فضاسازی برای اختلاف افکنی میان ایران و عراق

واقعیت آنچه در کربلا گذشت +فیلم

عناصر تحریک شده ای که قصد داشتند وارد کنسولگری ایران در کربلا شوند با اقدام به موقع پلیس عراق پراکنده شدند.
کد خبر: ۱۳۱۴۷۳۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از اینکه برخی فعالان رسانه‌ای در اقدامی مشکوک، ایران را عامل ترور ایهاب الزونی فعال اجتماعی معرفی کردند، برخی افراد غروب یکشنبه نخست در داخل عتبه حسینی در شهر کربلای عراق، شعار ضد ایرانی سر دادند و بعد طبق یک اقدام که هماهنگ شده به نظر می‌رسید به سمت کنسولگری ایران رفتند و با آتش زدن لاستیک خودرو‌ها و کیوسک پلیس قصد نفوذ به کنسولگری را داشتند که با دخالت نیرو‌های ضد شورش متفرق شدند، اما قبل از متفرق شدن، ده‌ها عکس و ویدئو از محل آتش زدن در اطراف کنسولی ایران را در فضای مجازی منتشر کردند تا از این طریق دیگر استان‌ها را نیز علیه ایران تحریک کنند.

از جمله این اقدام‌ها، انتشار اخبار دروغ مبنی بر ترور یک فعال اجتماعی در بصره بود تا فضا را دوباره علیه کنسولگری‌های ایران متشنج کنند.
 
تعداد بازدید : 176

صحبت‌های رئیس پلیس کربلا از روبروی کنسولگری، اوضاع تحت کنترل است


تعداد بازدید : 57



رئیس پلیس کربلا می‌گوید: تهاجم شامگاه یکشنبه به کنسولگری ایران ناکام ماند و هیچ آسیب و خسارتی به کارکنان و امول کنسولگری وارد نشده است.

بنا بر اطلاعات میدانی، کسانی که قصد حمله به کنسولگری ایران در کربلا را داشتند، با توجه به اقدامات رسانه‌ای و آثار به جای مانده، از همان جریاناتی بودند که در سال گذشته اقدامات تخریبی علیه کنسولگری ایران در کربلا و علیه ملت عراق حتی در بین الحرمین از آنان سر زد که بر اساس مدارک و اسناد و اعتراف‌های آنان در نزد مقامات امنیتی عراق، ارتباط آنان با سفارت برخی کشور‌ها من جمله آمریکا و تعدادی از کشور‌های مرتجع منطقه اثبات شده بود. از جمله این جریانات می‌توان به سرخی ها، یمانی‌ها و جوکر‌ها اشاره کرد.

 تصاویری از بیرون کنسولگری ایران در کربلا
 
تعداد بازدید : 68
 
تعداد بازدید : 57


در خبری دیگر؛ افراد مسلح ناشناس بامداد دوشنبه، احمد حسن خبرنگار شبکه الفرات عراق را در استان دیوانیه در جنوب عراق ترور کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها