با هدف افزایش همکاری بانک ملی وصنایع آذربایجان شرقی صورت گرفت

بازدید سه روزه مدیران ارشد بانک ملی ایران ازصنایع موفق آذربایجان شرقی

بانک ملی همواره نگاهی جدا از یک بنگاه اقتصادی به جامعه و مردم شریف ایران اسلامی داشته و سعی نموده است تا در شرایط مختلف، حضور خود را در کنار آحاد جامعه حفظ نموده و دوشادوش آنها  بخشی از منابع خود را صرف امور فرهنگی و اجتماعی نماید.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۸۲


به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، در همین راستا، این مجموعه برای خود وظیفه ای تحت عنوان مسئولیت های اجتماعی سازمانی تعریف نموده است و اقداماتی از قبیل حمایت از کودکان، حمایت از طرح های فرهنگی و علمی، حمایت از طرح های ورزشی، آزادسازی زندانیان دیه، طرح های عام المنفعه و مدرسه سازی را در این راستا به انجام رسانیده است. بانک ملی استان آذربایجان شرقی نیز در راستای اجرای همین مسئولیت های اجتماعی اقدام به اجرای طرح کمک های مومنانه طی مراسمی نمود که در این طرح بیش از 1000 بسته معیشتی برای توزیع در میان نیازمندان تهیه شد. در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی فقیه رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، عادل غلامی رییس امور شعب بانک ملی استان آذربایجان شرقی، علی جهانگیری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی و محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی  برگزار شد، به حفظ کرامت و عزت نفس نیازمندان در کمک رسانی به آنها تاکید شد.

مسئولیت های اجتماعی از مهمترین مسئولیت های ماست

رییس امور شعب بانک ملی استان آذربایجان شرقی در مصاحبه اختصاصی به جام جم گفت:« مسئولیت های اجتماعی بانک ملی ایران یکی از مهمترین مسئولیت های قانونی این بانک می باشد که ما تمام تلاش خود را به کار می بریم تا به بهترین نحو آن را به انجام برسانیم. در اجرای این مسئولیت اجتماعی همین امر که بتوانیم رونق اقتصادی ایجاد نماییم و چند نفر بیشتر از نعمت اشتغال بهره مند گردند، به موفقیت دست یافته و توانسته ایم امنیت اجتماعی را برای جامعه به ارمغان آوریم. مسئولیت های اجتماعی ما در قالب های مختلف از قبیل مدرسه سازی، کمک های مومنانه و حمایت از اقشار آسیب پذیر انجام می پذیرد. بانک کارگشایی در سال 1399 بیش از 35هزار فقره تسهیلات 20 میلیون ریالی و 100 میلیون ریالی در قبال گرو گذاری طلاجات به اقشار آسیب پذیر  پرداخت نموده است. شعبه کارگشایی سراسر شمال غرب کشور و استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان را تحت پوشش قرار داده و هموطنان عزیز از این استانها مراجعه نموده و از این تسهیلات استفاده می نمایند. استقبال از شعبه کارگشایی به حدی زیاد بود که هموطنان عزیز از ساعات آغازین صبح برای استفاده از خدمات این بانک صف میکشیدند که برای ساماندهی این مساله و صرفه جویی در وقت هم میهنان و حفظ سلامتی آنها در شرایط همه گیری کرونا، نوبت دهی تلفنی را راه اندازی نمودیم. روزانه حداقل 500 نفر از تسهیلات این شعبه که در قالب قرض الحسنه می باشد استفاده می نمایند.»

 عادل غلامی ادامه داد:« امسال در طرح کمک های مومنانه که با همکاری و مشارکت همکاران عزیزم در بانک ملی اجرا شده است، تعداد 1050 بسته معیشتی به ارزش هر بسته 350 هزارتومان و به ارزش جمعا بیش از 365 میلیون تومان در سراسر استان آذربایجان شرقی تهیه شده است. در این طرح همکاران به صورت خودجوش و داوطلبانه، یک روز از حقوق دریافتی خود را به تهیه این اقلام اختصاص دادند. این بسته ها در تمام شهرهای استان توزیع شده و با احترام و رعایت کرامت انسانی به نیازمندان تحویل می گردد. ما مسئولیت اجتماعی زیادی داریم و همه همکاران متعهد شده ایم که برای انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف و فهیم کشورمان اگر مسئولیتی به ما محول شده آن را به نحو در احسن به انجام برسانیم و از این فرصت به نحو احسن استفاده نماییم. در پایان بر خود لازم میدانم که از تمامی همکارانی که در این طرح شرکت نمودند، تشکر و قدردانی نمایم و امیدوارم این اقدام مجموعه بانک ملی در پیشگاه حق تعالی مورد قبول قرار گیرد.»

حضور پرشور مردم در مواسات مومنانه

حجت الاسلام والمسلمین سید علی فقیه رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به خصوص اجرای طرح کمک های مومنانه به جام جم گفت:« مردم ما همیشه پای کار بوده اند و در مدتی که کشور با بیماری کرونا دست و پنجه نرم میکند، نشان دادند که در عرصه های مختلف، جانانه از رهبر انقلاب تبعیت و پیروی می نمایند. کمک های مومنانه و مواسات یکی از همین عرصه هاست که اگر چه نمی توانم آمار دقیقی از آن ارایه دهم اما به یقین میگویم مشارکت مردم به حدی زیاد بوده است که خوشبختانه توانسته نیاز جامعه را رفع نماید. حضور پرشور مردم در مواسات مومنانه بر امنیت جامعه نیز اثر گذار بوده است، به این سبب که در این عرصه تنها کمک به فقرا مطرح نیست، بلکه تامین امنیت و ایجاد اشتغال و رفع  برخی احتیاجات مردم انجام می پذیرد. این اقدامات در اعتقادات ما ریشه داشته و تنها یک اشاره از رهبر معظم انقلاب کافی بود تا مردم به فرمایشات ایشان جامه عمل بپوشانند.»

علی جهانگیری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی که در این مراسم شرکت کرده بود به جام جم گفت:« این مراسم بسیار خوبی بود و اقدامی که مجموعه بانک ملی انجام داده اند بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است. این مساله که این کمک ها به صورت داوطلبانه، توسط همکاران انجام شده است و از منابع دولتی در این طرح هزینه نشده، بسیار مهم و قابل توجه است. امیدوارم این نیکوکاری از همکاران محترم بانک ملی مورد قبول خداوند قرار گرفته و توشه ای برای آخرت آنها باشد.»

بانک ملی، پیشگام در کمک به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی در این مراسم گفت:« بر خود لازم میدانم که از زحمات بی دریغ مجموعه بانک ملی که همواره در خصوص کمک به محرومین و نیازمندان پیشگام هستند، قدردانی نمایم. این مجموعه وزین در کنار بسته های معیشتی که هر ساله در استان توزیع می نمایند در زمینه ایجاد اشتغال، وام های ودیعه مسکن و وام های کارگشایی نیز همکاری تنگاتنگی با کمیته امداد امام خمینی(ره) دارند. بانک ملی ایران به تنهایی بیش از 50 درصد وام های تبصره 16 استان که به ایجاد اشتغال نیازمندان اختصاص دارد را پرداخته می نماید. از دیگر اقدامات بی نظیر بانک ملی، نقش پر رنگ این مجموعه در پرداخت وام های ودیعه مسکن بود، که اگر امسال پرداخت نمی شد شاید شاهد صحنه های زیادی از خیابان خوابی و چادر خوابی قشر ضعیف جامعه در استان آذربایجان شرقی بودیم.در زمینه وام های کارگشایی، کمیته امداد امام خمینی در استان آذربایجان شرقی نزدیک به 16 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای آسیب دیدگان پرداخت نموده که بخش عمده این وام ها را نیز بانک ملی تقبل نموده است.»

محمد کلامی با اشاره به اینکه اجرای چنین طرح هایی صرفا کمک به محرومین و نیازمندان نیست بلکه کمک به کلیت جامعه است، اضافه کرد:« اگر امروز به محرومین کمک شود این مساله باعث می شود تا امنیت جامعه تامین گردد. در استان ما 100هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند. اگر بخش کوچکی از این افراد به دلیل عدم تامین معاش به انجام رفتار مجرمانه دست بزنند، برقراری امنیت در استان کاری دشوار خواهد بود. حدود 24هزار دانش آموز و دانشجو در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و ما 5 هزار مسکن در روستاها احداث کرده ایم که این نشان می دهد کمک ما به محرومین، کمک به پویایی علم و دانش و یا کمک به بهسازی و نوسازی روستاهاست. این احسان و نیکوکاری در تمامیت جامعه جاری شده و شاید بهره ای که جامعه از نیکوکاری می برد از خود محرومین بیشتر باشد. ما در ماه مبارک رمضان  36 میلیارد تومان صرف خرید کالا برای تهیه بسته های معیشتی نمودیم که این مبلغ به بازار تبریز تزریق شده است و گردش مالی ایجاد نموده است. در نتیجه احسان و کمک مومنانه صرفا متوجه یک قشر، گروه و یا افراد خاص نمی باشد و در کلیات جامعه انرژی مثبت ایجاد می نماید و تمام جامعه در قالب های مختلف از آن برخوردار می شود.»
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها