در ویدئویی که یک شاهد عینی منتشر کرده، ماموران پلیس شهر «سن دیگو» در کالیفرنیا به شکلی وحشیانه یک بی خانمان رو مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس او را بازداشت می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۱۵۳۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس «سن دیگو» در کالیفرنیا از آغاز تحقیقات داخلی درباره اقدام وحشیانه دو مامور خود در مشت زدن به یک شهروند سیاهپوست هنگام بازداشت وی خبر داد.

فردی که این ویدئو را در روز چهارشنبه ضبط کرده گفته که شاهد ضرب و شتم این مرد بی‌خانمان بی آزار از ناحیه سر و پاها بوده است. او گفته که نمی‌توانسته برخورد ماموران پلیس با این مرد را که به ادرار کردن در خیابان متهم شده بود، باور کند.

این شاهد که یک زن ۳۴ ساله است، در این خصوص گفت: من او را همیشه می‌بینم. او بی‌آزار است. فقط بی‌خانمان است.

یک سخنگوی پلیس بعد از انتشار این ویدئو در فضای مجازی، روز پنجشنبه اعلام کرد واحد امور داخلی در حال بررسی و بازبینی دوربین‌های لباس ماموران پلیس حاضر در صحنه است. پلیس همچنین اعلام کرد این مرد بازداشت و به بیمارستان منتقل شد.

این زن در خصوص مشاهداتش گفت که دو مامور پلیس را دید که از خودرو پیاده شدند و به سمت این مرد سیاهپوست رفتند. او گفت که با دیدن این صحنه پریشان شد و تلفن همراه خود را درآورد و از خودروی خود به مدت چهار دقیقه مواجهه آن‌ها با این مرد را ضبط کرد.

وی افزود: آن‌ها (ماموران پلیس) به دنبال تنش‌زدایی نبودند، اگر با آرامش برخورد کرده بودند، اینطور نمی‌شد. ماموران پلیس با هدف زمین زدن او رفته بودند و درگیری پیامدش بود.

اخیراً خانواده‌های ۱۶۵ قربانی وحشیگری پلیس آمریکا از سازمان ملل خواستند تحقیق مستقلی را درباره کشتار مردان و زنان سیاهپوست به دست پلیس آمریکا انجام دهد.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، خانواده‌های قربانیان با حمایت بیش از ۲۵۰ گروه جامعه مدنی از سراسر جهان از جمله اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) امیدوارند بتوانند سازمان ملل را در تلاش‌ها برای مهار خشونت پلیس علیه جوامع آفریقایی آمریکایی شرکت دهند.

این درخواست در پی اعتراضات سراسری و بین‌المللی بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفید پوست در شهر مینیاپولیس مطرح شده است.

پیش از این هم وکلای برجسته حقوق بشر از سراسر جهان بعد از انجام تحقیقات، اعلام کردند که کشتار سیستماتیک و آزار رنگین‌پوستان غیرمسلح به دست پلیس آمریکا به مثابه جنایت علیه بشریت است که باید تحت قوانین بین‌المللی مورد تحقیق و پیگرد قرار گیرد.

در یک گزارش ۱۱۸ صفحه‌ای، کارشناسان حقوق بشر از ۱۱ کشور جهان، آمریکا را به دلیل آنچه سابقه طولانی از نقض قوانین بین‌المللی که در برخی موارد برابر با جنایت علیه بشریت است، مسئول شناختند.

آن‌ها در گزارش مذکور به قتل‌های انجام شده به دست پلیس و همچنین محرومیت از سلامت جسمانی، شکنجه، آزار و اذیت و سایر اقدامات غیرانسانی به عنوان حملات سیستماتیک به جامعه سیاه‌پوستان اشاره کرده‌اند.

این کارشناسان از دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) در لاهه خواستند تحقیقاتی فوری را با هدف پیگرد قانونی ماموران خاطی آغاز کند.

تعداد بازدید : 45

 

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها