انیمیشن‎سازان شرکت خلاق و نوآور «سینما سبز رهام»، انواع انیمیشن در موضوعات مختلف را باکیفیتی برتر و قیمتی مناسب تولید می‎کنند

سینما سبز رهام، پیشرو در انیمیشن‎سازی لرستان

شرکت خلاق و نوآور «بکر اندیش پایدار» دستگاه جدیدی را برای برش های قطعات غیر فلزی ارائه کرده است که دقت بالا و سرعت زیادی دارد

برش‏ های دقیق و سریع با دستگاه وایرکات غیر فلزات

به‌ کارگیری دانشی که در سال‎های تحصیل در دانشگاه می‎آموزیم و همراه‌سازی آن با کمی خلاقیت و پشتکار اتفاقی است که اگر رخ بدهد می‎تواند از ما فردی موثر در زمینه تحصیلی‎مان بسازد.
کد خبر: ۱۳۱۵۲۰۰

به‌ویژه در رشته‎های فنی و مهندسی که به شکلی کاملا مستقیم در تولید و صنعت کشور نقش دارند و می‎توانند با اندکی نوآوری کشور را از ورود کالاهای خارجی بی‎نیاز کنند و برای بسیاری از جوانان شغل ایجاد کنند.

«فرید ملک احمدی» مدیرعامل «شرکت خلاق و نوآور بکر اندیش پایدار» فناور کارآفرینی است که مهندسی مکانیک خوانده و دوره کارآموزی خود را در صنایع مرتبط با سازه‏های فلزی گذرانده است. پس از آن وارد صنایع مختلفی مثل نفت و گاز و دریا شده و تجربه ‏های زیادی در این حوزه‏ها کسب کرده است.

او در تمام این سال‎ها به دنبال شناسایی نیاز روز کشور بوده است. در این مدت به ساخت ابزارهای مختلف صنعتی در کارگاه کوچکش مشغول بوده تا این که با پیشینه فعالیت‎های صنعتی‏اش متوجه نیاز جدی صنایع به دستگاه‎های برش دقیق برای ساخت قطعات غیر فلزی مانند انواع چوب، پلاستیک، لاستیک، کامپوزیت و... می‎شود و مدت زمان زیادی را صرف تهیه دستگاه وایرکات می‏ کند. دستگاهی که برای برش قطعات غیر فلزی به کار می‎رود و دقت و کیفیت کارش در صنعت بسیار مورد نیاز است.

چرا برشکاری دقیق در صنعت اهمیت زیادی دارد؟

به‎طور كلی برای تولید قطعات و تجهیزات به انجام فرآیندهای مختلفی نیاز است كه از آن جمله می‎توان به فرآیند برش اشاره كرد، برش یكی از اولین مراحل تولید محصول در صنعت است كه مواد اولیه را برای عملیات مختلف و در نهایت محصول نهایی آماده می‏ کند.

برش‏ های دقیق و سریع با دستگاه وایرکات غیر فلزات

در این راستا روش‎های مختلفی از جمله برش هوا گاز، برش لیزر، برش آب، برش با دستگاه فرز، برش اره و ... مورد استفاده قرار می‏گیرد كه با توجه به معایب و محدودیت‎هایی که دارد نیاز به روشی جدید ایجاد می کنند.

کارشناسان شرکت بکراندیش پس از بررسی‎های علمی و فنی و مطالعات بازارهای داخلی و خارجی روش نوینی را برای برشکاری مواد غیرفلزی ابداع کردند که در آن با استفاده از سیم برش مخصوص بدون جریان الکتریکی و حرارت، کنترل دستگاه با کامپیوتر(CNC) انجام و انواع قطعات غیرفلزی طبق نقشه به‌صورت دقیق برشکاری می‎شود.

دستگاه‎های وایرکات برای برش دقیق قطعاتی از جنس چوب، کامپوزیت، پلاستیک و مواد معدنی به کار می‎رود.

چالش ‎های تولید محصولات صنعتی

مدیرعامل شرکت بکراندیش پایدار می‎گوید: «چالش‎های کارآفرینی بسیار زیاد است اما یکی از بزرگ‌ترین معضلات استارت‌آپ‎ها معمولا مسأله اعتمادنکردن سرمایه‎گذاران است که در گام‎های اولیه مشکلات زیادی ایجاد می‎کند.ما هم در اوایل راه در تأمین سرمایه دچار مشکل بودیم و سعی کردیم با گرفتن وام کار را پیش ببریم. 10 سال است برای ارتقای کارمان و ماندن در مسیری که انتخاب کردیم تلاش می‎کنیم، سختی‎های فراوانی را از سر گذراندیم ولی سعی کردیم برای علاقه و انگیزه‎ای که داریم باز هم با موانع تولید بجنگیم. واقعیت این است حمایت از چنین ایده‎هایی می‎تواند در خودکفایی ایران و جلوگیری از خروج ارز از کشور بسیار تاثیرگذار باشد اما متاسفانه حمایت‎های لازم را هنوز دریافت نکرده‏ ایم.»

ملک ‏احمدی همچنین تصریح می‌کند: «البته وجود پارک‏های علم و فناوری در کشور و توجهی که به استارت‌آپ‎ها دارند مغتنم است و برای ما هم خیلی کمک‎کننده بوده است. اما نیاز به حمایت‎های بیشتر از کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی همچنان احساس می‌شود.»

مزیت ‎های استفاده از دستگاه وایرکات غیرفلزات

صرفه‎جویی در زمان و انرژی

برش با روش‎های سنتی معمولا انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند و در بعضی موارد نتیجه نهایی اصلا با کیفیت و قابل قبول نیست در حالی که با روش برش‏ سیمی و استفاده از دستگاه‎های جدید، خیلی سریع و بدون اتلاف وقت می‎شود قطعات غیرفلزی را برش داد.

دقت بالا و کاهش ضایعات

با افزایش دقت در برش، محصول نهایی کیفیت بالاتری خواهد داشت و از طرفی ضایعات هم کاهش پیدا می‎کند و این باز هم نوعی صرفه‎جویی در مواد اولیه به حساب می ‏آید.

کاهش هزینه

به دلیل استفاده دقیق از مواد اولیه و کمترشدن برش‎های اضافه، هزینه تمام‌شده کارها نیز پایین می ‏آید. ضمن این که دستگاه وایرکات غیرفلزات حدود یک سوم ارزان‎تر از نمونه ‏های خارجی است که با تکنیک‎ های مختلف دیگر کار می‎کنند.

اشتغال‎زایی

استفاده از دستگاه‎های برش سیمی در کارگاه‎ها و شرکت‎ها می‎تواند نیاز به نمونه‎های خارجی آماده یا دستگاه‎های غیرایرانی را کاهش دهد و برای جوانان ایرانی اشتغالزایی به همراه داشته باشد.

انعطاف‌پذیری بنا به سفارش‎ها

ابعاد دستگاه بنا به سفارش کسب‎و‎کارها قابل تغییر است. عرض دستگاه در حال عادی بین دو تا سه متر است و برای نمونه‎های کوچک‌تر هم ارائه می‎شود. طول دستگاه هم بین دو تا شش متر قابل تغییر است.

کاربری در انواع صنایع

دستگاه‎های وایرکات غیرفلزات قابل استفاده در صنایع نظامی، نفت و گاز، پتروشیمی، دریایی و فولاد
است.

راه‌های ارتباطی با «بکر اندیش پایدار»

وبسایت: bap-co.ir

اینستاگرام:  bekr_andishe_paydar

تلفن تماس: 

۰۳۱۳۳۹۳۱۱۶۵
۰۹۱۳۶۸۰۵۳۷۳

آدرس: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ساختمان ابوریحان، پلاک ۲۵۱

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها