استاندار هرمزگان از رایزنی برای راه اندازی بیمارستان مجهز درمان سرطان در استان خبر داد و گفت: یکی از خلأهای حوزه درمان استان، مرکز درمان بیماران سرطانی است که با حمایت دانشگاه علوم پزشکی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همچنین مذاکراتی که با شرکت مپنا صورت گرفته است، در آینده نزدیک، عملیات اجرایی این بیمارستان نیز آغاز خواهد شد.
استاندار هرمزگان از رایزنی برای راه اندازی بیمارستان مجهز درمان سرطان در استان خبر داد و گفت: یکی از خلأهای حوزه درمان استان، مرکز درمان بیماران سرطانی است که با حمایت دانشگاه علوم پزشکی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همچنین مذاکراتی که با شرکت مپنا صورت گرفته است، در آینده نزدیک، عملیات اجرایی این بیمارستان نیز آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۱۶۷۰۵
به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان، استاندار هرمزگان از رایزنی برای راه اندازی بیمارستان مجهز درمان سرطان در استان خبر داد و گفت: یکی از خلأهای حوزه درمان استان، مرکز درمان بیماران سرطانی است که با حمایت دانشگاه علوم پزشکی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همچنین مذاکراتی که با شرکت مپنا صورت گرفته است، در آینده نزدیک، عملیات اجرایی این بیمارستان نیز آغاز خواهد شد.

دکتر فریدون همتی  با همراهی جمعی از مدیران استانی از پروژه مرکز جامع انتقال خون هرمزگان، بیمارستان تخصصی پاتریس و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جراحی رازی در بندرعباس بازدید کرد.

دکتر همتی در بازدید از پروژه مرکز جامع انتقال خون هرمزگان، گفت: این مرکز شامل بخش های اداری، فنی و مرکز جامع اهدای خون است که در زمینی به مساحت چهارهزار متر مربع و با زیربنای سه هزار و 300متر مربع در سه طبقه و یک زیر زمین در حال ساخت است و یکی از  مراکز استاندارد انتقال خون در ایران خواهد بود که با اصول GMP ساخته شده است.

وی، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را 95درصد اعلام کرد و افزود: در بازدید از این پروژه دستورات لازم به منظور رفع موانع اجرایی این مرکز که در مجموع 32میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای ساخت آن هزینه می شود، صادر شد و ظرف دو ماه آینده ، بهره برداری از زیرساخت ‌های خوبی که در این مرکز پیش بینی شده آغاز می شود.

استاندار هرمزگان همچنین در خصوص بازدید از بیمارستان تخصصی 64تختوابی جنرال پاتریس که با محوریت چشم پزشکی و توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، گفت: این بیمارستان با 12هزار متر زیربنا پیشرفت خوبی دارد اما این پروژه در ابتدا به دلیل برخی بروکراسی های زائد اداری که دستگاه های مختلف اجرایی در آن دخیل بوده اند، روند اجرایی مطلوبی نداشته است.

وی اضافه کرد: 28میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل این بیمارستان تخصیص پیدا می کند.

همتی، با اشاره به بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جراحی رازی نیز، گفت: این مرکز با ظرفیت 50 تخت بستری و سرپایی و اتاق عمل در بخش های «ارتوپدی»، «گوش و حلق و بینی» و «چشم» به بیماران خدمات ارائه می کند.

همتی با اشاره به طراحی زیبا و معماری داخلی مطلوب این مرکز بیمارستانی، افزود: راه اندازی بیمارستان رازی با امکانات مناسب و رضایت بیماران از خدمات این مرکز، نشان دهنده توان بخش خصوصی است که بخش دولتی باید زمینه فعالیت را برای سرمایه گذاران فراهم کند.

وی اضافه کرد: این بیمارستان به صورت آزمایشی راه اندازی شده و در آینده نزدیک به صورت رسمی مورد افتتاح قرار می گیرد.

همتی، با قدردانی از بخش خصوصی برای ورود به سرمایه گذاری در بخش درمان استان، بیان داشت: فضاهای درمانی و بیمارستانی استان که طی چهار سال اخیر توسط بخش دولتی و خصوصی به‌ویژه در شهر بندرعباس در دست ساخت داریم، شاید از مجموع عملکرد و اقدامات قبل و بعد از انقلاب در حوزه بیمارستانی هرمزگان فراتر باشد.

 وی ادامه داد: در همه بخش ها چه در زمینه احداث ساختمان مراکز درمانی و بیمارستانی و چه در بخش تجهیز بیمارستانی در بخش دولتی و خصوصی کاری بی نظیر انجام شده که بخشی از آن تا پایان دولت و بقیه پروژه ها تا پایان سال و سال های آتی به بهره برداری می رسد .
وی اطهار کرد:که با راه اندازی این مراکز جدید درمانی، نه تنها خلأ این حوزه رفع خواهد شد، بلکه روند فعلی با مراجعه مردم سایر استان ها به هرمزگان برای دریافت خدمات بیمارستانی معکوس خواهد شد.

استاندار هرمزگان همچنین از پیگیری برای راه اندازی بیمارستان مجهز درمان سرطان در استان خبر داد و گفت: یکی از خلأهای حوزه درمان استان، مرکز درمان بیماران سرطانی است که با حمایت دانشگاه علوم پزشکی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همچنین مذاکراتی که با شرکت مپنا صورت گرفته است، در آِینده نزدیک، عملیات اجرایی این بیمارستان نیز آغاز خواهد شد.

وی اعلام  کرد: روند توسعه کشور زمانی شتاب می گیرد که بخش دولتی و نهادهای نظارتی در کنار بخش خصوصی  باشند و راه را برای سرمایه گذاری در این بخش هموار کنند و اجازه دهند سرمایه گذاری، اشتغال، مراکز خدمات و تولید افزایش پیدا کند و به موازات آن شاهد رشد در همه شاخص ها باشیم.

استاندار هرمزگان با بیان این که توسعه فضاهای بیمارستانی یکی از دغدغه های اصلی مردم هرمزگان است، گفت: الحمدلله امروز در مسیری هستیم که سرمایه گذاری های بزرگی در این حوزه صورت گرفته شده و از همه مسئولانی که برای عملیاتی شدن این پروژه ها، بخش خصوصی را همراهی کردند قدردانی می کنم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها