در حالی که آتش‌ بس میان غزه و رژیم صهیونیستی امروز(جمعه) بعد از ۱۱ روز جنگ وارد مرحله اجرایی شد، منابع اعلام کردند که حدود ۴۰۰۰ موشک از غزه به اراضی اشغالی شلیک شد.
کد خبر: ۱۳۱۶۶۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، اوج شلیک موشک‌ ها از نوار غزه به اراضی اشغالی روز دوم جنگ بود که حدود ۴۸۰ موشک شلیک شد. از آن روز میانگین شلیک موشک‌ها در روز بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ موشک بود.

در مقایسه با عملیات ۵۱ روزه «صخره سخت» که سال ۲۰۱۴ رخ داد، حدود ۴۶۰۰ موشک به اراضی اشغالی شلیک شد.

طی این جنگ بیشتر موشک‌ها به اشدود و عسقلان شلیک شد. شهر بئر السبع نیز هدف حملات موشکی قرار گرفت. موشک‌ها به قدس از شمال شرقی و دیمونا از شرق و جنوب منطقه شارون رسید.

به گفته شبکه عبری زبان کان، سامانه گنبد آهنین حدود ۹۰ درصد موشک‌هایی را که مناطق مسکونی را تهدید می‌کرد، سرنگون کرد.

این شبکه اعلام کرد، موشک‌ های مقاومت با گذشت سال‌ها خطرناک‌تر شده است. درحالی که شش اسرائیلی در طول عملیات صخره سخت کشته شدند، در عملیات «نگهبان دیوارها» ۱۲ اسرائیلی کشته و ۳۳۰ تن زخمی شدند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۲۳۲ شهید از جمله ۶۵ کودک و ۳۹ زن و ۱۷ شهروند فلسطینی مسن و زخمی شدن ۱۹۰۰ تن خبر داد اما طی جنگ صخره سخت تعداد شهدا به ۲۲۰۰ تن رسید.

طی جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی بر هزاران هدف و عملیات ترور کادر و فعالان گروه‌های فلسطینی و کارخانه موشک‌ سازی و انبار سلاح متمرکز بود.

این شبکه نوشت: به رغم اینکه حماس ضربه بسیار سختی خورد اما تعداد زیادی موشک طی مدت کوتاهی به اسرائیل شلیک کرد. به رغم وجود سامانه گنبد آهنین گروه‌های فلسطینی توانستند روند زندگی در اسرائیل را مختل کنند. حماس قدرت رهبری و کنترل را به گونه‌ای که شایسته تقدیر است، ادامه داد. حماس به خاطر قدس وارد جنگ شد و برتری قابل توجهی از خود نشان داد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها