حقوق و دستمزد ازجمله بخش های مهم در هر شرکت می باشد و کارفرمایان باید کنترل بسیار دقیقی بر روی حقوق و دستمزد شرکت خود داشته باشد. به علاوه کارمندان هر سازمان انتظار دارند که حقوق و مزایای آن ها به صورت دقیق و منظم محاسبه شود. با توجه به اهمیت بالای بخش حقوق و دستمزد در سازمان ها، کارفرمایان نیاز به یک نرم افزار حقوق دستمزد کارآمد جهت انجام محاسبات حقوق و دستمزد پرسنل خود دارد.
کد خبر: ۱۳۱۵۱۴۷

در این مقاله ابتدا به معرفی ویژگی های نرم افزار حقوق و دستمزد خوب می پردازیم و سپس 7 مورد از بهترین نرم افزارهای حقوق و دستمزد در ایران را به شما معرفی می کنیم.

ویژگی های یک نرم افزار حقوق دستمزد خوب

در حال حاضر تعداد نرم افزارهای حقوق و دستمزد تحت وب و تحت ویندوز زیاد می باشد. اما سوال این است که بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد کدام است؟ یا من چطور بهترین نرم افزار حقوق دستمزد را انتخاب کنم؟

در پاسخ به سوالات این چنینی باید بگوییم که اغلب نرم افزار های حقوق و دستمزد دارای یک سری قابلیت های مشابه هستند، اما تعداد قابلیت های کارآمد تر، نوع بانک اطلاعاتی، سرعت بالا، رابط کاربری مناسب، رفع نیازهای کاربران و ... از جمله معیار هایی هستند که سبب ایجاد تفاوت بین بهترین نرم افزار حقوق دستمزد و سایر نرم افزارهای حقوق دستمزد می شوند.

اگر بخواهیم به صورت جزئی تر بهترین نرم افزار حقوق دستمزد را بررسی کنیم، باید ویژگی های اصلی این نرم افزارها را بشناسیم. در این بخش به معرفی مهم ترین ویژگی های نرم افزار حقوق و دستمزد خوب می پردازیم.

امکان محاسبه حقوق با عوامل حقوق پیچیده

یکی از ویژگی های بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد محاسبه حقوق می باشد. قطعا هر شرکت برای مزایا و کسورات کارمندان خود عوامل حقوقی متعددی در سیستم حقوق دستمزد تعریف می نماید، تعداد بالای این عوامل سبب پیچیدگی محاسبات حقوق می شود. بنابراین یک نرم افزار حقوق و دستمزد کارآمد باید قادر باشد با استفاده از عوامل حقوق پیچیده حقوق را به صورت صحیح محاسبه نماید.

محاسبه عیدی و سنوات نیز پس از محاسبه حقوق ازجمله مزایای قابل توجه کارمندان می باشد، که این نرم افزار باید توانایی محاسبه آن را داشته باشد.

تهیه لیست مالیات حقوق

یکی از مباحث مهم در حسابداری حقوق و دستمزد مالیات حقوق است، که بر اساس نرخی که اداره مالیات تعیین می نماید و میزان حقوق کارمندان محاسبه می شود. بنابراین بهترین نرم افزار حقوق دستمزد باید بتواند در زمان محاسبه حقوق کارمندان لیست مالیات را آماده نموده و مبلغ مالیات حقوق هر فرد را در فیش حقوقی وی ثبت کند، ارسال مالیات حقوق حداکثر سی روز پس از پرداخت حقوق کارمندان توسط حسابدار باید ارسال شود.

با توجه به این که کارفرمایان می توانند لیست مالیات حقوق کارمندان خود را در سایت اداره مالیات بارگذاری نموده و مالیات کارمندان را پرداخت نمایند، نیاز به یک نرم افزار حقوق و دستمزد خوب دارند که لیست حقوق را مطابق با استاندارد های اداره مالیات ارائه نماید.

تهیه لیست بیمه حقوق

تمام کارفرمایان موظف هستند که هر ماه مبلغ حق بیمه کارمندان خود را محاسبه نموده و پرداخت نمایند. مبلغ بیمه هر فرد با توجه به میزان حقوق دریافی وی تعیین می شود. کارفرمایان می توانند به صورت آنلاین لیست بیمه تامین اجتماعی کارمندان خود را در سامانه اداره بیمه تامین اجتماعی بارگذاری نموده و مبلغ حق بیمه کارمندان را پرداخت کنند.

محاسبه بیمه حقوق و ارائه لیست بیمه حقوق پرسنل مطابق استاندارد های تامین اجتماعی از جمله قابلیت های بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد می باشد که کارفرمایان را برای تهیه این نرم افزار ترغیب می نماید.

صدور احکام حقوقی به صورت شناور

هر شرکت با توجه به ماهیت خود و شرایط کارکنان ساعات کار و مزایای مشخصی را برای کارکنان درنظر می گیرد. برخی از کارکنان به صورت پاره وقت، برخی تمام وقت، برخی دورکار و برخی به صورت پروژه ای استخدام شده و با توجه به نوع استخدام مزایای مختلفی دریافت می نمایند.

قابلیت ثبت انواع احکام حقوقی برای پرسنل یکی از ویژگی هایی می باشد، که برای انتخاب هدفمند نرم افزار حقوق و دستمزد مورد توجه قرار می گیرد.

سطح امنیت بالا

یک نرم افزار حقوق و دستمزد باید دارای سطح امنیتی مناسبی باشد، که افراد سودجو نتوانند وارد نرم افزار بشوند و از اطلاعات مالی پرسنل سوء استفاده نمایند. بهترین نرم افزار حقوق دستمزد باید از امکانات رمزنگاری مناسبی برخوردار باشد، که فقط کاربران مجاز بتوانند از آن استفاده کنند. (معمولا فقط مدیرعامل شرکت و کارمندان بخش پرسنلی و حقوق دستمزد به نرم افزار حقوق و دستمزد دسترسی دارند.)

معرفی 7 بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد ایران

تعداد نرم افزارهای حقوق دستمزد تحت ویندوز و تحت وب بسیار زیاد می باشد، اما ما در این بخش به معرفی 7 مورد از بهترین نرم افزارهای حقوق و دستمزد در ایران می پردازیم.

 

معرفی 7 بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد معروف در ایران

 

1. نرم افزار حقوق و دستمزد فرداد

نرم افزار حقوق و دستمزد فرداد یکی از بهترین نرم افزارهای حقوق دستمزد ایران است ، امکان ثبت اطلاعات پرسنل و پیوست اسناد و مدارک پرسنل در سیستم، صدور انواع احکام پرسنلی به صورت تکی و گروهی، استفاده از انواع عوامل حقوقی و فرمول های پیچیده جهت محاسبه تمام مزایای پرسنل ازجمله حقوق، عیدی، سنوات و بازخرید مرخصی، محاسبه مالیات و بیمه حقوق مطابق قوانین اداره کار، صدور فیش حقوقی و ارسال فیش حقوقی پرسنل به آدرس ایمیل و یا تلگرام آن ها، ارائه لیست بیمه و لیست مالیات مطابق استاندارد های سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیات کشور و ... را دارد.

شرکت هایی که برای پرسنل خود وام و پس انداز درنظر می گیرند و یا قصد دارند برخی از دریافتی های پرسنل خود را در قالب عوامل بین ماه پرداخت کنند، می توانند اطلاعات مربوط به وام، پس انداز و محاسبات بین ماه را در سیستم ثبت نموده و در نهایت به صورت اتوماتیک اسناد حسابداری حقوق دستمزد را صادر نمایند.

fardadgroup.com

2. نرم افزار حقوق و دستمزد سپیدار

نرم افزار حقوق و دستمزد سپیدار دیگر نرم افزار حقوق دستمزد خوب می باشد که دارای قابلیت ثبت اطلاعات پرسنلی، ثبت قرارداد پرسنل، تهیه دیسکت بیمه و بانک مطابق با استانداردهای مورد پذیرش سازمان بیمه و مالیات، محاسبه مالیات حقوق به 4 روش، تهیه دیسکت پرداخت حقوق برای بانک مورد نظر کاربر، ثبت اطلاعات مربوط به وام ها و اقساط آن ها، محاسبه حقوق پرداختنی، صدور اتوماتیک اسناد حسابداری حقوق دستمزد و ... می باشد.

sepidarsystem.com

3. نرم افزار حقوق و دستمزد آرین سیستم

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای حقوق دستمزد نرم افزار حقوق و دستمزد آرین سیستم که کاربر می تواند اطلاعات پرسنل را در سیستم ثبت نمود، اسناد و مدارک پرسنل را پیوست کرده و سپس برای پرسنل با توجه به نوع استخدام آن ها حکم پرسنلی ثبت نموده و میزان حقوق و مزایای پرسنل را مشخص نماید. پس از ثبت احکام پرسنلی می توان کارکرد ماه پرسنل را در سیستم ثبت نموده و برای پرسنل محاسبه حقوق و محاسبه بین ماه انجام داد.

امکان محاسبه عیدی و سنوات، تهیه دیسکت بیمه و مالیات مطابق با استانداردهای سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیات، تعریف شیفت های کاری ارسال فیش حقوقی، صدور اتوماتیک اسناد حسابداری، دریافت اطلاعات کارکرد از دستگاه حضور و غیاب و ... از دیگر ویژگی های برتر نرم افزار حقوق و دستمزد آرین سیستم هستند.

لازم به ذکر می باشد که نرم افزار حقوق و دستمزد آرین سیستم دارای دو نسخه تحت وب و تحت ویندوز می باشد.

ariansystem.net

4. نرم افزار حقوق و دستمزد هلو

در نرم افزار حقوق و دستمزد هلو می توان اطلاعات فردی و شغلی پرسنل واحکام پرسنلی را ثبت نمود، سپس با ثبت اطلاعات کارکردی پرسنل برای آن ها محاسبه حقوق انجام داده و لیست حقوق تهیه نمود. تهیه لیست مالیات، بیمه و احکام، تنظیم جدول مالیاتی، طراحی گزارشات، معرفی محل انجام پروژه، تهیه دیسکت بیمه، دیسکت مالیات، دیسکت بانک و تسویه حساب پرسنل جزء سایر ویژگی های برتر نرم افزار حقوق دستمزد هلو می باشند، که سبب تسریع کار حسابداران می گردند.

holoo.co.ir

5. نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست

یکی دیگر از بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد ، نرم افزار پیوست می باشد که امکان تعریف عوامل حقوق به صورت نامحدود، محاسبه حقوق به صورت انفرادی و گروهی، پرداخت های بین ماه و محاسبات معوقات حکمی را فراهم می آورد. کسر اقساط وام های پرداختی به پرسنل به صورت ماهیانه، قابلیت انتقال اطلاعات کارکرد، احکام و سایرعوامل مزایای پرسنل از اکسل به نرم افزار، محاسبه عیدی، سنوات و بازخرید مرخصی، ارائه انواع گزارشات مقایسه ای در تاریخ دلخواه، ارائه لیست های پرداخت بانک با فیلتر های دلخواه، ارائه خروجی های چاپی، گزارشات بیمه، مالیات و ... از دیگر ویژگی های برتر نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست می باشند.

payvast.com

6. نرم افزار حقوق و دستمزد شایگان

نرم افزار حقوق و دستمزد شایگان امکان ثبت ورود اطلاعات کاربری، تعیین گروه های امنیتی، پشتیبان گیری اتوماتیک از داده ها به صورت روزانه، تعریف و تنظیم عوامل قانونی ازقبیل ماموریت، اضافه کاری، حق اولاد، محاسبه حقوق و محاسبه مجدد حقوق به منظور بررسی مالیات پرداخت شده، طراحی لیست بیمه، مالیات، فیش حقوقی، قابلیت نگهداری اطلاعات درجریان، تکمیلی و پزشکی پرسنل، تعریف وام و پس انداز، تعریف پارامترهایی ازقبیل سقف عیدی و جدول مالیاتی، تخصیص دسترسی به کاربران و ... را برای کاربران خود فراهم می آورد. که ششمین مقام از بهترین نرم افزار حقوق دستمزد ایران را گرفته است.

shygunsys.net

7. نرم افزار حقوق و دستمزد شماران سیستم

آخرین نرم افزار در لیست بهترین نرم افزارهای حقوق و دستمزد ایران شماران سیستم است که به کاربر این امکان را می دهد که اطلاعاتی ازقبیل مزایا، کسورات و ... را در سیستم تعریف نموده و سپس با توجه به استراتژی سازمان شرایط ثبت اطلاعات کارکرد پرسنل، محاسبه حقوق، پرداخت، تسویه حساب و ... را تعریف نماید. صدور اتوماتیک سند حقوق دستمزد جزء قابلیت های بسیار مهم این نرم افزار می باشد.

یکپارچگی با بخش های دیگر، محاسبه عیدی و سنوات و بازخرید مرخصی، ارائه گزارش مقایسه ای، ارائه گزارشات مدیریتی، ارائه خلاصه لیست سالانه حقوق، تهیه فایل بیمه و مالیات جهت ارائه به سازمان بیمه و مالیات، تهیه فایل پرداخت بانک جهت ارائه به بانک، محاسبه تسویه حساب پرسنلی که ترک کار خورده اند و ... از دیگر ویژگی های نرم افزار حقوق دستمزد شماران سیستم می باشند.

shomaran.com

نتیجه گیری:

ما در این مقاله به معرفی 7 مورد از بهترین نرم افزارهای حقوق و دستمزد پرداختیم. در صورتی که به دنبال بهترین نرم افزار حقوق دستمزد در ایران هستید حتما به ویژگیهای گفته شده برای نرم افزار مورد نظر دقت کنید و حتما دمو نرم افزارهای مورد نظر را از شرکت مورد نظر دریافت نمائید. در صورتی که نظر و یا پرسشی درباره این مقاله دارید، از طریق درج کامنت با ما در ارتباط باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۶ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها