پنجره‌های بسته
چطور می‌توانید جلوی به‌روزرسانی‌های اجباری ویندوز ۱۰ را بگیرید؟

پنجره‌های بسته

پرسرعت‌ترین حافظه‌های حالت‌ جامد 2021 برای کامپیوترهای شخصی

سریع و ثابت

حافظه‌های حالت جامد درواقع فلش‌های بسیار حجیمی هستند که می‌توانند کار هارددیسک‌های مغناطیسی قدیمی را انجام دهند. از آنجا که این نوع حافظه هیچ قطعه متحرکی ندارند، سروصدا و حرارت اضافی تولید نمی‌کنند و به خاطر نبود نیاز به هد سوزنی برای خواندن و نوشتن اطلاعات سرعت عمل و پهنای باند فوق‌العاده‌ای دارند.
کد خبر: ۱۳۱۵۷۱۸

در نتیجه حافظه‌های حالت جامد بهترین گزینه برای افزایش سرعت سیستم‌های قدیمی، جابه‌جایی فایل‌های حجیم و کاربرد در سیستم‌های قدرتمند گیمینگ هستند. اما تمام حافظه‌های حالت جامد از پهنای باند یکسانی برخوردار نیستند و بسته به هزینه‌ای که قصد دارید برای ارتقا یا نوسازی سیستم خود بکنید گزینه‌های متفاوتی خواهید داشت. برای سادگی بیشتر کار خریداران احتمالی، تصمیم داریم در این شماره برخی از سریع‌ترین حافظه‌های حالت جامد بازار برای بودجه‌های مختلف را بررسی کنیم تا با ویژگی‌ها و قابلیت‌های رده‌های مختلف قیمتی حافظه‌های حالت‌ جامد در بازار بیشتر آشنا شوید.
 
 

برای حداکثر سرعت
 
سریع و ثابت

شرکت Westen Digital از نام‌های شناخته‌شده در حوزه تولید حافظه‌های دائمی برای کامپیوترهاست که در تولید حافظه‌های SSD هم فعالیت دارد. سری SN 850 این شرکت یکی از سریع‌ترین حافظه‌های SSD موجود برای کاربردهای معمولی (و نه صنعتی مثل استفاده در سرورها) است.
این حافظه در رده M.2 قرار دارد که به خاطر اندازه‌های کوچک‌شان برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای دارای مادربردهای جدید که از PCIe نسل چهارم پشتیبانی می‌کنند، مناسب است.
این حافظه حالت جامد با سرعت خواندن و نوشتن فوق‌العاده سریع خود می‌تواند فایل‌های بسیار بزرگ را در چند ثانیه جابه‌جا کند یا سنگین‌ترین عناوین بازی‌های کامپیوتری را در چشم به‌هم زدنی لود کند. این محصول همچنین به‌‌دلیل سرعت عمل و پهنای باند مثال زدنی خود برای کاربردهایی مثل ویرایش تصویر و کارهای گرافیکی هم انتخاب مناسبی است و طول عمر قابل قبولی دارد.
گرچه نقطه ضعف اساسی این محصول یعنی داغ شدن تحت فشارهای کاری بالا باعث می‌شود برای استفاده از این حافظه علاوه بر سیستم جدیدی که از اتصال PCIe NVMe نسل‌چهارم پشتیبانی کند، نیازمند یک سینک حرارتی در مادربرد سیستم هم باشید.
چرا بخریم: عملکرد عالی، حجم‌های متنوع، گارانتی 5 ساله
چرا نخریم: تحت فشار بالا داغ می‌شود، قیمت بالا
 
 

انتخاب ما

سریع و ثابت

شرکت سامسونگ یکی از نام‌های قدیمی در حوزه حافظه‌های SSD است که حالا با معرفی 980 Pro عرصه رقابت را برای دیگر سازندگان تنگ‌تر از همیشه کرده است.
این محصول یکی از بهترین حافظه‌های SSD کلاس ابعادی M.2 است که ترکیبی از عملکرد مطمئن و سرعت سرسام‌آور را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
سامسونگ در این محصول علاوه بر استفاده از یک پوشش نیکل مخصوص برای کنترل حرارت اضافی تولید شده، از فناوری دیگری به‌نام Intelligent TurboWrite 2.0 هم استفاده کرده که می‌تواند سرعت را به‌صورت مقطعی به‌شکل قابل‌ملاحظه‌ای افزایش دهد.
این حافظه نسبت به محصول قبلی خود یعنی 970 Pro در درازمدت سرعت نوشتن کمی پایین‌تر دارد ولی این نقیصه را با سرعت واکنش باورنکردنی خود پوشش
می‌دهد.
درنتیجه این حافظه باوجود قیمت نسبتا بالای خود بهترین گزینه برای اجرای سریع سیستم‌عامل، برنامه‌ها یا بازی‌های سنگین به‌شمار می‌رود و می‌تواند سرمایه‌گذاری درازمدت بسیار مناسبی برای بهبود عملکرد سیستم شما
به شمار رود.
چرا بخریم: عملکرد عالی، کیفیت ساخت بالا، سیستم رمزنگاری AES سخت‌افزاری 256 بیتی
چرا نخریم: قیمت بالا




بهترین ارزش در برابر قیمت
 
سریع و ثابت

گرچه حافظه‌های حالت جامد با اتصال PCIe نسل چهارم از حداکثر سرعت بسیار چشمگیری برخوردارند، برای بسیاری از کاربران گزینه مناسبی نیستند چون برای استفاده از تمام ظرفیت آنها باید حتما مادربردی داشته باشید که از این استاندارد پشتیبانی کند. البته حافظه‌های جدیدتر با اتصال‌های قدیمی‌ هم سازگار هستند، اما با استفاده از اتصال‌های قدیمی‌تر دیگر امکان بهره‌برداری از تمام پهنای باند آنها را نخواهید داشت. برای این کاربران یک انتخاب مناسب حافظه 970 EVO Plus شرکت سامسونگ است که از فناوری 96 لایه حافظه NAND سه‌بعدی استفاده می‌کند و عملکرد بهتری از 970 Pro و WD SN750 از خود به نمایش می‌گذارد. به‌علاوه این حافظه که اکنون یک محصول نسل قبل محسوب می‌شود کماکان قدرت رقابت با برخی از محصولات مجهز به PCIe نسل چهارم را هم دارد و مهم‌تر از همه این که می‌توانید آن را با یک گارانتی پنج ساله بخرید. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که این حافظه تحت فشارهای سنگین نمی‌تواند سرعت اعلام شده 3500مگابایت بر ثانیه را در خواندن و نوشتن به‌صورت پیوسته حفظ کند.  اگر از این حافظه روی سیستم‌های قدیمی و حتی نسبتا جدید استفاده کنید به‌سرعت متوجه اختلاف قابل‌ملاحظه در عملکرد سیستم و سریع‌تر شدن اجرای برنامه‌ها و انتقال فایل‌های حجیم خواهید شد.
چرا بخریم: قیمت مناسب، فناوری حافظه V-NAND با 96لایه، سرعت قابل قبول
چرا نخریم: افت سرعت در شرایط بار سنگین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها