اگر به دنبال سرمایه برای رشد و توسعه بیشتر در کسب‌وکارتان هستید کار را به پلتفرم تأمین سرمایه‌ گذاری جمعی «دونگی» بسپارید

کسب‌وکار از شما، جذب سرمایه از دونگی

شرکت «داده‎ پردازان کوشای پاسارگاد» نرم‎افزار مدیریت فرآیند‎های جریان را برای سامان‎دهی فعالیت‎های درون سازمان‎ها و شرکت‎ ها ارائه کرده است

جریان، نرم ‏افزاری برای ساماندهی فرآیندهای اداری

همزمان با تغییرات گسترده‎ای که در همه کسب‎و‎کارها در حال وقوع است، فعالیت‎های اداری سازمان‎ها و شرکت‎ها هم دستخوش تغییرات زیادی شده است.
کد خبر: ۱۳۱۵۸۶۸

زیرا با روی کار آمدن نرم‎افزارهای جدید، امکانات تازه‎ای برای ارتقای خدمات به ارباب رجوع و افزایش بازدهی نیروی انسانی پدید آمده است.

نرم‌افزارهایی که شرایط استفاده از اطلاعات گسترده‎ای که روزانه در شرکت‎ها و سازمان‎ها تولید می‎شود را فراهم می‌کند و این فرصت را به مدیران می‎دهد تا بتوانند عملکرد کارکنان خود را ارزیابی کنند و از اتفاقات، تقاضاها و شکایت‌هایی که در گوشه‌گوشه شرکت رخ می‎دهد با خبر شوند و بر اساس آن تصمیمات بهتری برای فضای کار خود بگیرند.

جریان، نرم ‏افزاری برای ساماندهی فرآیندهای اداری

شرکت «داده‎پردازان کوشای پاسارگارد» با بررسی نیازهای مختلف شرکت‎ها و مقایسه آن با نرم‎افزارهای مدیریتی رایج در دنیا توانسته است نرم ‎افزار «مدیریت فرآیندهای جریان» را طراحی و عرضه کند که مبتنی بر وب، کاملا بومی و دانش بنیان است.

رامین چلای آملی، مدیرعامل شرکت داده‎پردازان کوشای پاسارگاد در خصوص هدف از عرضه این نرم‌افزار به جام‌جم می‎گوید: «این نرم افزار با هدف تحقق کامل قابلیت‎های یک نرم افزار بی‌پی‌ام‌اس (BPMS) پیشرفته و مبتنی بر وب توسعه داده شده است. دو محصول اصلی شرکت ما نرم‎افزار داشبور مدیریتی «رامیکس» و نرم‌افزار بی‌پی‌ام‌اس جریان است و مشتری‏های شرکت ما اغلب وزارتخانه‎ها و سازمان‎های آب و شرکت‎های توزیع برق و به طور کلی شرکت‎های دولتی هستند.»

مزایای نرم‌افزار بی‌پی‌ام‌اس جریان افزایش سرعت و دقت در فرآیندهای اداری

سازمان‏ها و شرکت‎ها می‎توانند با استفاده از نرم‌افزار بی‌پی‌ام‌اس نسبت به مکانیزاسیون فرآیندهای سازمانی خود با کمترین زمان و ریسک اقدام کنند. شرکت‏ها می‏توانند به‌کمک نرم‏افزار بی‌پی‌ام‌اس جریان مانند فرم‎ساز پیشرفته، سیستم‌ساز و فرآیند‌ساز، فرآیندهای غیرمکانیزه کسب‌وکار خود را به نرم افزارهای کاربردی تبدیل کنند. با این کار امور اداری سرعت می‌گیرد و با دقت بسیار خوبی ثبت شده و برای تجزیه و تحلیل توسط مدیر آماده می‌شود.

انعطاف پذیری متناسب با سفارش شرکت‌ها

نرم ‏افزار بی‌پی‌ام‌اس به‌دلیل ساختار بومی‎اش این امکان را فراهم می‎کند تا منطبق بر سفارش و نیاز مشتری و کاربران تغییر و توسعه یابد. انعطاف در طراحی و امکانات و دسترسی‎ها از مهم‎ترین مزایای این نرم‎افزار است.

نرم‎افزارهای ارزان‌تر برای شرکت‌های نوپا

هزینه بسته‎های مختلف نرم‎افزار ارزش‎گذاری متفاوتی دارد تا شرکت‎های کوچک و نوپا با تعداد نیروی انسانی کم و هم شرکت‎های بزرگ و سازمان‎های دولتی بتوانند خدمات مناسب خود را با توجه به بودجه‎شان خریداری کنند.

امکان ارزیابی و تحلیل اطلاعات سازمانی با داشبورد مدیریتی جریان همه شرکت‎ها و سازمان‏ها از نرم‏افزارهای مختلفی برای امور مالی، حقوق و دستمزد، فروش و مدیریت ارتباط با مشتری و ... استفاده می‎کنند که اطلاعات را درون حافظه خود ذخیره می‎کند و عموما هم شرایط استفاده از داده‏ها و تحلیل دقیق‌شان برای مدیران پیش نمی‎آید. در حالی که این داده‎ها می‎تواند حاوی پیام‎های مهمی درباره سازوکار اداری حاکم بر شرکت و کیفیت کار نیروی انسانی و تعامل با مشتریان باشد. به همین خاطر این نیاز وجود دارد که همه اطلاعات در بستری معین تلفیق شود و در اختیار سازمان و شرکت قرار بگیرد. با این روش مدیران می‎توانند اطلاعات را در تمام حوزه‎ها رصد کرده و بر اساس آن تصمیمات اجرایی را اتخاذ کنند.

ویژگی‎های نرم ‏افزار جریان در مقایسه با نرم‏افزارهای مشابه ایرانی سازمان‏ها برای این که بتوانند فرآیندها و کارهایشان را به نرم‎افزار تبدیل کنند دو راه پیش رو دارند؛ گزینه اول این که بتوانند فرآیندهای سازمانی خود را به یک شرکت یا متخصص نرم‏ افزاری توضیح دهند و از او بخواهند برایشان یک نرم‎افزار فرآیندساز تهیه کند و بعد آن را درسیستم های سازمان سفارش‎دهنده نصب کرده و طریقه استفاده‎اش را آموزش دهد و هر بار که این فرآیند تغییری نیاز داشت یا قرار بود بخش ویژه‎ای به آن افزوده شود به شرکت نرم‎افزاری درخواست داده شود تا آن موارد را اعمال کند به این شکل سازمان به طور مستمر وابسته است به شرکت و یا متخصص نرم‎افزاری که قرار است تغییرات را اعمال کند و آموزش‎های لازم را پس از هر تغییر به کارکنان سازمان ارائه دهد ولی در رویکردها جدید سازمان می‏ تواند یک پلتفرم کامل را برای فرآیندهای اداری خود خریداری کند و تمام موارد مورد نیاز خود را به شکل سفارشی در آن پیاده‏سازی کند به این ترتیب یک‎بار برای همیشه زیرساخت نرم افزار بی‎پی‎ام‎اس خریداری می‎شود و بدون نیاز به تخصص برنامه‎نویسی و با دانش مختصری در این زمینه می‎تواند تغییرات و سفارش‏ها را اعمال کند. در این حالت حتی اگر اهداف، برنامه‏ ها، مدیریت و مسؤولان سازمان‏ها هم تغییر کنند باز هم امکان تغییرات گسترده یا جزئی وجود دارد به طوری که در زمانی کوتاه فرآیندها اصلاح شوند و به شکل تازه‏ای در بیایند.به‎طور کلی پاسخگویی و انعطاف نسبت به نمونه‏ های داخلی و خارجی از مهم‏ترین ویژگی‎های نرم‏ افزار بی‎پی‎ام‎اس است.

لزوم فرهنگ‎سازی در استفاده از نرم‎افزارهای مدیریتی

مدیرعامل شرکت می‎گوید: «متاسفانه بسیاری از شرکت‏ها و سازمان هنوز اهمیت لزوم استفاده از نرم‎افزارهای مدیریتی را نپذیرفته‎اند و درباره کارایی و تسهیل‎گری خوبی که در فرآیندهای اداری و سازمانی ایجاد می‎کند اطلاعات کافی ندارند. در واقع کاربر اصلی این نرم‏افزار مدیران شرکت‏ها هستند و لازم است تا آنها به بلوغ استفاده از چنین خدماتی برسند و تصورشان این نباشد که چنین خدماتی شاید یک محصول لوکس غیرکاربردی باشد و بود و نبودش در کیفیت امور اداری تاثیر چندانی ندارد.»

آملی ادامه می‌دهد: «چالش دیگری که ما در این حوزه با آن دست‎و‏پنجه نرم می‎کنیم اجرانشدن قانون کپی‌رایت در ایران است که باعث شده بیشتر شرکت‎ها و سازمان‏هایی که نیاز به استفاده از نرم‎افزارهای مدیریتی را احساس می‎کنند سراغ نمونه‎های خارجی بروند و به‌دلیل رایگان بودن نسخه‎های کرک شده تمایل بیشتری به استفاده از آنها داشته باشند. در حالی که این نکته را فراموش می‎کنند که وقتی یک شرکت دانش‎بنیان ایرانی خدماتی با کیفیت و دقت محصولات خارجی ارائه می‎دهد این حسن را دارد که تمام اطلاعات در کشور باقی می‎ماند و متناسب با نیازهای خاص هر شرکت به آنها خدمات ارائه می‎‏دهد.»

راه‌های ارتباط با داده‎پردازان کوشای پاسارگاد

وبسایت: jaryansoft.com

آپارات: aparat.com/JaryanSoft

اینستاگرام: JaryanSoft

تماس: 02188749130 

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان دهم، پلاک 24، طبقه ششم، واحد 29

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها