مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان خبر داد:

رونمایی از برند گردشگری شهری سمنان در سال ۱۴۰۰

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان از رونمایی برند گردشگری شهری سمنان همزمان با دومین هفته فرهنگی سمنان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۵۷۰۴

به گزارش جام جم آنلاین از سمنان، علی اکبر بنی‌اسدی اظهار کرد: امروزه خلق برند گردشگری شهری می‌تواند تحولات زیادی را در توسعه گردشگری شهرها به وجود آورد و رونمایی از برند گردشگری سمنان نیز در راستای توسعه گردشگری این شهر است.

وی با بیان این که دارا بودن برند گردشگری سبب برنامه‌ریزی منظم و مستمر برای رسیدن به یک هدف مشخص می‌شود، گفت: برندسازی یک مقصد گردشگری فقط یک لوگو یا شعار نیست بلکه فرهنگ‌سازی کامل در این زمینه است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان تصریح کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری سمنان به ظرفیت باغ‌ها و باغ راه‌ها با استفاده از نظام آبیاری سنتی سمنان که قدمت بیش از ۷۰۰ ساله دارد توجه ویژه‌ای شد و هشت باغ راه به طول حدود ۱۵ کیلومتر مرمت و بازآفرینی شد و ظرفیت جدیدی را به حوزه گردشگری سمنان اضافه کرد.

وی با بیان این که شهر سمنان دارای ظرفیت‌های مختلف گردشگری در حوزه‌های میراث فرهنگی، طبیعت گردی، سلامت و مذهبی است، خاطر نشان کرد: این شهر در گذشته شهری میان باغ‌ها بوده و کوچه‌باغ‌های متعددی داشته است که هرکدام نام مخصوص خود را دارند اِنجیلا، اسپی پُل، پیش برجم، واسع، میان محله، کُندنه، نی کیژَه و مهر از جمله این نام‌ها است و امروزه با بازآفرینی این باغ راه‌ها به عنوان نخستین مقصد گردشگری شهری و فضای زنده شهر سمنان، تفرجگاه اصلی مردم شهر و پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است.

بنی‌اسدی در خصوص برند گردشگری شهری سمنان گفت: در این برند از نشان درخت «انجیر» و شعار «شهر باغ راه‌های ایرانی» استفاده شده است؛ «انجیر» در شهر سمنان یکی از محصولات باغی است که ریشه در اقتصاد، فرهنگ و وضعیت درآمدی مردم داشته و با توجه به اقلیم منطقه این محصول از جایگاه ویژه‌ای در نزد کشاورزان و مصرف کنندگان قرار دارد.

وی هدف از این اقدام شهرداری سمنان را ساخت هویت مقصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی عنوان و اظهار امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۰ با ریشه کن شدن ویروس کرونا گردشگری شهری و طرح‌های باغ گشت سمنان دوباره رونق پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها