شبکه «پرس تی وی» در پایان دور چهارم گفتگو‌های وین مطلع شده است؛ امریکا قصد لغو کامل تحریم‌ های نفتی، بانکی، مالی و انرژی را ندارد و دستورالعمل آن صرفا توقف موقت این تحریم‌هاست.
کد خبر: ۱۳۱۶۶۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اطلاعات موثق شبکه «پرس تی وی» آمریکا قصد لغو یکجای تحریم‌های موضوعی نفتی، بانکی، مالی و انرژی ... را ندارد و قصد دارد در مدت زمانی طولانی و طی مراحل متعدد و گام به گام اقدام به توقف موقت برخی تحریم‌ ها آن هم در بازه‌های زمانی ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه کند.

بنابر اطلاعات پرس تی وی از جمله تحریم‌هایی که آمریکا هنوز لغو آن‌ها را نپذیرفته است که در صورت عدم لغو، ایران هیچ سود اقتصادی از برجام نخواهد برد، دستورات اجرایی ۱۲۹۵۹ و ۱۳۵۹۹ و ۱۳۸۷۶ و ۱۳۹۴۹ رئیس جمهور آمریکا و قوانین کاتسا، ISA و ویزا و قانون میهن پرستی پاتریوت بخش ۳۱۱ و U Turn دلار است.

پرس‌تی‌وی همچنین مطلع شده است آمریکا تاکنون مدت زمان راستی‌ آزمایی معقول و لازم را که برای معاملات نفتی و بانکی حداقل ۳ تا ۶ ماه است، نپذیرفته و تاکنون هیچ تعهدی به عدم تحریم مجدد و یا عدم خروج از برجام نداده است. اطلاعات شبکه پرس‌تی‌وی حاکی است قصد آمریکا در مرحله فعلی صرفا بازگشت به برجام و امکان استفاده از مکانیزم بازگشت تحریم‌ های بین المللی موسوم به مکانیسم ماشه است.

در صورت عدم لغو کامل و راستی آزمایی شده تحریم‌ ها و صرفا بازگشت آمریکا به برجام و برخورداری آن از مکانیسم ماشه علاوه بر شرطی شدن اقتصاد ایران آمریکا خواهد توانست با گروگان گرفتن انتظار تمدید موقت برخی تحریم ها، خواسته‌های دیگر خود موسوم به برجام ۲ و ۳ را به ایران تحمیل کند.

اطلاعات پرس تی وی از منابع مختلف مورد اطمینان در وین و تهران کسب شده است و بسیاری از موارد آن مورد تصریح روشن مقامات آمریکایی نیز قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها