بیل گیتس مجددا با یک جنجال دیگر روبرو شده است.
کد خبر: ۱۳۱۶۲۲۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازدیلی میل ، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت در سال ۲۰۰۰ با یک کارمند زن این شرکت رابطه جنسی داشته و زمانی که تحقیقات در مورد این رابطه توسط هیئت مدیره شرکت بررسی می‌شده از سمت خود استعفا داده است.

اکنون مشخص شده که چرا گیتس از سمت خود کنار رفته است.

اما این تنها جنجال جدید شرکت مایکروسافت نیست.

شرکت مایکروسافت متهم است که در سال های گذشته تبعیض های عجیب و توهین آمیزی را بین کارمندان زن و مرد خود اعمال می کرده و این سلسله رفتارها در قالب یک «فرهنگ سازمانی» بوده است.

 بیل گیتس متهم است در زمان مدیرعاملی او بر این شرکت با زنان کارمند رفتارهای توهین آمیز و تحقیرآمیزی می شده و حتی این رفتارها در قالب یک قول و قرار بین کارمندان مرد تثبیت شده بود. به این ترتیب که این مردان کارمند رفتارهای توهین آمیز را در زمینه های کلامی و رفتاری علیه کارمندان زن اعمال می کردند و حتی جنسیت آنها را به سخره می گرفتند.

پرونده تبعیض بین زنان و مردان کارمند در سال 2015 تشکیل اما هرگز ارائه نشد.

شواهد حاکی از آن است زنان در شرکت مایکروسافت نادیده گرفته می شوند، مورد توهین ها و آزار دیگر کارمندان مرد قرار می گرفتند.

این دادخواست در آن زمان علنی شد  اما تحقیقات انجام شده شکایات داخلی جدیدی را فاش کرده که دردسرهای تازه ای برای مدیرعامل سابق مایکروسافت یعنی بیل گیتس رقم زده است.

گیتس به تازگی جنجال های مربوط به جدایی از همسرش و همچنین ارتباط با یک دلال جنسی به نام اپستین را پشت سر گذاشته است.

در ماجرای جنجال جدید علیه گیتس عنوان شده است: وقایع آشکار و مکرر سو رفتار جنسی با زنان در مایکروسافت نشان دهنده فرهنگ سازمانی است که در آن زنان کم ارزش تلقی می شوند.

این فرهنگ سازمانی به مردان اجازه می داد رفتارهای زشت و توهین آمیزی با زنان داشته باشند و رکیک ترین ناسزاها را به آنها بگویند. به نظر می رسد این زنان آنچنان از لحاظ شغلی احساس ناامنی می کرده اند که در برابر این توهین ها در اکثر مواقع سکوت می کردند.

گیتس هنوز در اینباره اظهارنظر رسمی نداشته است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها