رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس:

مرحله جدیدی در تاریخ مبارزه امت اسلامی آغاز شده است

سخنگوی گردان‌های «القسام» در واکنش به اعلام آتش‌بس یکجانبه توسط رژیم صهیونیستی، گفت: عملیاتی را تدارک دیده بود که سراسر فلسطین اشغالی از حیفا تا رامون را در بر می‌گرفت.
کد خبر: ۱۳۱۶۵۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، «ابوعبیده» سخنگوی «گردان‌ های القسام» گفت که مقاومت فلسطین موفق شد رژیم صهیونیستی را شکست دهد.

شبکه خبری المیادین به نقل از ابوعبیده گزارش داد، مقاومت فلسطین برای دفاع از قدس و به نیات از امت اسلام، نبرد شمشیر قدس را انجام داد.

وی تأکید کرد، مقاومت فلسطین موفق شد رژیم صهیونیستی و ارتش سُست آن را خوار کند.

این فرمانده مقاومت خبر داد، گردان‌ های القسام حمله‌ای را تدارک دیده بود که سراسر فلسطین اشغالی از حیفا تا رامون را در بر می‌گرفت.

ابوعبیده در عین حال گفت که صرفا برای زیر نظر گرفتن رفتار رژیم صهیونیستی، با آتش‌ بس موافقت کرده است.

وی همچنین تأکید کرد که «این حمله موشکی بزرگ را که برای دشمن تدارک دیده بودیم، به حالت تعلیق درآورده‌ایم».

سخنگوی القسام خاطر نشان کرد: «با یاری خداوند، توانستیم دشمن و ارتش آن را که سرانش به کشتار کودکان و انهدام برجهای مسکونی افتخار می‌کردند، خوار کنیم»

ابوعبیده با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از تاریخ سیاه خود، عبرت نمی‌گیرد، در پایان تأکید کرد: «اگر صهیونیست‌ها جرأت [تعدی] به مقدسات ما را داشته باشند، مقاومت فلسطین برای مقابله با آنان، [چیزهای] بیشتری در اختیار دارد».

در همین ارتباط، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس شامگاه گذشته گفت که مصر و قطر مذاکرات مربوط به برقراری آتش‌ بس را پیش برده‌اند و پیشرفت‌هایی در این گفت‌وگوها حاصل شده است. او گفت که این مذاکرات ممکن است ظرف ۲۴ ساعت آینده به تفاهم یا توافقی در خصوص آتش‌بس منجر شود.

ساعاتی بعد از این اظهارات حمدان، شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از موافقت خود با اعلام آتش‌بس در غزه خبر داد و گفت که این موضوع را به اطلاع مصر رسانده است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجد الاقصی آغاز شد. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

گروه‌های مقاومت در مقابل مواضع رژیم صهیونیستی را هدف حملات راکتی قرار داده‌اند. سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در دفع شمار زیادی از این راکت‌ها ناموفق عمل کرده است.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد.

آنها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها