راهنمای کاهش اضافه وزن کودکان
برای توقف افزایش آمار چاقی کودکان و نوجوانان در دوران کووید-۱۹ باید تحرک بدنی آنها را افزایش دهید

راهنمای کاهش اضافه وزن کودکان

شیر منبع کاملا غنی شده از کلسیم است وجود آن در برنامه غذایی ضروری است اما خوردن آن با خوراکی هایی مانند بادام،موز و... خواص آن را چند برابر می کند.
شیر منبع کاملا غنی شده از کلسیم است وجود آن در برنامه غذایی ضروری است اما خوردن آن با خوراکی هایی مانند بادام،موز و... خواص آن را چند برابر می کند.
کد خبر: ۱۳۱۶۵۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، به طور متوسط بدن ما به ۸۰۰ میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارد. وقتی یک لیوان شیر می نوشیم به اندازه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کلسیم وارد بدن می شود.

به گفته یک متخصص تغذیه،: یارانه شیر را قطع می کنند که باعث کاهش مصرف شیر در کشور شده است و بعد مجبور می شوند میلیاردها دلار هزینه واردات داروهای خاص برای درمان بیماری های ناشی از عدم یا کاهش مصرف شیر کنند در حالی که کار از کار گذشته است.

برای علاقمند کردن کودکان به مصرف شیر می توانیم شیر را به صورت مخلوط با بستنی یا با آبمیوه به کودک دهیم. مصرف شیر به همراه بادام پوست کنده و آسیاب شده باعث افزایش سرعت رشد قدی کودکان می شود.

مصرف شیر می تواند آرامش شبانه ای را در افراد ایجاد کند. به بیماران بدخواب توصیه می کنیم برای خواب آرام شبانه، شیر را به همراه، سیب یا موز، خرما یا عسل مصرف کنند.

مصرف نصف لیوان شیر به همراه یک عدد سیب در شب، علاوه بر اینکه اثر تصفیه ‌ای در بدن دارد برای افرادی که دچار خواب ناآرام هستند خواب‌آور است.

مصرف شیر به همراه خرما ارزش غذایی آن را بالا می برد. خرما یکی از منابع قندی بسیار ارزشمند است که در بردارنده منیزیم و آهن است که هم برای خونسازی و هم برای رفع گرفتگی عضلات مفید است اما خرمای مورد توصیه ما خرمای زرد رنگ زاهدی یا همان خرما خارک است.

موز منبع خوبی از ویتامین‌های C، A، ویتامین‌های گروه B، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است، و مصرف شیر به همراه این میوه باعث بالا رفتن ارزش غذایی این نوشیدنی می شود.

شیر و عسل در صورتی که عسل طبیعی باشد یک درمان بسیار مفیدی برای بسیاری از بیماری ها است. عسل طبیعی با هر مواد غذایی که مخلوط شود می تواند برای درمان بیماری ها به کار رود. شیر و عسل در درمان سرماخوردگی بسیار اثربخش است.

افرادی که شیر را تحمل نمی کنند و حساسیت به لاکتوز شیر دارند می توانند شیر را به صورت شیربرنج یا فرنی استفاده کنند که تحمل لاکتوز را برای آنها آسان تر می کند.

مادران شیرده باید حتما از منابع حاوی کلسیم از جمله شیر در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنند چون به همراه شیری که به نوزاد خود می دهند کلسیم و ویتامین های گروه ب کمپلکس یا B2 از طریق شیر به بچه منتقل می شود و عدم استفاده از تغذیه مناسب در دوران شیردهی باعث می شود زنانی که زایمان پی در پی می کنند و بچه شیر می دهند زودتر به آرتروز و پوکی استخوان دچار شوند.

‌ همه چیز باید در حد متعادل مصرف شود اگر شیر در دسترس نبود افراد می توانند از خانواده کلم های پخته یا کنجد یا از شیربادام یا شیرسویا استفاده کنند. این استرسی که اگر یک ماده غذایی را نخوریم دچار بیماری می شویم این تفکر بیشتر سیستم ایمنی را تضعیف می کند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها