با حضور شهردار مشهد و جمعی از مسئولان کشوری؛

عملیات اجرایی احداث مرکز تجارت جهانی مشهد آغاز می شود

طی چند روز آینده و با حضور شهردارمشهد و مسئولان کشوری عملیات اجرایی احداث مرکز تجارت جهانی کلانشهرمشهد، شامل برجی 27 طبقه ، دو هتل 14 و 12 طبقه به همراه مرکزنمایشگاهی به مساحت 100 هزار مترمربع آغاز می شود.
طی چند روز آینده و با حضور شهردارمشهد و مسئولان کشوری عملیات اجرایی احداث مرکز تجارت جهانی کلانشهرمشهد، شامل برجی 27 طبقه ، دو هتل 14 و 12 طبقه به همراه مرکزنمایشگاهی به مساحت 100 هزار مترمربع آغاز می شود.
کد خبر: ۱۳۱۶۱۴۹

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، امروزه مراکز تجارت جهانی نقش مهمی در تقویت مبادالت بازرگانی و اقتصاد کشورها ایفا می کند.

شهر مشهد با توجه به حضور ساالنه حدود 30 میلیون زایر داخلی و 400 الی 500 هزار زائر خارجی، دارا بودن بیشترین امکانات اقامتی ایران، وجود 10 دفتر سرکنسولگری و کنسولگری، وجود جاذبه های توریستی، هم مرزی با کشورهای در حال ساخت و بازارهای مناسب، وجود پروازهای متعدد داخلی و خارجی( حدود 230 پرواز) در روز، وجود امکانات حمل و نقل ریلی و جاده ای مناسب، حضور واحدهای صنعتی فعال به ویژه در بخش خصوصی می تواند نقش مهمی در تجارت کشورمان ایفا کند.

این درحالی است که سایت نمایشگاه بین المللی مشهد با مساحت نزدیک به 55 هکتار، علیرغم فاصله از مرکز شهر، دارای دسترسی مناسب به بزرگراه بوده و همچنین به علت ارتباط نزدیک این سایت با ایستگاه قطارشهری یک ارتباط سریع و خالی از ایجاد آلاینده های محیط زیست با مرکز اصلی شهر و فرودگاه بر قرار کرده است.

برهمین اساس طرح احداث مرکز تجارت جهانی مشهد شامل برج تجاری 27 طبقه با زیر بنای کل 59090 متر مربع با کاربری مرکز دفاتر اداری - تجاری، نمایندگی های شرکت ها ی بین المللی و تاالر همایش به عنوان شاخص و المان مجموعه در نظر گرفته شده است.

در کنار این برج 27 طبقه مرکز نمایشگاهی با 100 هزار متر مربع دارای 8 سالن نمایشگاهی با متراژ 80000 مترمربع، فضای باز نمایشگاهی با متراژ 20000مترمربع، ساختمان اتاق بازرگانی 7800 متر مربع در 6 طبقه احداث خواهد شد.

همچنین در راستای ارائه خدمات هتلینگ نیز مجموعه هتل ها، شامل هتل 5 ستاره 14 طبقه با زیر بنای کل 20020 متر مربع وهتل 3 ستاره 12 طبقه با زیر بنای کل 14180متر مربع در این سایت احداث می شود.

مرکزتجارت جهانی مشهد در کنار برج 27 طبقه، فضاهای نمایشگاهی و هتل ها دارای مجموعه رستورانهایی شامل رستوران لوکس 2 طبقه با زیر بنای کل 2790 متر مربع، رستوران گردان، حلقه ای شیشه ای بر فراز کوه گرانیتی منحصر به فرد با زیربنای 2000 متر مربع و فضا سازی اختصاصی به وسعت 20000 متر مربع ،مجموعه رستوران های ملل با زیربنایی در مجموع برابر با 4000متر مربع،مجتمع اداری، همایشی و فرهنگی و همچنین نمایشگاه دائمی در 4 طبقه با زیر بنای کل 3630 متر مربع خواهد بود.

گفتنی است که عملیات اجرایی احداث مرکز تجارت جهانی مشهد،طی چند روز آینده و با حضور یکی از مسئولان کشوری آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها