وزیر خارجه آمریکا درگفتگوی تلفنی باوزیر خارجه رژیم صهیونیستی مطرح کرد

درخواست آمریکا برای آتش‌بس میان فلسطین و رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی برخورد یک فروند موشک ضد تانک از نوار غزه به جیپ خود را تایید کرده و منابع درمانی می‌گویند در این حمله یک صهیونیست کشته و سه نفر حداقل مجروح شدند.
کد خبر: ۱۳۱۵۱۹۷

 

الجزیره: برج الشروق در مرکز غزه، پس از چندین حمله موشکی و فرو ریختن بخش هایی از آن، این بار به طور کامل فرو ریخت.

تعداد بازدید : 203

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس:

مجاهد شریف ابو عماد و دوستان پاک او در بهترین ماه ها و در بهترین نبردها که نبرد دفاع از قدس و مسجدالاقصی است به شهادت رسیدند.

امروز با خون و مجاهدت های شجاعانه فرمانده و فرزندان گردان ها و گروه های مقاومت تثبیت شد که غزه سپر قدس است.

مقابله با دشمن صهیونیستی و دفاع از هموطنانمان در غزه ادامه خواهد یافت و هر فرمانده که به شهادت برسد صفی طولانی از فرماندهان که پرچم او را حمل کنند و به راهش ادامه دهند تا پیروزی و آزادسازی محقق شود، وجود خواهد داشت.

مقاومت اراده ای محکم و ید طولایی دارد و برای همه سناریوهای احتمالی آمادگی دارد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی برج «الشروق» را در غزه هدف قرار دادند.

شبکه خبری قدس: اسرائیل از آغاز حمله به نوار غزه هزار و 500 واحد مسکونی و هفت مدرسه را هدف قرار داده و خسارت های وارد شده میلیون ها دلار است.

دیپلمات‌ها به خبرگزاری فرانسه گفتند که شورای امنیت به دلیل مخالفت آمریکا موفق به صدور بیانیه علیه جنایات رژیم صهیونیستی نشده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:

انتقال سفارت به قدس و کوچاندن ساکنان این منطقه و نیز طرح های شهرک سازی سبب شعله ور تر شدن آتش جنگی می شود که پیشتر شعله ور شده بود.

بحران انسانی و داخلی در اسرائیل به غزه و قدس صادر می شود.

سیاست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به طور رایگان، این رژیم را بر سیاست هایش گستاخ کرده است.

باید یک نیروی بین‌المللی برای محافظت از فلسطینی‌ها ایجاد شود. جامعه بین‌المللی باید به اسرائیل بابت اقداماتش علیه فلسطینی‌ها درسی «بازدارنده» بدهد.

سخنگوی حماس در بیانیه‌ای از ملت فلسطین دعوت کرد تا اجتماع بزرگی را در روز عید فطر مسجد الاقصی تشکیل دهند.

«محمد حمادة» در این خصوص گفت گفت: «ما به مردم خود در قدس، مناطق اشغالی و کرانه باختری به خاطر تلاش و جهاد شما تبریک می‌گوییم و برای این تصویر درخشانی که از خود در مقابله با اشغالگری در تمام شهرهای فلسطین نشان دادید، درود می‌فرستیم. شما به نوبه خود در نبرد سیف القدس سهیم بوده‌اید. ما شما را به قیام و حرکت به سمت مسجد الاقصی و بسیج عمومی در آنجا و شرکت در نماز عید فطر دعوت می‌کنیم و تا روز جمعه را هم که روز بسیج و اعتکاف برای دفاع از مسجد الاقصی است، در آنجا بمانید. قیام و حرکت شما به سمت مسجد الاقصی پیمان وفاداری به خون پاک شهدای غزه عزیز و تاکید بر ادامه راه آزادسازی است. شما مسجد الاقصی را هرگز تنها نخواهید گذاشت.

سخنگوی حماس همچنین از همه ملت فلسطین خواست در فراخوان فجر عظیم شرکت کرده و سحرگاه هر روز را با حضور برای اقامه نماز صبح در مسجد الاقصی، لحظه تجدید بیعت با قدس و مسجد الاقصی قرار دهند.

حزب الله:

به منظور حمایت از مردم فلسطین خواستار برآوردن تکبیر در مناره‌های مساجد در ساعت ۹:۳۰ دقیقه شب هستیم.

رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا:

باید فشارهای بین المللی به اسرائیل برای توقف خشونت علیه فلسطینی ها به کار گرفته شود.

باید اقدامی برای مجبور کردن اسرائیل به توقف نقض قوانین از سوی شهرک نشین ها صورت پذیرد.

فرمانده ارشد گردان‌های قدس:

شهادت رهبران مقاومت در این زمینه، نشانگر وضعیت انسجام بین فرماندهی و ملت است.

ما به نتانیاهو و فرماندهان ارتش شکست خورده او می گوییم که جناح های مقاومت برنامه‌های خود را طراحی و خود را آماده کرده اند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، موسی ابومرزوقعضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (چهارشنبه)، پس از حملات راکتی و موشکی گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین به سمت سرزمین‌های اشغالی خبر داد که طرف‌های اروپایی از این جنبش خواسته‌اند که حملات خود را متوقف کنند.

وی در این راستا افزود: اروپایی‌ها با ما ارتباط برقرار کردند و به ما این موضوع را ابلاغ کردند که موشک‌های کوتاه‌برد خود را متوقف کنیم در غیر این صورت آن‌ها در سازندگی غزه مشارکت نخواهد کرد.

ابو مرزوق ادامه داد: به آن‌ها گفتم که [شلیک]موشک‌های کوتاه‌برد را متوقف می‌کنیم و از موشک‌های دوربُرد استفاده خواهیم کرد.

وزارت بهداشت فلسطین:

شمار شهدای غزه به ۵۶ نفر افزایش یافت که ۱۴ نفر از این افراد کودکان و ۵ نفر دیگر زنان هستند.

شمار مجروحان به ۳۳۵ نفر رسیده است.

 

تلویزیون رژیم صهیونیستی: 

شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی «دلتا» و «آمریکن ایرلاینز» به سبب اوضاع امنیتی ملتهب و درگیری‌ها در اراضی اشغالی، پروازهای خود از واشنگتن به تل آویو را لغو کرده‌اند.

شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» امروز به دلیل وضعیت امنیتی پروازهای خود به تل آویو را لغو کرد.

تعلیق فعالیت سکوی گازی رژیم صهیونیستی

یدیعوت آحارنوت:

فعالیت‌های کارکنان در سکو گاز نزدیکی سواحل غزه به حالت تعلیق در آمده است.

این اقدام پس از تشدید حملات موشکی گردان‌های قسام به تاسیسات انرژی رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

در حالی ارتش رژیم اشغالگر مدعی است ۴ فرمانده حماس را به شهادت رسانده است، گردان‌های القسام اعلام کردند نظامیان صهیونیست یکی از فرماندهان نیروهای غزه به نام «عیسی ابو عماد» را شهید کردند.

گردان‎ های «ابوعلی مصطفی»، می‎گویند امشب شماری دیگر از راکت‎ها به سمت شهر بئرالسبع شلیک خواهند شد.

در این حملات منطقه «المخابرات» در غرب شهر غزه 7 بار توسط جنگنده های اسرائیلی بمباران شد و یکی از اهداف بمباران شده یک خانه مسکونی بوده است.

گردان‌های القسام اعلام کردند که، سکوی گاز رژیم صهیونیستی در سواحل غزه را مورد هدف قرار دادند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که لحظاتی قبل ۱۵ راکت به سمت دیمونا شلیک کرده است.

آژیر خطر در منطقه دیمونا و اوواکیم به صدا درآمد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت: حماس قواعد درگیری را شکست. شلیک موشک‌های حماس به شهرک‌های قدس ایجاب می‌کند که اسرائیل محاسبات خود را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهد. واقعیت آن است که سیاست‌های اسرائیل در موارد مختلف مانند مقابله با ایران شکست خورد و اکنون این موضوع در مقابله با فلسطین صدق می‌کند.

حساب کاربری خبرگزاری یونیوز به نقل از رسانه های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در سدیروت و صدای آژیر خطر در عسقلان، اسدود و مناطق گسترده دیگر خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که شمار شهدای غزه به ۵۳ نفر افزایش یافته که از این تعداد ۱۴ نفر کودکان و ۳ نفر زنان هستند؛ شمار مجروحان به ۳۲۰ نفر افزایش یافته است.

الجزیره:

به دنبال شدت حملات مقاومت فلسطین بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از کابینه نتانیاهو خواست وضعیت اضطراری را تا دو هفته در اراضی اشغالی تمدید کنند.

گانتس پیشتر ادعا کرده بود «آتش بس» فقط در صورت « آرامش پایدار » امکان پذیر است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که برای بررسی وضعیت شهر«عکا» به این شهر سفر خواهد کرد

آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

خبرنگار الجزیره:

نظامیان رژیم صهیونیستی با توپخانه سنگین شروع به هدف قرار دادن نوار غزه کردند.

گردان‌ های قسام لحظاتی پیش ۵۰ موشک و راکت به سمت شهر اشغالی اشدود شلیک کرد.

گردان‌های الناصر صلاح‌الدین با موشک پایگاه هوایی حتسريم ارتش رژیم صهیونیستی در صحرای نقب اشغالی را هدف گرفت.

کرملین با انتشار بیانیه ای، ضمن ابراز نگرانی در مورد افزایش شمار تلفات غیرنظامی، خواستار توافق فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی برای آتش بس براساس قطعنامه های شورای امنیت شد.

سخنگوی «سرایا القدس» از شهادت سه فرمانده یگان موشکی این گردان با نام های «فهیم الملوک»، «کمال قریقع» و «محمد ابوالعطاء» خبر داد.

به گزارش «المیادین»، آژیر هشدار در مناطق صهیونیست نشین مجاور نوار غزه مانند «اشدود» و «عسقلان» به صدا درآمد.

الجزیره:

اداره بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی در این منطقه به ۴۸ تن از جمله ۱۴ کودک و سه زن رسید. شمار زخمی‌ها هم به ۳۰۴ تن رسیده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، تعداد شهدای این منطقه به رقم ۴۸ نفر رسید که ۱۴ نفر آنان کودک و ۳ نفرشان زن هستند. ۳۰۴ نفر نیز دچار جراحت با سطوح مختلف شده اند.

اشغالگران صهیونیست، غیرنظامیان فلسطینی را که برای برگزاری مراسم عید فطر آماده می شوند، مورد حمله قرار می دهند.

بیانیه دفتر آیت الله سیستانی: مرجعیت دینی بار دیگر حمایت قاطع خود را از ملت مقاوم فلسطین اعلام می‌کند و از ملت‌های آزاده دنیا می‌خواهیم به یاری فلسطینی‌ها در باز گرداندن حقوق غصب شده‌شان بشتابند.

درگیری ها در مسجدالاقصی و سایر مناطق اشغالی نشان دهنده پایداری و صلابت فلسطینیان در برابر رژیم اشغالگر است.

در پی تشدید عملیات موشکی مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی قصد دارد نشست کابینه امنیتی را به جای ساعت ۹ شب ساعت ۵ بعدازظهر برگزار کند.

براساس اعلام منابع آگاه، صهیونیست ها قصد دارند تا پایان عید فطر به حملات خود علیه نوار غزه ادامه بدهند.

«رجب طیب اردوغان»، رییس جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه، تلفنی در مورد تحولات فلسطین با یکدیگر رایزنی کردند.

«فاتو بنسودا»، دادستان دادگاه کیفری بین المللی، گفت «من با نگرانی شدید، تشدید خشونت ها در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی و نوار غزه و نیز جنایات جنگی را طبق اساسنامه رم دنبال می کنم.»

سخنگوی «حماس» گفت «مصر، قطرو جامعه بین المللی در حال گفت و گو با حماس و اشغالگران برای برقراری آتش بس هستند.»

وی همچنین با اشاره به اصابت موشک های مقاومت به اهدافشان در اراضی اشغالی گفت «گنبد آهنین یک توهم است؛ بمباران تل آویو توسط مقاومت فلسطین از بزرگ ترین تحولات در تاریخ مناقشه طرفین است.»

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز»، وزیر جنگ این رژیم بر ادامه حملات علیه نوار غزه تاکید و با برقراری آتش بس مخالفت کردند.

دادگاه رژیم صهیونیستی بر اساس یک گزارش محرمانه دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی این رژیم، حکم تخلیه محله شیخ جراح از ساکنان فلسطینی آن را تحت فشار تنش‌ها و گروه‌های مقاومت به تعویق انداخت.

خبرنگار المیادین گفت هواپیما‌های رژیم صهیونیستی محله الشجاعیه را هدف حمله قرار دادند. در حمله به محله الشجاعیه هم یکی از منازل فلسطینیان هدف قرار گرفت.

وزارت بهداشت غزه ظهر امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به منطقه غزه تاکنون ۴۳ تن به شهادت رسیده و ۲۹۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که ۱۳ تن از شهدا، کودک هستند.

 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) از شلیک شدن یک فروند موشک ضد تانک «کورنت» از نوار غزه به سمت نظامیان خود خبر داد.

خبرنگار روزنامه «جروزالم‌پست» در این باره گزارش داد که این موشک به یک خودروی جیپ ارتش اسرائیل در منطقه «نتیف هعسرا» برخورد کرده است.

نشریه «یدیعوت آحارونوت» نیز به نقل از منابع درمانی نوشت، سه صهیونیست در این عملیات مجروح شدند که حال دو نفر از آنها وخیم است.

خبرنگار «تایمز اسرائیل» در ادامه گزارش داد که به فاصله کوتاهی بعد از شلیک موشک کورنت و هدف قرار گرفتن جیپ صهیونیست‌ها، مقاومت غزه در حال شلیک خمپاره و راکت به محل برخورد است.

همزمان منابع محلی خبر دادند که آژیرهای هشدار در شهرک صهیونیست‌نشین نتیف هعسرا واقع در شمال نوار غزه به صدا درآمده است.

شبکه «المیادین» گزارش داد گردان‌های «عزالدین القسام»، شاخه نظامی حماس، در بیانیه‌ای مسئولیت شلیک این موشک ضد تانک به جیپ ارتش اسرائیل را برعهده گرفته است.

دقایقی بعد ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که دومین موشک کورنت نیز از نوار غزه به سمت آنها شلیک شده است.

گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که در عملیات شلیک دومین موشک ضد تانک، دو صهیونیست مجروح شده‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی دقایقی بعد به نقل از منابع بیمارستانی اعلام کرد یکی از صهیونیست‌هایی که در این حمله مجروح شده بود، به هلاکت رسید.
 
 
همزمان رسانه‌های اسرائیلی از حملات شدید توپخانه‌ای و هوایی ارتش این رژیم به منطقه‌ای که موشک‌های کورنت از آن شلیک شده، خبر دادند.

حملات جدید و گسترده گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه به تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین، این رژیم را به برگزاری دوباره جلسه کابینه امنیتی واداشت. 

بعد از حملات بی‌رحمانه و جنایتکارانه توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینیان بی‌گناه، ارتش این رژیم از شلیک شدن بیش از یک‌هزار فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی طی دو روز اخیر خبر داد.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند تاکنون حداقل پنج صهیونیست در این عملیات‌ها به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر از آنها نیز مجروح شدند.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز امروز از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواست به مقابله با رژیم اشغالگر با امکانات در دسترس ادامه دهند تا این رژیم به تجاوزات خود به مقدسات و ملت فلسطین پایان دهد.
 
شلیک دو موشک ضد تانک از نوار غزه/ جیپ صهیونیست‌ها منهدم شد  +عکس
شلیک دو موشک ضد تانک از نوار غزه/ جیپ صهیونیست‌ها منهدم شد  +عکس
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها