پرونده قتل راننده اتوبوس که قربانی شلیک و ضربه‌ های قمه دو مرد نقابدار شده، با گذشت هفت سال برای دومین بار در دادگاه جنایی تهران رسیدگی شد.
کد خبر: ۱۳۱۵۵۰۱

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، سیزدهم خرداد 93 به پلیس پاکدشت خبر رسید راننده یک اتوبوس به نام محمد پشت فرمان خودرویش در جاده پاکدشت کشته شده‌است.

شواهد نشان می‌داد محمد در حالی که به سمت کریم‌آباد در حرکت بود مورد حمله چند مرد ناشناس قرار گرفته و آنها پس از زخمی کردن وی با ضربه‌های قمه و چاقو با شلیک گلوله دست به قتل زده و گریخته‌اند.

پلیس به تحقیق از آشنایان قربانی پرداخت و به اختلاف‌های محمد با اعضای یک خانواده بر سر معامله زمینی در پاکدشت پی برد.

وقتی در بررسی‌ها مشخص شد مرد جوانی به نام فرشاد که از اعضای همین خانواده بود قبلا محمد را تهدید به مرگ کرده بود وی بازداشت شد ولی خودش را بی‌گناه خواند.

از سوی دیگر پسرعموی فرشاد در بازجویی‌های پلیسی گفت که این مرد چند روز قبل اسلحه‌ای به او داده بود تا آن را پنهان کند.

به این ترتیب و با به دست آمدن سرنخ‌هایی، 9 عضو این خانواده به اتهام مشارکت در قتل بازداشت شدند ولی در بررسی کارشناسان اسلحه‌ شناسی روشن شد اسلحه‌ای که فرشاد به پسرعمویش داده بود تا آن را پنهان کند اسلحه کالیبر 9 بوده در حالی که تیر شلیک شده به قربانی کالیبر 9 نبوده‌است.در حالی که تحقیقات پلیسی تکمیل نشده بود پرونده 9 متهم به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و آنها پای میز محاکمه ایستادند.

در این جلسه فرزندان قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای عاملان جنایت حکم قصاص خواستند. سپس 9 متهم یک به یک به دفاع پرداختند و خود را بی‌گناه خواندند. چهار نفر از آنها ادعا کردند هنگام جنایت در گرمسار بوده‌اند. پنج متهم دیگر نیز هر کدام ادعای جدیدی مطرح کردند.

قضات با توجه به مدارک موجود در پرونده، فرشاد و برادرش را هر یک به 10 سال زندان و پرداخت دیه محکوم کرد. هفت متهم دیگر نیز به اتهام معاونت در قتل به سه سال زندان محکوم شدند. این رای در دیوان‌عالی کشور تایید نشد و متهمان دوباره پای میز محاکمه قرار گرفتند.

اما حکم صادره در دیوان‌عالی کشور تایید نشد و قضات دیوان‌عالی کشور خواستند تا بعد از تکمیل تحقیقات، متهمان بار دیگر محاکمه شوند.

در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده، شاهد ماجرا در جایگاه قرار گرفت و گفت: روز حادثه سوار اتوبوس مقتول در حال رفتن به محل کارم بودم که راننده توقف کرد و دو مرد که صورت‌های خود را پوشانده بودند با اسلحه و قمه وارد اتوبوس شدند و ابتدا مرد قمه به دست ضربه‌ای به راننده زد و بعد مرد مسلح به سر و پای راننده شلیک کرد. من خیلی ترسیده بودم و فقط به یاد دارم، ضاربان قد بلند و با موهای آشفته بودند.

سپس متهمان در جایگاه قرار گرفتند و با انکار قتل مدعی شدند؛ هیچ نقشی در قتل نداشتند و مشخصاتی که شاهد ماجرا می‌گوید با ما یکی نیست.

پس از دفاعیات متهمان، قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها