از زبان‌های فارسی و انگلیسی پشتیبانی خواهد کرد؛ درواقع همین ویژگی در کنار منحصربه‌فردبودن ایده بازار اینترنتی تناسب‌اندام که در سطح جهان نیز مشابه چندانی ندارد، باعث شده است زیب‌اندام هدفش را بازارهای جهانی قرار دهد. سال 99 در همین راستا، از طریق معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، نشستی بین‌المللی در هفته فناوری داشتیم که در آنجا مقدمات حضورمان در 12 کشور خارجی مانند پرتغال، لبنان، عمان، عراق، سنگاپور، مالزی، فیلیپین و ... را فراهم کردیم و با آنها به توافق رسیدیم که پس‌از راه‌اندازی اپلیکیشن و رفع اشکالات اولیه آن، بتوانیم وارد بازار این کشورها نیز بشویم.»

این کارآفرین حوزه استارت‌آپی در ادامه تصریح می‌کند: «زیب‌اندام جزو اولین پلتفرم‌های آنلاین تصویری خواهد بود که به کاربر اجازه می‌دهد از طریق انواع مختلفی از تجهیزات هوشمند، مانند گوشی تلفن‌همراه، تبلت، رایانه، تلویزیون هوشمند و ... ارتباط تصویری برقرار کند و در کلاس آنلاین شرکت کند. به این ترتیب کاربر دیگر نیازی به نصب نرم‌افزارهای جانبی مخصوص ارتباط تصویری نخواهد داشت و به‌راحتی می‌تواند از طریق سامانه زیب‌اندام، به‌مربی ورزشی‌اش دسترسی تصویری داشته باشد.»

چاووش‌یزدی در پایان ضمن اشاره به نیاز مجموعه تحت مدیریتش به جذب سرمایه، خاطرنشان می‌کند: «حوزه سلامتی و تناسب‌اندام جزو هفت صنعت پول‌ساز دنیا محسوب می‌شود؛ به‌همین دلیل هر شخص حقیقی یا حقوقی‌ای که روی سامانه زیب‌اندام سرمایه‌گذاری کند، علاوه‌بر اینکه بازار بکر داخلی را به‌عنوان تضمینی برای بازگشت سرمایه و کسب درآمد خواهد داشت، از سال آینده و همزمان با آغاز فعالیت‌های برون‌مرزی ما در سایر کشورها، می‌تواند به درآمد ارزی برسد که باتوجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، فرصتی استثنایی به‌شمار می‌رود. ضمنا جذابیت دیگری که سرمایه‌گذاری در اَپ زیب‌اندام به‌دنبال خواهد داشت، دانش‌بنیان‌شدن آن است که به‌زودی محقق خواهد شد و سرمایه‌گذار را معاف از مالیات خواهد کرد.»

خدمات وبسایت «زیب‌ اندام» در یک نگاه

به گفته بنیانگذار شرکت زیب‌اندام آریایی، در حال حاضر خدمات و امکانات گسترده‌ای از طریق وبسایت این مجموعه در اختیار کاربران قرار می‌گیرند؛ یکی از این امکانات، بررسی شرایط بدنی و سوابق ورزشی هر کاربر و تنظیم برنامه تمرینی مختص او است. این کار را مربیان مجرب و کارآزموده‌ای انجام می‌دهند که همه از مربیان رسمی فدراسیون پرورش اندام هستند و در کنار عناوین قهرمانی در سطح جهان، مدارک و گواهینامه‌های متعدد داخلی و بین‌المللی دارند. یکی دیگر از امکانات وبگاه زیب‌اندام، ارائه برنامه رژیم غذایی متناسب با نیاز هر کاربر است که از طرف متخصصان علم تغذیه ورزشی انجام می‌شود.

چاووش‌یزدی می‌گوید: «ما هیچ محدودیتی در تنظیم برنامه‌های تمرینی نداریم و سعی می‌کنیم همه اقشار جامعه را در نظر داشته باشیم تا کودکان، جوانان، میانسالان و حتی سالمندان نیز برنامه مخصوص به خودشان را دریافت کنند. از طرف دیگر افرادی که ویژگی‌های آناتومی خاصی دارند یا بیمار هستند و مثلا مشکلات قلبی و عروقی یا فشار خون بالا دارند، برنامه تمرینی متناسب با شرایطشان را خواهند داشت؛ همچنین ما برای کاربرانی که به‌دلیل شغلشان معمولا در سفر هستند یا اشخاصی که به امکانات و تجهیزات ورزشی مناسب دسترسی ندارند و می‌خواهند در منزل تمرین کنند، برنامه‌ای ارائه می‌کنیم که در آن از وزن بدن ورزشکار به‌جای وزنه استفاده می‌شود.» وی اضافه می‌کند: «در فاز دوم از برنامه توسعه کسب‌وکارمان، از فناوری هوش‌مصنوعی در ساخت اپلیکیشن زیب‌اندام استفاده کرده‌ایم. درواقع بخشی در پلتفرم زیب‌اندام تدارک دیده شده که مربوط به آنالیز بدن کاربر است و در آن فناوری هوش‌مصنوعی به‌کار رفته است.»

مسیرهای ارتباط با «زیب اندام آریایی»

وبسایت:zibandam.ir
اینستاگرام:zibandam@
تلگرام: zibandam@
تماس: 
(داخلی 200) 03591095665
09133592347

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها