تالار بزرگ رشت همچنان در پیچ و خم تصمیم گیری‌ها:

تکلیف بزرگترین تالار فرهنگی هنری شمال کشور هنوز معلوم نیست

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

پردیس سینمایی گیلان در رشت راه اندازی می شود

عاون هنری ارشاد اسلامی گیلان، از راه اندازی مجدد سینما انقلاب رشت خبر داد و یادآور شد: مجوزهای لازم برای علی سرتیپی، از سینماداران و سینماسازان برجسته کشور صادر شده و به زودی پردیس سینمایی گیلان با سه سالن در رشت راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۷۶۴

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،سید امیر مصباح با بیان اینکه استان گیلان دارای ۹ سینما و ۱۰ سالن تماشاست، اظهار کرد: شرایط کرونایی حاکم بر کشور و استان طی یک سال گذشته همه عرصه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی از جمله سینماها را دچار محدودیت کرده است.

وی با اشاره به تغییر رنگ‌بندی ها و فعالیت ناپیوسته سینماها در وضعیت های قرمز و نارنجی، افزود: متاسفانه شاهد استقبال کم مردم بعد از هر دوره بازگشایی سینماها هستیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، یکی از دلایل کاهش مخاطبان سینما را ترس از بیماری کرونا دانست و تصریح کرد: البته کلیه سینماها با ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت می کنند و یک صندلی در میان خالی است؛ البته شرایط حاکم بر سینما مانند فروشگاه ها و مراکز خرید نیست و تماشاگران در کنار هم قرار می گیرند؛ نه رو به روی هم.

مصباح، از دیگر عوامل استقبال کم مردم از سینما در ایام کرونا راعدم اکران فیلم ها روز و جشنواره ای دانست و اضافه کرد: بسیاری از سینماهای استان با وجود بازگشایی هیچ فیلمی برای اکران ندارند و سینماداران به ناچار از فیلم های قدیمی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه تهیه کنندگان فیلم های پرمخاطب به واسطه استقبال کم مردم از سینما نگران برگشت سرمایه خود هستند، خاطرنشان کرد: انتظار تهیه کنندگان سینما به حق است، اما باید به بهبود شرایط و بازگشت دوباره مخاطبان به سالن های سینما کمک کنند.

معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به برگزاری موفق جشنواره فیلم فجر در استان در اوج دوران کرونا، یادآور شد: مردم نشان دادند در صورت اکران فیلم های خوب سالن های سینما را خالی نمی گذارند. خوشبختانه برگزاری جشنواره هیچگونه حاشیه ای از نظر بهداشتی نداشت و باید این فضا را مجددا تکرار کنیم.

وی با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی در سینماها کاملا رعایت می شود، عنوان کرد: سینماها کاملا در اختیار بخش خصوصی است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تنها سیاستگذاری ها را بر عهده دارد لذا برای کمک به اقتصاد سینما باید شرایط را برای حضور مردم در سینما فراهم کنیم تا اقتصاد سینماداران بیش از این دچار بحران نشود.

مصباح، از راه اندازی مجدد سینما انقلاب رشت خبر داد و یادآور شد: مجوزهای لازم برای علی سرتیپی، از سینماداران و سینماسازان برجسته کشور صادر شده و به زودی پردیس سینمایی گیلان با سه سالن سینما در رشت راه اندازی می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و تجاری پردیس سینمایی، تاکید کرد: پردیس ها شکل جدیدی از سینمادارای هستند؛ به گونه ای که سینماهای قدیمی فقط به فروش بلیط اکتفا می کنند و در صورت‌عدم برخورداری از فیلم با مشکلات شدید مالی مواجه می شوند، اما پردیس ها شامل مجموعه های تجاری هستند که در صورت تعطیلی سینما نیز، دچار رکود نمی شوند.

معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان، یکی از عوامل موثر بر استقبال مردم از سینما را فضای مناسب و استاندارد سینمایی دانست و اظهار کرد: پردیس سینمایی رشت استاندارد و درجه یک احداث می شود و امیدواریم شاهد ترغیب مردم به سینما در دوران پساکرونا باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها