رئیس مرکز شماره‌ گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور خبر داد:

آغاز فعالیت شماره‌ گذاری‌ ها از پنجشنبه / تمدید وکالت‌ نامه‌ ها در شهرهای قرمز

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا خبرداد

هشدار پلیس درمورد طراحی جعلی سایت «صبا تأمین»

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا در مورد کلاهبرداری مجرمان سایبری از طریق طراحی جعلی سایت «صبا تأمین» هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۵۷۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ مصطفی نوروزی در تشریح این خبر گفت: با  مرجوعه های قضائی واصله به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی با طراحی سایت جعلی «صبا تأمین» با اغفال شهروندان، از آن ها مبالغی را اخذ کرده، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکیان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طبق اظهارات شاکیان تاکنون مبلغ ۱۸ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال از قربانیان کلاهبرداری شده، افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که وجوه به حساب فردی با هویت معلوم ساکن میناب واریز شده که با پیگیری های به موقع کارآگاهان سایبری، مبلغ بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۶ میلیون ریال در حساب های مجرمان مسدود شد.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا ادامه داد: با اقدامات تخصصی صورت گرفته و انجام استعلامات لازم، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و سرانجام در شهرستان بندرعباس دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

نوروزی گفت: برابر آخرین بررسی های صورت گرفته در مجموع بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال از طریق سایت مذکور کلاهبرداری صورت گرفته است. مال باختگان با تصور اینکه اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت رسمی و معتبر ثبت می‌کنند، بدون توجه به آدرس سایت طراحی شده اقدام به واریز مبالغی در این سایت می کردند، اما سایت مذکور شبیه سازی شده سایت اصلی بوده و افراد بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی افتادند.

این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir لینک‌های مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان گذاشته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها